Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Kelajuan Internet 5g Malaysia Ketiga Terpantas di Dunia

Kelajuan Internet 5G di Malaysia Antara yang Terpantas di Asia Tenggara

Kelajuan Internet 5g Malaysia Ke-3 Terpantas di Dunia


Malaysia melancarkan rangkaian 5G di seluruh negara kurang daripada dua tahun lalu, menggunakan pendekatan penggunaan 5G yang tersendiri. Data Ookla menunjukkan bahawa prestasi 5G negara adalah mengagumkan, disenaraikan sebagai salah satu yang berprestasi terbaik di seluruh dunia. Dalam artikel ini, mereka akan membandingkan prestasi 5G Malaysia dengan 5G di negara terpilih, dan mereka juga akan melihat penggunaan 5G Malaysia berdasarkan peranti yang menjalankan Ookla Speedtest. Semak juga di πŸ‘‰ Ookla.


Kelajuan Internet 5g Malaysia Ke-3 Terpantas di Dunia


Malaysia mempunyai rangkaian 5G ketiga terpantas di dunia, dengan prestasi terbaik di Asia Tenggara setakat September 2023, menurut laporan daripada platform akses Internet dan analisis prestasi Ookla. Semak juga di πŸ‘‰ Ookla Speedtest.


Kelajuan Internet 5g Malaysia Ke-3 Terpantas di Dunia


Dari segi kelajuan, rangkaian generasi akan datang di negara ini mempunyai kelajuan median sebanyak 485.25Mbps apabila ia melibatkan muat turun, ketinggalan hanya di belakang Emiriah Arab Bersatu (592.01Mbps) dan Korea Selatan (507.59Mbps). Semak juga di πŸ‘‰ Digital News Asia.


Kelajuan Internet 5g Malaysia Ke-3 Terpantas di Dunia


Jika dibandingkan dengan negara jirannya di rantau Asia Tenggara, Malaysia mendahului, dengan Singapura pada 338.36Mbps, Thailand pada 141.65Mbps, dan Filipina pada 124.58Mbps. Semak juga di πŸ‘‰ Maxis 5G.


Kelajuan Internet 5g Malaysia Ke-3 Terpantas di Dunia


Walau bagaimanapun, Malaysia masih menerima pakai, dengan hanya 30.1% peranti mudah alih bersambung rangkaian yang melakukan ujian menggunakan platform Ookla menggunakan rangkaian baharu itu. Semak juga di πŸ‘‰ Celcom 5G.


Ini lebih rendah daripada negara lain yang mendahului dalam kategori ini, yang kebanyakannya berada di atas 50% penggunaan, dengan Amerika Syarikat pada 69.3% dan China pada 68.6%. Semak juga di πŸ‘‰ UMobile 5G.


Data Ookla juga menyatakan bahawa 21.5% daripada peranti berkemampuan 5G di negara ini tidak menggunakan rangkaian, manakala baki 44.8% daripada ujian dilakukan menggunakan peranti tanpa sokongan 5G. Semak juga di πŸ‘‰ Yes 5G.


Walau bagaimanapun, perlu diingat bahawa data ini tidak menunjukkan sama ada pengguna melanggan alat tambah 5G, kerana mereka mungkin berada di rangkaian 4G semasa ujian dijalankan. Semak juga di πŸ‘‰ OpenSignal.


Malaysia muncul di tempat teratas dalam kelajuan muat turun median 5G di seluruh pasaran Asia Pasifik. Semak juga di πŸ‘‰ APB.


Kelajuan itu setanding dengan penanda aras Eropah pada separuh pertama 2023, menurut beliau, kata Timbalan Menteri Komunikasi dan Digital.


Memetik laporan itu, Menteri Telekomunikasi menyatakan bahawa kelajuan muat turun 5G median Malaysia berada pada 512.10 Megabit sesaat (Mbps), mengatasi Korea Selatan pada 503.99 Mbps dan Singapura (387.15 Mbps).


“Sudah tentu kadar penggunaan 5G secara relatifnya masih rendah, beliau percaya apabila infrastruktur 5G sudah tersedia, ini bermakna mereka lebih bersedia untuk menerima pakai digital yang lebih baik dan mereka berharap masih dapat mengekalkan kelajuan itu.


"Malaysia berada di landasan yang betul untuk memastikan liputan 5G akan mencapai 80 peratus kawasan berpenduduk menjelang akhir tahun, dan dengan meminta Maxis menandatangani perjanjian langganan dengan Digital Nasional Bhd (DNB), lebih ramai pengguna akan mendapat akses kepada 5G ," katanya kepada media hari ini.


Terdahulu, timbalan menteri Telekomunikasi dan digital merasmikan pelancaran unit binaan dan reka bentuk teknologi Boston Consulting Group (BCG), BCG X di Malaysia dan melancarkan laporan bersama Malaysia Digital Economy Corporation (MDEC) mengenai ekosistem digital dengan kerjasama BCG.


Bertemakan 'Memanfaatkan Kuasa Teknologi: Membina Ekonomi Digital yang Teguh untuk Masa Depan Malaysia', laporan itu meneliti faktor seperti kedudukan syarikat tempatan pada masa ini dari segi transformasi digital, pemacu utama perubahan dan cabaran yang perlu diatasi.


Laporan bersama itu disandarkan oleh dua rangka kerja proprietari, iaitu Indeks Penggunaan Digital Perniagaan (BDAI) MDEC dan rangka kerja Bina Untuk Masa Depan (BFF) BCG.


Menurut laporan itu, BFF mendapati syarikat Malaysia ketinggalan berbanding syarikat global dan Asia Tenggara merentasi perjalanan transformasi digital, dengan gabungan syarikat Malaysia yang agak tinggi dalam segmen yang sedang muncul dan tidak berkembang (39 peratus) berbanding global (13 peratus) dan serantau (17 peratus).


Beliau berkata kerjasama penyelidikan dan pelancaran BCG X berfungsi sebagai tonggak penting, seterusnya menerangi laluan untuk Dekad Digital Emas di Malaysia.


"Pelan komprehensif akan memberi tumpuan kepada pengukuhan infrastruktur komunikasi, meningkatkan keselamatan siber dan memupuk pertumbuhan berterusan dalam ekonomi digital.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram