Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Google Duo Akan Datang Ke Android TV Tidak lama lagi

Panggilan Video Google Duo Akan Tersedia Tak Lama Lagi di TV Android

Google Duo Akan Datang Ke Android TV Tidak lama lagi

Google Duo akan hadir ke Android TV dalam bentuk beta, dalam bentuk aplikasi asli. Dengan ini, anda dapat memulakan panggilan video secara langsung dari TV anda melalui Google Duo. Awal bulan ini, Syarikat Gergasi itu telah menambahkan sokongan untuk Chromecast di Google Meet. Dalam carian, nampaknya Google bertujuan untuk meningkatkan kecekapan aplikasi panggilan videonya, kini ketika pandemik Covid-19 ramai pengguna di seluruh dunia bergantung pada kaedah maya untuk berhubung berbeza pada tahun-tahun sebelumnya.


Google mendedahkan ciri tersebut dalam catatan blog mereka, memaklumkan bahawa skrin besar bukan hanya untuk perjumpaan sahaja, malah ia bertujuan untuk menjadikan keluarga dan rakan panggilan video menjadi lebih baik lagi. Google Duo di Android TV akan membolehkan anda membuat panggilan video satu persatu atau berkumpulan terus dari TV anda. Sekiranya TV anda tidak mempunyai kamera, anda boleh memasang kamera USB untuk tujuan panggilan video.

Google Duo Akan Datang Ke Android TV Tidak lama lagi

Mengimbas sepanjang tahun 2020 akan seiring menjadi tahun panggilan video, menurut, Pengurus Produk Kumpulan perkakasan Google Meet, menulis di blog bahawa panggilan video telah menjadi alat yang sangat diperlukan, yang mungkin kita semua gunakan lebih kerap daripada yang pernah sebelum ini. Namun, hal ini dapat menimbulkan sedikit kebosanan, katanya, dan menggunakan device yang tepat dapat membuat perbezaan yang besar dalam membuat panggilan video lebih mudah dan sesuatu yang sangat menarik.


Setelah mengumumkan untuk sokongan Chromecast untuk Google Meet, Google juga telah mengumumkannya sebagai aplikasi sembang video penggunaan syarikat yang dipanggil Google Duo, akan tersedia dalam Android TV dalam bentuk aplikasi asli yang memungkinkan pengguna membuat panggilan video dari layar TV mereka. Google Duo Beta untuk Android TV akan dikeluarkan tidak lama lagi. Anda juga boleh melancarkan panggilan video satu-satu atau  kumpulan dengan aplikasi. Sekiranya TV anda tidak mempunyai kamera, anda juga boleh memasang kamera USB, dengan itu TV anda akan menyokong aplikasi Google Duo untuk TV Android.


Langkah tersebut telah mendorong Google untuk membawa aplikasi komunikasi videonya ke layar yang lebih besar. Dengan menambahkan sokongan Chromecast untuk Google Meet, Google memberi lebih banyak kelonggaran kepada pengguna di mana mereka dapat mengadakan pertemuan seperti mesyuarat, webinar dan sebagainya. Kombinasi diantara skrin TV kadang kala lebih sesuai daripada menggunakan PC atau telefon bimbit.


Seperti Meet, Google Duo sudah disokong di Nest Hub, Nest Hub Max, dan smart lain yang menjalankan perisian Google. Pengembangan platform dan cara menggunakan Meet hanya dapat membantu Google ketika terus menggunakan Zoom dan Microsoft Team. Dan ia akan menjadi usaha yang panjang; seperti yang dinyatakan syarikat di akhir catatan blognya, "panggilan video tidak akan ke mana-mana" dalam masa terdekat.


Usaha Google untuk membawa sembang video ke ruang tamu anda melampaui sokongan Meet di Chromecast dan paparan pintar seperti Nest Hub Max. Syarikat itu merancang untuk melancarkan Google Duo di Android TV sebagai ciri beta pada "minggu-minggu mendatang". Anda memerlukan kamera bawaan atau kamera USB untuk mula berbual, tetapi kamera ini akan menyokong perbualan standard dan kumpulan. Duo sudah tersedia di Nest Hub Max serta peranti mudah alih Android, iOS, dan komputer melalui web.


Google Duo di Android TV

Seperti yang anda bayangkan, Google menjadikannya lebih banyak sebagai penyelesaian perbualan seharian daripada Meet yang berorientasikan pekerjaan. Ini untuk menghubungi rakan dan keluarga ketika anda lebih suka tidak memegang telefon atau duduk di komputer.


Tidak pasti bila Duo akan meninggalkan beta. Perlu waktu lebih lama sebelum fitur panggilan digunakan. Walaupun begitu, ini sangat penting jika anda terjebak di rumah semasa wabak dan lebih suka menggunakan Duo untuk terus berhubungan.


Pilihan sembang video di TV agak jarang berlaku. Skype, misalnya, menggunakan aplikasi TV pada tahun 2016. Oleh itu, ini boleh menjadi pilihan terbaik anda untuk panggilan video berasaskan sofa jika anda mempunyai TV Android (atau hub media TV Android).

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram