Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Delete Atau Hapus Blog Terlupa Password

Cara Menghapus Atau Memadam Blog 

Cara Delete Atau Hapus Blog Terlupa Password



Cara Delete Atau Hapus Blog Terlupa Password



Lebih lanjut sila rujuk di πŸ‘‰ Blogger Help.

Sila buat pertanyaan di πŸ‘‰Blogger Help untuk sebarang permasalahan tentang Akaun Blogger anda.

Ramai pengguna Google Blogger yang bertanya sebab bagaimana dan macam mana nak "login akaun" blogspot mereka. Dek kerana tak dapat jalan penyelesaian cara nak delete atau padam akaun blog anda dan juga orang lain? tapi terlupa tak ingat ID dan Password akaun blog tersebut. Mmmm...memang stress... tapi hari ini saya nak kongsi bagaimana untuk menyelesaikan Cara nak LOGIN dan padam akaun Blogger/Blogspot WALAUPUN ANDA TELAH LUPA PASSWORD?

Cara Delete Atau Hapus Blog Terlupa Password

Cara Recovery Atau Memulihkan ID Nama Pengguna atau E-mel Blogger
Sekiranya anda tidak dapat login masuk akaun Blogger Blogspot anda, cara untuk memulihkan Nama Pengguna atau E-mel Blogger anda dengan menyemaknya dalam Google Blogger Akaun Recovery, masukkan URL blog yang hendak dipadam di ruang yang disediakan dan klik butang "Lookup". Blogger akan menghantar mesej e-mel dengan arahan log masuk untuk blog ke akaun Gmail yang dikaitkan dengan blog tersebut.

Cara Delete Atau Hapus Blog Terlupa Password


Jadi, jika anda menyemak semua akaun GMail anda, anda akan melihat mesej e-mel dalam peti masuk akaun yang dikaitkan dengan blog. Anda kemudian boleh menggunakan e-mel akaun Google untuk log masuk ke Blogger.com dan mengakses Blog anda.


Cara Delete Atau Hapus Blog Terlupa Password
Cara Reset Password Blogger
Cari URL blog anda seperti yang dijelaskan di atas. Dalam mesej e-mel yang akan anda terima, Blogger akan menyertakan pautan yang boleh anda klik untuk menetapkan semula kata laluan akaun Blogger tersebut jika anda melupakannya.(Sila rujuk pic diatas)

Sebagai alternatif, anda boleh menetapkan semula melalui halaman bantuan kata laluan Google atau dengan memasukkan alamat e-mel anda dalam bidang e-mel alat pemulihan akaun Blogger. (Sila rujuk pic diatas)

Lupa URL blog anda?

Hanya pergi ke https://www.blogger.com  dan log masuk dengan akaun GMail anda. Anda harus melihat blog anda di papan pemuka Blogger. Klik pada butang "blog view". Sebaik sahaja blog anda dimuatkan dalam pelayar, kemudian boleh menyalin URL blog dari bar alamat penyemak imbas tersebut.


😎Itu sahaja. Selamat membaca dan semoga bermanfaat...



Comments

  1. if takk ingat email & recovery account cane ek? sye dah try banyak kali tak dpt. takleh ke delete acc wthout sign in ? help me pleaseeee!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. sis, im looking for the same answer as well.. sumpah malu gila ngn diri dulu

      Delete
    2. Masukkan alamat blog tanpa tertinggal satu huruf aksara pun... atau alamat email yg anda guna sebelum ini semasa mendaftar akaun blogger....

      Delete

Post a Comment

Maklumat yang terkandung dalam laman Blog ini hanya untuk tujuan maklumat umum sahaja.

Kami tidak akan bertanggungjawab ke atas apa-apa kehilangan atau kerosakan termasuk tanpa had, kehilangan atau kerosakan secara langsung atau tidak langsung atau apa-apa kerugian atau kerosakan yang timbul atau sesuatu yang berkaitan dengan penggunaan laman web ini. Dilarang meniru, copy & paste kandungan dalam laman blog ini.

Komen akan ditapis untuk kesejahteraan bersama, spammer tidak dialu-alukan (spammers are not allowed).

Terima Kasih.

The Blogler (Aku Pakar Blogger).

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram