Apakah itu Iklan Pop Timbul: Definisi, Contoh dan Faedah
- Get link
- X
- Other Apps
Apa itu PopUp Ads- Definisi, Contoh dan Faedah
Source: Gomage
Pop timbul ialah tetingkap kecil yang muncul semasa menyemak imbas tapak web. Pemasar terutamanya menggunakan pop timbul untuk pengiklanan dan menjana petunjuk. Dengan SendPulse, anda boleh mencipta pop timbul pintar yang dipaparkan mengikut senario tertentu. Mereka akan membantu anda meningkatkan penglibatan pelawat tapak anda dan penukaran petunjuk. Semak juga di π Wikipedia.
Pop timbul adalah kontroversi pencipta teknologi ini telah meminta maaf secara terbuka atas ciptaannya. Semak juga di π Quora.
Jika anda menggunakan tetingkap yang muncul entah dari mana, ia pasti akan mengganggu pengalaman pengguna dan berkemungkinan mengganggu khalayak anda. Namun begitu, jika tetingkap timbul adalah tepat, ia mungkin merupakan tambahan yang berfungsi pada tapak web anda, dapat membantu pengguna dan memindahkan mereka ke corong jualan.Semak juga di π AdsTarget.
Jadi, mari kita bincangkan betapa pentingnya tetingkap timbul untuk strategi perniagaan anda.
- Mengapa Pop-Up Penting?
- Jana pelanggan
- Promosikan kandungan tertentu
- Kurangkan kadar lantunan
Pop timbul ialah alat pelbagai fungsi yang boleh membantu anda menukar trafik di tapak web anda kepada petunjuk pemasaran. Berikut ialah senarai pendek fungsi utama pop timbul:
Jana pelanggan. Katakan tapak web anda mempunyai ramai pelawat dan anda tidak tahu cara melibatkan mereka dalam komunikasi dengan jenama anda. Borang langganan pop timbul di mana pengguna boleh meninggalkan alamat e-mel mereka berjaya. Ia membolehkan anda mengembangkan senarai mel anda, membina hubungan dengan khalayak melalui e-mel dan mempercepatkan perjalanan pembeli. Semak juga di π Google Chrome Help.
Promosikan kandungan tertentu. Walaupun tujuan utama tetingkap timbul adalah untuk menjana petunjuk, anda boleh mempromosikan e-buku, panduan atau kajian kes anda yang berkaitan dengan halaman yang dikunjungi pelawat. Ia akan menunjukkan kepakaran anda dalam bidang tersebut dan membantu khalayak anda menyelesaikan masalah mereka. Sebagai contoh, anda boleh berkongsi ramalan tuaian anda untuk tahun hadapan di blog pertanian. Semak juga di π Google Help.
Kurangkan kadar lantunan. Metrik ini menunjukkan kepada anda seberapa pantas pengguna meninggalkan tapak anda. Untuk mengurangkan kadar lantunan, ramai pemasar menggunakan pop timbul, meminta untuk berkongsi alamat e-mel, nombor telefon atau maklumat lain untuk membolehkan komunikasi selanjutnya. Pop timbul sedemikian biasanya muncul apabila pengguna hendak menutup tab atau meninggalkan tapak web. Semak juga di π APB.
Sekarang mari kita lihat beberapa contoh dan gambarkan beberapa fungsi pop timbul.
Contoh Pop Timbul
SmartBug. Pop timbul ini kelihatan semula jadi kerana ia mempunyai warna yang sama dengan halaman yang diliputinya. Ia bertujuan untuk memindahkan pengguna ke peringkat seterusnya dalam perjalanan pembeli peringkat asuhan. Walau bagaimanapun, pop timbul ini jauh daripada sempurna kerana ia tidak meminta alamat e-mel secara langsung, tetapi sebaliknya memerlukan lebih banyak klik. Apa-apa sahaja yang membuat pendaftaran lebih sukar bagi pengguna akan meningkatkan peluang untuk melantun.
Daftar dengan SendPulse
SendPulse ialah platform pemasaran yang menyediakan pelbagai alat dan saluran untuk membina hubungan pelanggan yang berjaya. Anda boleh membuat pop timbul pintar dalam masa kurang daripada setengah jam untuk mengekalkan pelawat di tapak dan mengumpul kenalan bakal pelanggan. Untuk melakukannya, daftar di π sini.
Buat projek
Sebelum menambah pop timbul, anda perlu membuat projek yang anda ingin sediakan pop timbul. Projek ialah ruang kerja dengan tetapan tertentu. Anda boleh menyambungkan tapak yang dibuat dalam SendPulse atau menambah skrip projek ke tapak anda untuk projek anda. Anda boleh membuat projek berasingan untuk setiap domain, yang akan membolehkan anda menjejak statistik untuk setiap tapak secara berasingan, atau menambah beberapa domain pada projek untuk berfungsi dengan tapak berbilang bahasa, contohnya.
Jadi, untuk membuat projek, pergi ke "Tetimbul" dan klik "Buat projek".
Untuk memasang pop timbul pada tapak yang dibuat dalam SendPulse, pilih tapak yang dibuat dalam pembina tapak, pendaratan mini atau semasa membuat kursus.
Klik "Sambungkan tapak" dan kod projek akan ditambahkan secara automatik pada tetapan tapak.
Untuk menambah pop timbul pada tapak pihak ketiga, masukkan pautan kepadanya.
Klik "Dapatkan Kod".
Langkah 3: Buat pop timbul
Anda boleh mencipta pop timbul yang akan dipaparkan mengikut senario tertentu. Pencetus boleh menjadi tingkah laku pengguna, tindakan tertentu atau maklumat yang dijejaki semasa melawat tapak. Untuk membuat tawaran diperibadikan, anda boleh mengaktifkan pop timbul menggunakan salah satu daripada 20+ syarat atau menggabungkannya antara satu sama lain.
Klik "Tambah pop timbul" untuk membuat widget.
Semua pop timbul yang dibuat akan dipaparkan dalam tab "Senario paparan". Pilih pop timbul yang dikehendaki untuk mendayakan, melumpuhkan atau mengeditnya.
Pergi ke projek yang dibuat dalam tab "Paparan senario" dan klik "Buat pop timbul".
Seterusnya, sesuaikan rupa pop timbul.
Selepas memilih templat, pergi ke tab "Kandungan" untuk mengedit penampilannya dan menukar tindakan sasaran. Muat naik imej dan pilih kedudukannya. Tambahkan pautan ke video jika perlu.
Seterusnya, pilih warna latar belakang dan kedudukan pop timbul pada halaman.
Di sebelah kanan, anda melihat rupa pop timbul di tapak anda.
Tulis mesej. Anda boleh menambah pautan dan menggunakan emoji.
Sediakan tindakan sasaran yang diharapkan daripada pengguna, contohnya, langganan surat berita atau permintaan nombor telefon.
Selepas menetapkan syarat, klik "Simpan dan terbitkan".
Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang cara membuat pop timbul pintar, baca panduan ini.
Kini anda tahu cara mengekalkan pelawat di tapak anda dan mengumpul bakal pembeli kenalan dengan SendPulse. Anda juga boleh mengumpul semua petunjuk dalam CRM daripada SendPulse. Baca pengesyoran ini untuk membuat pop timbul yang bertukar.
- Amalan Terbaik Pop Timbul
- Hanya gunakan pop timbul apabila perlu
- Perkaya pengalaman pengguna, jangan ganggunya
- Jadikan pop timbul anda ringan secara visual
- Masa timbul dengan betul
- Letakkan insentif yang betul
Disini ada senarai nasihat umum, ia seperti berikut:
Hanya gunakan pop timbul apabila perlu. Pop timbul berfungsi. Walaupun bukan mudah untuk menjadikannya berfungsi, bukan mudah untuk mengatasi konsep konvensional bahawa pop timbul menjengkelkan. Gunakan kaedah ini hanya untuk tujuan yang baik. Katakan anda mempunyai halaman dengan banyak trafik, tetapi kebanyakan orang melantun tanpa membaca kandungan anda hingga akhir. Dalam kes ini, borang pop timbul ialah penyelesaian yang mungkin membawa komunikasi anda ke peringkat seterusnya.
Perkaya pengalaman pengguna, jangan ganggunya. Lebih mudah dikatakan daripada dilakukan, tetapi masih, terdapat banyak cara untuk membuat pop timbul berfungsi tanpa menjejaskan pengalaman pengguna. Walaupun mereka membaca halaman tersebut hingga akhir, pengguna berkemungkinan akan pergi setelah mereka menemui perkara yang mereka cari. Jadi, mengapa tidak tunjukkan pop timbul yang membolehkan komunikasi melalui e-mel? Lagipun, ia adalah menang-menang untuk anda dan pelanggan masa depan.
Jadikan pop timbul anda ringan secara visual. Adalah penting untuk membuat pop timbul kurang mendadak. Ingat contoh SmartBug, apabila pop timbul kelihatan hampir sama dengan kandungan? Untuk menggemakan gaya itu, pilih warna latar belakang yang sama seperti pada halaman yang dilindungi, gunakan bit kecil teks dan jadikan butang CTA warna yang sama dengan pautan dalam artikel.
Optimumkan pop timbul anda untuk peranti mudah alih. Pop timbul mudah alih yang betul adalah sangat penting untuk menukar trafik mudah alih. Pop timbul responsif yang direka untuk versi desktop tapak web anda mungkin tidak menyediakan UX mudah alih yang optimum. Dalam kes itu, adalah perlu untuk mencipta versi yang diutamakan mudah alih yang dioptimumkan untuk UX mudah alih dan menyesuaikan dirinya secara progresif dengan versi desktop tapak web.
Masa timbul dengan betul. Tiada strategi satu saiz yang sesuai untuk semua, kecuali "ujian, ujian dan ujian". Jika anda memutuskan pop timbul patut ditambah, cuba bingkai masa yang berbeza untuk pop timbul muncul. Bergantung pada data sebenar, bukan pada andaian tulen.
Letakkan insentif yang betul. Gunakan pop timbul yang menambah nilai kepada kandungan asal. Sebagai contoh, apabila pengguna membaca artikel tentang bahan untuk pembaikan rumah, ia sangat membantu untuk menawarkan panduan video tentang cara memulakan pembaikan rumah.
πTahniah, diharap anda telah mempelajari sesuatu yang baharu hari ini yang akan membantu anda menjadi pemasar yang lebih baik.
- Get link
- X
- Other Apps
Comments
Post a Comment
Maklumat yang terkandung dalam laman Blog ini hanya untuk tujuan maklumat umum sahaja.
Kami tidak akan bertanggungjawab ke atas apa-apa kehilangan atau kerosakan termasuk tanpa had, kehilangan atau kerosakan secara langsung atau tidak langsung atau apa-apa kerugian atau kerosakan yang timbul atau sesuatu yang berkaitan dengan penggunaan laman web ini. Dilarang meniru, copy & paste kandungan dalam laman blog ini.
Komen akan ditapis untuk kesejahteraan bersama, spammer tidak dialu-alukan (spammers are not allowed).
Terima Kasih.
The Blogler (Aku Pakar Blogger).