Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Buat Pautan ke WhatsApp Business

Cara Membuat Link WhatsApp Business

Buat Pautan ke WhatsApp Business

WhatsApp membolehkan anda memulakan perbualan melalui pautan, pautan ini mempunyai struktur khusus dan juga boleh disesuaikan untuk memasukkan mesej yang telah ditetapkan. Pautan ini berfungsi untuk memulakan perbualan daripada APP WhatsApp atau daripada WhatsApp Web versi Desktop. Semak di πŸ‘‰ WhatsApp Help.


Anda boleh meletakkan pautan ini di laman web anda cth: https://akupakarblog.blogspot.com boleh kongsikan pautan contohnya https://wa.me/0101234567

Berikut ialah siaran di mana mengesyorkan bahagian Strategi Web anda untuk menambah pautan WhatsApp anda. Semak juga di πŸ‘‰ WA link.

Daripada APB, ingin berkongsi dengan anda 4 cara untuk membuat pautan yang akan membantu anda mengeksploitasi strategi Pemasaran WhatsApp anda.


Pautan terus dari WhatsApp Business
Apabila anda mempunyai akaun WhatsApp Business, anda boleh menjana pautan untuk syarikat anda secara automatik. Untuk mengakses pautan terus, ia sangat mudah:

  •      Buka πŸ‘‰ WhatsApp Business
  •      Pergi ke WhatsApp Business> Settings> Company settings.
  •      Press the Direct Link,
  •      Anda boleh menyalinnya untuk menggunakannya di tapak web, di sini akan mengesyorkan pautan ke Perniagaan WhatsApp.
  •      Anda juga boleh menghantarnya terus kepada pelanggan anda atau bakal pembeli.



Pautan Universal: Wa.me
Tidak syak lagi, membina pautan dengan wa.me ialah cara paling mudah untuk berkongsi pautan Perniagaan WhatsApp anda:
https://wa.me/0101234567 ialah https://wa.me/ <number>

Pautan ini ialah pautan peribadi yang telah dibuat oleh WhatsApp untuk menjadi pautan Universal, untuk memulakan perbualan melalui aplikasi ini.
Anda mesti menambah kod antarabangsa negara anda, contohnya:
https://wa.me/ <CodeCountry> <Nombor>


<1> sepadan dengan kod antarabangsa, ditambah dengan nombor Telefon kami sendiri yang mana Perniagaan Korporat WhatsApp dikaitkan. <60101234567>
Apabila menggunakan kaedah ini pastikan anda meninggalkan tanda kurungan atau sebarang simbol. Ia hanya menerima nombor.


API WhatsApp
Pilihan kedua ialah membina pautan dengan pilihan API WhatsApp, apabila anda menggunakan Pautan Universal, pautan ini membuat panggilan ke pautan yang akan ditunjukkan seperti berikut dalam bar alamat:
https://api.whatsapp.com/send?phone=0101234567

Dengan cara yang sama seperti dalam pautan universal, selepas pautan, anda perlu menambah nombor telefon yang dikaitkan dengan WhatsApp Business Corporate.
Mengikuti struktur ini: https://api.whatsapp.com/send?phone= <CodeCountry> <Nombor>

Kod negara yang sepadan, ditambah dengan nombor Telefon kami sendiri yang mana Perniagaan Korporat WhatsApp dikaitkan. <0101234567>
Apabila menggunakan kaedah ini pastikan anda menggunakan tanda kurungan atau sebarang simbol. Ia hanya menerima nombor.



Pautan dengan mesej yang diperibadikan
Pautan ke Mesej defaults membuka aplikasi mudah alih atau desktop dengan mesej yang ditulis sebelum ini, supaya pengguna hanya perlu mengklik hantar.
Untuk membuat pautan anda sendiri dengan mesej yang diperibadikan, anda boleh menggunakan struktur mesej berikut:
https://api.whatsapp.com/send?phone=0101234567&text=Woztell%20WhatsApp%20for%20your%20Business%20Software
Anda perlu menambah teks selepas pautan anda dengan API WhatsApp, dipisahkan dengan simbol% untuk menandakan ruang.
Cuba pautan ini untuk melihat cara ia berfungsi: https://api.whatsapp.com/send?phone=16506145421&text=Woztell%20WhatsApp%20para%20tu%20Business%20Software

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram