Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Merakam Panggilan pada Telefon Samsung Galaxy

Bagaimana Record Panggilan HandPhone Samsung Android

Cara Merakam Panggilan pada Telefon Samsung Galaxy
Source: image credit to 
C4ETech English


Ingin merakam panggilan pada telefon pintar Samsung anda? Ciri rakaman panggilan tersedia secara asli pada semua peranti Galaxy, memudahkan keseluruhan proses. Ini juga bermakna anda tidak memerlukan sebarang apl pihak ketiga untuk merakam panggilan pada telefon pintar Galaxy anda.


Lihat panduan di bawah untuk merakam panggilan pada peranti Samsung Galaxy.


Adakah Anda Dibenarkan Merakam Panggilan Telefon?

1. Sebelum anda mula merakam panggilan pada telefon Samsung Galaxy anda, anda harus tahu bahawa ciri itu mungkin tidak tersedia di negara anda atau di kawasan tempat tinggal anda kerana peraturan dan peraturan tempatan. Semak juga di πŸ‘‰ Phone App Help.

2. Di sesetengah negara, adalah haram untuk merakam panggilan tanpa kebenaran pihak lain. Jadi jangan terkejut jika ciri rakaman panggilan tiada daripada peranti Samsung Galaxy anda. Dalam kes sedemikian, anda tidak bernasib baik kerana tiada apa yang boleh dilakukan untuk mendayakan fungsi ini. Semak juga di πŸ‘‰ Wikihow.

3. Di beberapa lokasi, walaupun rakaman adalah sah, Samsung mungkin masih tidak melaksanakannya. Ini boleh membantu menjelaskan sebab pilihan rakaman panggilan tidak muncul pada telefon Samsung anda. Semak juga di πŸ‘‰ AndroidAuthority.

4. Tidak mungkin untuk merakam panggilan VoWiFi, iaitu, panggilan suara yang berlaku melalui Wi-Fi.

5. Juga, ambil perhatian bahawa anda tidak boleh merakam panggilan pada Android menggunakan apl pihak ketiga. Atas sebab privasi, apl ini tidak berfungsi pada Android 9 atau versi OS yang lebih baharu. Mana-mana apl yang mendakwa berfungsi akan memerlukan anda mengakar peranti Android anda, yang boleh membatalkan jaminannya.
 
Oleh itu, jika ciri rakaman panggilan tiada daripada peranti anda, anda tidak boleh memuat turun aplikasi daripada Gedung Play untuk mendapatkan fungsi ini. Jika peranti Android anda disertakan dengan apl Google Phone sebagai pendail lalai.

Tiada apl perakam panggilan Samsung. Sebaliknya, fungsi rakaman panggilan dimasukkan ke dalam apl One UI Phone. Ini juga bermakna anda hanya boleh mengakses fail panggilan yang dirakam daripada apl Telefon/Pendail.

Perakam panggilan Samsung tidak memainkan mesej yang dirakamkan yang memberitahu pihak tentang panggilan yang dirakam. Ini memberikan kelebihan utama berbanding telefon yang menggunakan apl Google Phone sebagai pendail lalai. Pada peranti sedemikian, tidak mungkin untuk merakam panggilan tanpa pihak lain mengetahuinya. Setiap kali anda memulakan atau menghentikan rakaman panggilan, semua peserta dalam panggilan akan mendengar mesej "Panggilan ini kini sedang dirakam".

Cara Merakam Panggilan pada Telefon Samsung Galaxy


Cara Merakam Panggilan secara Automatik pada Telefon Samsung

Anda boleh menetapkan telefon pintar Samsung Galaxy anda untuk merakam semua panggilan secara automatik. Bergantung pada pilihan anda, anda boleh merakam panggilan daripada semua kenalan dalam buku telefon anda, kenalan terpilih atau hanya daripada nombor yang tidak dikenali.

1. Buka apl Telefon pada peranti Samsung Galaxy anda.
2. Klik butang menu 3 titik di penjuru kanan sebelah atas, diikuti Settings > Record the call.
3. Lompat ke menu Auto rekod panggilan dan dayakan ciri tersebut.
4. Teruskan untuk memilih sama ada anda ingin merakam Semua panggilan, Panggilan daripada nombor yang belum disimpan atau Panggilan daripada nombor tertentu.

Cara Merakam Panggilan pada Telefon Samsung Galaxy

Cara Merakam Panggilan Secara Manual pada Telefon Galaxy

Anda juga boleh merakam panggilan tunggal secara manual pada telefon seperti siri Samsung Galaxy S23, Note atau Galaxy Fold. Ini caranya:

1. Buka apl Telefon pada peranti Samsung anda dan hubungi kenalan yang anda ingin rakamkan panggilannya. Sebagai alternatif, terima panggilan masuk yang anda ingin rakam.

2. Pada skrin panggilan, klik butang Rakam panggilan untuk mula merakam. Jika pilihan tidak muncul pada skrin panggilan, klik butang menu 3 titik di bahagian atas sebelah kanan dan kemudian pilih pilihan Rakam panggilan.

3. Kali pertama anda menggunakan ciri rakaman panggilan, anda akan digesa untuk menerima terma dan syarat.

Cara Merakam Panggilan pada Telefon Samsung Galaxy

Cara Melihat Panggilan yang Dirakam

Anda boleh melihat panggilan yang dirakam pada peranti Samsung Galaxy anda daripada apl Telefon.

1. Buka apl Telefon pada peranti Samsung Galaxy anda.
2. Klik butang menu limpahan 3 titik di penjuru kanan sebelah atas.
3. Navigate to Settings > Record calls > Recorded calls. Semua panggilan yang dirakam akan dipaparkan di sini. Nama fail akan menunjukkan nama kenalan atau nombor telefon untuk mengenal pasti panggilan yang dirakam dengan mudah.

😎 Nota: Anda boleh memilih mana-mana fail audio yang dirakam dan kemudian ketik pilihan Kongsi untuk berkongsi panggilan yang dirakam pada WhatsApp, Gmail, Drive, dll. Jika anda juga mempunyai peranti iOS, ikut panduan ini untuk mengetahui cara merakam panggilan dan perbualan di iPhone anda.
   

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram