Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

14 Penerangan Ringkas Mengenai Teknologi Web

14  Penerangan Ringkas Mengenai Teknologi Web


Teknologi Web
Pengembangan aplikasi web canggih adalah khusus Perisian Orient dan akan berjaya menyelesaikan projek pembangunan aplikasi web anda, tidak kira ukuran atau keperluan yang terlibat. Untuk mengekalkan dan meningkatkan aplikasi web berkualiti tinggi, mereka mempunyai kepakaran dalam pelbagai teknologi yang digunakan untuk pembangunan web.

Bahasa, Perpustakaan, Rangka Kerja
Mewujudkan aplikasi web yang rumit melibatkan teknologi dari kedua-dua pihak pelayan dan sisi klien. Apabila kita bercakap tentang Teknologi Web, ia terutama melibatkan teknologi pelanggan, yang digunakan untuk membina dan mempamerkan segala-galanya yang pengguna berinteraksi dengannya. Bahasa utama web adalah JavaScript, terdapat dalam kebanyakan halaman web dan aplikasi web di sisi klien. Ini bermakna bahawa teknologi web kebanyakannya berdasarkan JavaScript, sementara teknologi sisi pelayan bervariasi (.NET, Java, PHP, Ruby, atau bahkan pelayan Node.js JavaScript).


14  Penerangan Ringkas Mengenai Teknologi Web


Rangka Kerja AJAX menawarkan pemaju rangka kerja untuk membangunkan penyemak imbas silang, aplikasi web kaya yang interaktif seperti aplikasi desktop. Rangka kerja ini akan menawarkan pelbagai widget interface kepada pengguna seperti grid, tetingkap, menu, dan banyak lagi. Di sini kami memberikan gambaran ringkas tentang teknologi web yang paling biasa digunakan oleh Orient.

jQuery JavaScript Library
Teknologi berasaskan JS yang paling biasa adalah perpustakaan jQuery. Populariti jQuery mudah difahami, kerana ia bertambah baik pada antara muka berasaskan AJAX, hampir menghapuskan perbezaan antara aplikasi dalam talian dan aplikasi desktop tradisional. Fungsi dan perkhidmatan boleh digabungkan dengan cara baru untuk menghasilkan perisian yang kuat dan inovatif untuk web. jQuery sesuai untuk semua dari laman web yang paling asas untuk aplikasi kompleks untuk syarikat multinasional.


14  Penerangan Ringkas Mengenai Teknologi Web


Developer (Pemaju) menghargai kaedah pembelajaran pendek jQuery. Teknik ini mudah dipelajari dan digunakan, tetapi ia membuka banyak peluang untuk membuat laman web yang menarik dan sangat interaktif serta ciri animasi.

jQuery menawarkan banyak kelebihan kepada pengaturcara dan pengguna akhir. Pertama, terdapat banyak plug-in jQuery yang boleh digunakan untuk menyesuaikan proses pembangunan. Ramai pemaju menggunakan jQuery dan membuat pemalam baru untuk menyokongnya. Selalu terbaik untuk menggunakan teknik pengaturcaraan yang telah digunakan oleh komuniti besar, jadi jQuery lebih disukai daripada rangka kerja yang lebih rendah untuk JavaScript, seperti MooTools atau prototype.js.

Satu lagi manfaat jQuery adalah bahawa ia lebih ringkas. Sebagai contoh, hanya lima baris kod jQuery boleh bersamaan atau lebih tinggi daripada 25 baris lebih kod tradisional yang ditulis dalam JavaScript. Di samping itu, penggunaan jQuery menjadikan pembangunan lebih mudah daripada proses berasaskan Ajax.

Akhir sekali, jQuery mempunyai laman web yang melimpah dengan sumber-sumber teknikal, seperti dokumentasi bantuan. Ia juga mempunyai banyak ilustrasi dan sampel untuk membantu pemaju di seluruh dunia.

14 Technologies Setiap Pengembang Web Harus Mampu Menjelaskan
Menerangkan beberapa konsep pembangunan web yang rumit kepada pelanggan mereka. Apa yang anda dapati adalah konsep-konsep yang tidak sukar untuk difahami, tetapi semua terminologi lain adalah sangat sukar untuk diteruskan. Inilah percubaan mereka untuk menerangkan beberapa istilah umum dalam dunia web moden hari ini (sehingga Januari 2015) dan harapan mereka ialah anda juga dapat membantu.

1. Pelayar
Pelayar adalah jurubahasa web. Mereka meminta maklumat dan kemudian apabila mereka menerimanya, mereka menunjukkan kepada kami pada halaman dalam format yang dapat kita lihat dan difahami.

Google Chrome - Kini, penyemak imbas paling popular yang dibawa kepada anda oleh Google.

Safari - Pelayar web Apple.

Firefox - Penyemak imbas sumber terbuka disokong oleh Yayasan Mozilla.

Internet Explorer - pelayar Microsoft. Anda akan paling sering mendengar pembangun laman web yang mengadu tentang perkara ini.

2. HTML
HTML adalah bahasa markup. Ia menyediakan struktur laman web supaya pelayar web tahu apa yang hendak dipaparkan.

3. CSS
CSS adalah Lembaran Gaya Cascading. Pereka web CSS mari kita ubah warna, fon, animasi, dan peralihan di web. Mereka membuat web kelihatan baik.

Pre-compiler CSS untuk membuat kerja dengan CSS lebih mudah dan menambahkan fungsinya.

SASS - pre-compiler CSS untuk membuat kerja dengan CSS lebih mudah dan menambah fungsi.

4. Bahasa Pemrograman
Bahasa pengaturcaraan adalah cara untuk berkomunikasi dengan komputer dan memberitahu mereka apa yang harus dilakukan. Terdapat banyak bahasa pengaturcaraan yang berbeza seperti terdapat banyak bahasa lingual yang berbeza (Bahasa Inggeris, Sepanyol, Perancis, Cina, dll). Satu tidak lebih baik daripada yang lain. Pemaju biasanya hanya mahir dalam pasangan supaya mereka mempromosikan mereka lebih daripada yang lain. Berikut adalah beberapa bahasa dan pautan ke laman web mereka.

Javascript - digunakan oleh semua pelayar web, Meteor, dan banyak kerangka lain.

Coffeescript - adalah sejenis "dialek" javascript. Ia dilihat sebagai lebih mudah dan mudah di mata anda sebagai pemaju tetapi ia mematuhi (menukarkan) kembali ke javascript

Python-digunakan oleh kerangka Django dan digunakan dalam banyak pengiraan matematik - digunakan oleh kerangka Ruby on Rails PHP - digunakan oleh Wordpress Go - bahasa yang lebih baru, dibina untuk kelajuan. Objektif-C - bahasa pengaturcaraan di belakang iOS (iPhone anda), yang diketuai oleh Apple Swift - bahasa pengaturcaraan terbaru Apple - Digunakan oleh Android (Google) dan banyak aplikasi desktop.

5. Kerangka 
Rangka dibina untuk membuat bangunan dan bekerja dengan bahasa pengaturcaraan lebih mudah. Kerangka biasanya mengambil semua tugas yang sukar dan berulang dalam menyediakan aplikasi web baru dan sama ada untuk mereka atau menjadikannya sangat mudah untuk anda lakukan. Meteor - kerangka javascript penuh (depan dan belakang) Node.js - kerangka javascript sisi pelayan Ruby on Rails - rangka kerja penuh yang dibina menggunakan ruby ​​Django - rangka kerja penuh yang dibina menggunakan python Ionic - sebuah mudah alih rangka kerja Phonegap / Cordova - rangka kerja mudah alih yang mendedahkan iOS dan Android api api untuk digunakan semasa menulis javascript Bootstrap - rangka kerja UI (antara muka pengguna) untuk membina dengan Yayasan HTML / CSS / Javascript - rangka kerja UI untuk membina dengan HTML / CSS / Javascript Wordpress - CMS (sistem pengurusan kandungan) yang dibina di PHP. Pada masa ini, kira-kira 20% dari semua laman web berjalan pada kerangka kerja ini Drupal - kerangka kerja CMS yang dibina menggunakan PHP. .NET - rangka kerja penuh yang dibina oleh Microsoft Angular.js - rangka javascript front-end. Ember.js - rangka javascript front-end. Backbone.js - rangka javascript front-end.

6. Perpustakaan 
Perpustakaan adalah kumpulan potongan kod untuk membolehkan sejumlah besar fungsi tanpa perlu menuliskannya sendiri. Perpustakaan biasanya juga melalui masalah untuk memastikan kod tersebut berfungsi dengan baik dan berfungsi dengan baik di seluruh pelayar dan peranti (tidak selalu berlaku, tetapi biasanya mereka lakukan), jQuery Underscore.


7. Pangkalan data 
Pangkalan data adalah di mana semua data anda disimpan. Ia seperti banyak kabinet pemfailan dengan folder yang dipenuhi dengan fail. Pangkalan data datang terutamanya dalam dua perisa: SQL dan NoSQL. SQL menyediakan lebih banyak struktur yang membantu dengan memastikan semua data adalah betul dan disahkan. NoSQL menyediakan banyak fleksibiliti untuk membina dan mengekalkan aplikasi. MongoDB - adalah pangkalan data NoSQL yang bersumber-terbuka dan kini merupakan satu-satunya pangkalan data yang disokong oleh Meteor. Redis - adalah kedai nilai utama yang paling popular. Ia adalah pencahayaan pantas untuk mendapatkan data tetapi tidak membenarkan kedalaman dalam penyimpanan data. PostgreSQL - adalah pangkalan data SQL terbuka yang mudah diperoleh. MySQL - adalah pangkalan data SQL yang popular terbuka. MySQL digunakan di laman web Wordpress. Oracle - adalah pangkalan data SQL perusahaan. SQL Server - ialah pelayan pelayan SQL yang dicipta oleh Microsoft.


8. Pelanggan 
Seorang pelanggan adalah seorang pengguna permohonan. Ia adalah anda dan saya apabila kami melawat http://google.com. Pelanggan boleh menjadi komputer desktop, tablet, atau peranti mudah alih. Terdapat banyak pelanggan yang berinteraksi dengan aplikasi yang sama yang disimpan di pelayan.


9. Server  
Server adalah di mana kod aplikasi biasanya disimpan. Permintaan dibuat kepada pelayan dari klien, dan pelayan akan mengumpulkan maklumat yang sesuai dan membalas permintaan tersebut.

10. Front-end 
Front-end terdiri daripada HTML, CSS, dan Javascript. Ini adalah bagaimana dan di mana laman web dipaparkan kepada pengguna.

11. Back-end 
Back-end terdiri daripada pelayan dan pangkalan data anda. Ia adalah tempat di mana fungsi, kaedah, dan manipulasi data berlaku yang anda tidak mahu pelanggan dapat melihat.

12. Protokol 
Protokol adalah arahan piawai untuk cara lulus maklumat antara komputer dan peranti. HTTP - Protokol ini ialah bagaimana setiap laman web mendapat penyemak imbas anda. Setiap kali anda menaip laman web seperti "http://google.com" protokol ini meminta laman web dari pelayan google dan kemudian menerima respons dengan HTML, CSS, dan javascript laman web. DDP - adalah protokol baru yang dibuat berkaitan dengan Meteor. Protokol DDP menggunakan websockets untuk mewujudkan sambungan yang konsisten antara klien dan pelayan. Sambungan yang berterusan ini membolehkan laman web dan data pada kemas kini laman web dalam masa nyata tanpa menyegarkan penyemak imbas anda. REST - ialah protokol yang digunakan terutamanya untuk API. Ia mempunyai kaedah standard seperti GET, POST, dan PUT yang membolehkan maklumat dipertukarkan antara aplikasi.

13. API 
API adalah antara muka pengaturcaraan aplikasi. Ia dibuat oleh pemaju aplikasi untuk membolehkan pemaju lain menggunakan beberapa fungsi aplikasi tanpa kod perkongsian. Pemaju mendedahkan "titik akhir" yang seperti input dan output permohonan. Menggunakan API boleh mengawal akses dengan kunci API. Contoh API yang baik adalah yang dibuat oleh Facebook, Twitter, dan Google untuk perkhidmatan web mereka.

14. Format data 
Format data adalah struktur bagaimana data disimpan. JSON - dengan cepat menjadi XML format data yang paling popular - adalah format data utama pada hari-hari web dan kebanyakannya digunakan oleh sistem CSV Microsoft.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram