Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Berita Google: Semua yang anda perlu ketahui

Berita Google: Semua yang anda perlu ketahui


Google News (Berita Google) adalah akhbar internet khusus dengan artikel dari 4,500 sumber berita yang berbeza dan semua fungsi carian Google dan DuckDuckGo.

Berita Google telah mengalami banyak perubahan selama bertahun-tahun, namun fungsi keseluruhan tetap pada dasarnya sama. Contohnya, pada tahun 2018, Google menambah pelbagai maklumat kecerdasan tiruan yang direka untuk menyertakan ciri-ciri yang menarik seperti berita baru dan elemen yang menyeronokkan dari harta milik Google yang lain, seperti YouTube dan Newsstand.

Berita Google: Semua yang anda perlu ketahui


Inti Berita Google tetap sama, bagaimanapun, tanpa mengira kemas kini yang tidak berkesudahan yang digunakan. 

Sebagai contoh:
Bukan setiap laman web adalah laman web "berita", jadi Google News dan kotak carian menyekat pencarian anda untuk item sahaja Google mengklasifikasikan sebagai "berita."
Cerita Teratas disenaraikan di bahagian atas halaman, atau di atas lipatan dalam istilah akhbar. Menatal ke bawah mendedahkan lebih banyak kategori berita, seperti Dunia, AS, Perniagaan, Hiburan, Sukan, Kesihatan, Teknologi dan Sains. 

Berita Google: Semua yang anda perlu ketahui


Kebanyakan daripada cadangan-cadangan ini adalah berdasarkan andaian yang dibuat oleh Google mengenai perkara berita yang menarik minat anda, tetapi anda juga boleh memperibadikan pengalaman anda.

Pengumpulan bahagian berita utama berada di panel navigasi kiri. Untuk mendapatkan berita jenis tertentu dengan cepat, klik pada kumpulan berita yang menarik minat anda.
Pelbagai bahagian berita terdiri daripada anak panah navigasi sebelah kanan. Anda mungkin melihat bahagian seperti Dalam Berita, Terkini, Semak Fakta, Pilihan Editor, Sukan, dll.

Di bahagian atas halaman terdapat empat butang: Tajuk, Lokal, Untuk Anda dan negara anda. Memilih butang memberi anda pilihan pilihan. Tajuk memberikan berita dari mana saja di dunia, Local menawarkan berita berita di lokasi sebenar anda, dan For You menawarkan cerita berdasarkan minat khusus anda.

Dateline
Dalam imej di atas, perhatikan bagaimana Google News menunjukkan sumber berita dan tarikh ia diterbitkan. (cth. "Reuters 1 jam yang lalu") Ini membolehkan anda mencari artikel berita paling segar. Sangat berguna untuk mengawasi dateline ini dengan membahagikan cerita.

Ringkasan
Sama seperti akhbar menawarkan sebahagian daripada artikel berita di halaman depan dan kemudian mengarahkan anda ke laman dalaman, barang-barang Google News hanya menyediakan perenggan pertama atau lebih daripada item berita. Untuk membaca lebih lanjut, anda mesti mengklik tajuk utama, yang akan mengarahkan anda ke sumber cerita. Beberapa item berita juga mempunyai imej kecil.

Clustering
Google News mengelompokkan artikel serupa, seperti yang dilihat dalam imej di bawah. Selalunya banyak akhbar akan menerbitkan artikel yang sama dari Associated Press atau mereka akan menulis artikel yang sama berdasarkan artikel orang lain. Cerita yang berkaitan akan dikelompokkan berhampiran cerita contoh. Sebagai contoh, artikel tentang perkahwinan selebriti terkenal akan dikumpulkan dengan artikel yang sama. Dengan cara itu, anda dapat mencari sumber berita pilihan anda.

Saya seorang peminat berita. Saya membaca seberapa banyak yang saya boleh, dari seberapa banyak sumber yang mungkin. Oleh itu, tidak mustahil saya bergantung kepada alat pengagregatan untuk menyampaikan semua berita yang sesuai untuk dibaca di satu lokasi. Untuk itu, saya telah menggunakan Google News untuk beberapa tahun. Tetapi apabila Google akhirnya mengemas kini alat itu, saya agak keberatan untuk menggunakan peningkatan ini. Saya suka bagaimana berita mudah digunakan dan seberapa baik ia membawa banyak sumber untuk banyak topik.

Dengan ragu-ragu, saya memohon kemas kini. Selepas beberapa minit menggunakan lelaran terkini alat itu, saya gembira saya lakukan. Aplikasi Berita baru adalah lonjakan penting ke hadapan dari versi lama.

Pemasangan (Installation)
Pemasangan aplikasi Google News baharu adalah mudah:

Buka aplikasi Gedung Google Play pada peranti Android anda.
Cari Berita Google.
Cari dan klik entri oleh Google.
Klik Installation (Pasang).
Benarkan pemasangan selesai.
Apabila pemasangan selesai, anda akan menemui aplikasi pada skrin utama / atau Laci App anda. Klik untuk melancarkan Google News.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram