Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Menggunakan Peta Google Untuk Membantu Seseorang Menemui Anda

Cara menggunakan Peta Google untuk menyimpan lokasi letak kereta anda

Cara Menggunakan Peta Google Untuk Membantu Seseorang Menemui Anda

Peta Google adalah satu teknologi hebat untuk membantu anda mencari jalan - atau membantu anda mencari kereta  - selain itu aplikasi ini juga boleh membantu orang lain mencari anda.

Peta mempunyai ciri yang mudah diabaikan untuk berkongsi masa nyata anda dengan seseorang supaya mereka dapat melihat dengan tepat di mana anda berada, walaupun anda bergerak, dan kemudian pergi ke lokasi anda. Anda boleh menggunakan ciri yang sama untuk membiarkan orang yang dipercayai mengekalkan tab pada kemajuan perjalanan anda ke tempat tertentu dan tahu dengan tepat apabila anda bersedia untuk tiba.

Bahagian yang terbaik, ini semua sangat mudah dilakukan. Caranya ialah dengan mengetahui di mana untuk melihatnya.

LOKASI REAL TIME 
Apabila anda mahu seseorang dapat menjejaki lokasi anda.


Cara Menggunakan Peta Google Untuk Membantu Seseorang Menemui Anda


Buka aplikasi peta pada peranti iOS atau Android anda
Klik titik berwarna biru, yang mewakili lokasi semasa anda, kemudian pilih "Share Location" dari menu yang muncul. (Jika ini kali pertama anda menggunakan Peta untuk tujuan sedemikian, telefon anda boleh meminta anda memberi kuasa kepada aplikasi untuk mengakses kenalan anda sebelum meneruskan.)

Jika anda ingin berkongsi lokasi anda untuk masa tertentu, pilih pilihan "One Hour", dan kemudian gunakan butang tambah dan tolak biru untuk meningkatkan atau mengurangkan masa yang diperlukan.

Jika anda ingin berkongsi lokasi anda selama-lamanya - sehingga anda mematikan secara manual - pilih pilihan "So you turn this off".
Di Android, pilih orang yang anda mahu berkongsi lokasi anda dari senarai kenalan yang disyorkan atau pilih aplikasi (seperti Gmail atau Mesej) untuk menghantar pautan peribadi. Anda juga boleh memilih untuk menyalin pautan ke clipboard sistem anda dan kemudian paste di mana sahaja yang anda suka.

Pada iPhone, klik "Select People" untuk memilih orang dari kenalan anda, pilih "Message" untuk menghantar pautan peribadi kepada seseorang dalam apl pemesejan anda, atau pilih "more" untuk menghantar pautan peribadi melalui perkhidmatan komunikasi lain. Telefon anda boleh meminta anda untuk memberi peta terus menerus akses ke lokasi anda sebelum ia bergerak ke hadapan.

Jika anda berkongsi lokasi anda dalam Peta itu sendiri - dengan memilih kenalan yang bertentangan dengan menghantar pautan melalui aplikasi luar - orang yang anda berkongsi lokasi anda akan mendapat pemberitahuan pada telefon mereka. 
Di samping itu, apabila anda memilih "Perkongsian lokasi" dalam menu sebelah Peta, anda akan melihat ikon di atas untuk anda dan orang yang anda kongsi bersama. Pilih ikon orang dalam skrin, dan bar di bahagian bawah skrin akan membolehkan anda menghentikan perkongsian, berkongsi lokasi anda sekali lagi, atau meminta orang itu berkongsi lokasi mereka dengan anda.

Untuk menghentikan Peta secara manual dari berkongsi lokasi anda:


Cara Menggunakan Peta Google Untuk Membantu Seseorang Menemui Anda

Buka aplikasi Peta, dan cari bar "Share your location" di bahagian bawah skrin.
Klik "x" di sebelah baris yang menyatakan bagaimana dan untuk berapa lama lokasi anda dikongsi.

SAVE YOUR TRIP PROGRESS
Apabila anda mahu seseorang dapat melihat lokasi anda dan anggaran masa ketibaan semasa anda dalam perjalanan ke destinasi tertentu:


Cara Menggunakan Peta Google Untuk Membantu Seseorang Menemui Anda


Buka apl Peta, dan mula melayari ke destinasi anda. Leret ke atas bar di bahagian bawah skrin (di mana masa perjalanan yang tersisa ditunjukkan), kemudian pilih "Perkongsian kemajuan perjalanan" dari menu yang muncul.
Pilih nama orang yang anda mahu berkongsi kemajuan anda atau pilih aplikasi yang ingin anda gunakan untuk perkongsian.
Jika anda mahu berhenti berkongsi kemajuan anda sebelum perjalanan anda selesai:

Lajur sekali lagi di bar di bahagian bawah skrin.
Pilih "Stop Sharing" dari menu yang muncul.

Cara menggunakan Peta Google untuk menyimpan lokasi letak kereta anda

Anda meletak kereta anda di beberapa jalan rawak atau di garasi yang tidak jelas dan pergi tentang perniagaan anda. Kemudian, sejam atau dua kemudian, anda tak ingat foggiest di mana anda meninggalkan kenderaan anda.

Jangan biarkan diri anda hilang lagi. Telefon pintar anda boleh membantu anda mencari tempat letak kereta anda - atau mana-mana lokasi lain, untuk perkara itu. Apa yang anda perlukan adalah aplikasi pemetaan yang mungkin anda gunakan untuk navigasi.

Buka Peta Google pada peranti iOS atau Android anda, dan bersiap sedia untuk mencari jalan ke penjimatan lokasi yang lebih bijak.

Menggunakan  IPHONE
Menyimpan lokasi letak kereta anda sebenarnya agak mudah dalam Peta Google pada iOS, walaupun pilihan yang berkaitan agak terhad berbanding dengan Android.

Untuk mula:
Cara Menggunakan Peta Google Untuk Membantu Seseorang Menemui Anda


Klik titik biru pada peta, yang mewakili lokasi semasa anda
Pilih "Parking location" dari menu yang muncul
Jika anda ingin menghantar orang lain pautan ke lokasi, cari butang "Share" di dalam bar "Saved parking" di bahagian bawah antara muka Peta. (Jika anda tidak melihat bar, klik sekali di mana-mana sahaja pada skrin untuk menjadikannya kelihatan.)
Apabila anda sudah bersedia untuk mencari tempat anda:

Klik butang "Directions" di bar "Saved parking" untuk mempunyai Peta menunjukkan arah langkah demi langkah anda kembali ke tempat anda, atau klik butang "Start" di kawasan yang sama untuk memulakan navigasi berpandu.
Klik butang "Clear" untuk mengalih keluar lokasi yang disimpan, atau klik butang "Share" untuk menghantar pautan orang lain ke lokasi.
Peta juga boleh memberikan pemberitahuan apabila anda telah menyimpan tempat letak kereta. Untuk mengaktifkannya:

Klik ikon menu tiga baris di sudut kanan sebelah aplikasi.
Klik ikon tetapan berbentuk gear, dan skrol ke bawah sehingga anda melihat "Notifications".
Pilih itu dan kemudian pastikan togol untuk "Save your parking" dihidupkan. (Anda mungkin diminta untuk memberi kuasa aplikasi untuk memberikan pemberitahuan terlebih dahulu.)

PADA PERANTI ANDROID
Proses menyimpan lokasi tempat letak kereta di Google Maps pada Android adalah sama dengan yang untuk iOS tetapi dengan beberapa ciri tambahan berguna yang ditaburkan di sepanjang jalan.

Untuk mula:

Klik titik biru pada peta, yang mewakili lokasi semasa anda.
Pilih "Saved parking" pada skrin yang muncul.
Jika anda mahu menghantar pautan orang lain ke lokasi, klik arahan "Share" di dalam bar "Tempat letak kereta" di bahagian bawah antara muka Peta.
Sekarang, jika anda ingin menambah butiran lanjut:

Klik atau leret ke atas pada bar "Parking location" di bahagian bawah antara muka Peta
Klik baris "Enter notes" untuk menyimpan maklumat seperti nombor tempat di garaj atau perniagaan berdekatan di jalan.
Klik kotak di bawah "Add photos" untuk merakam imej pantas yang akan membantu anda mencari kenderaan anda kemudian.
Klik garisan "Time remaining" untuk menetapkan waktu tertentu di tempat letak kereta anda akan tamat tempoh. Itu akan meletakkan undur ke dalam pemberitahuan Maps berterusan pada telefon anda (jadi anda boleh mengkliknya untuk mencari kereta anda).
Apabila anda sudah bersedia untuk mencari tempat anda:

Cari bar "Parking location" di bahagian bawah antara muka Peta, atau leret ke bawah dari bahagian atas skrin anda dan cari pemberitahuan "Parking location".
Klik butang "Instructions", kemudian leret ke atas pada bar di bahagian bawah skrin untuk melihat arah langkah demi langkah, atau klik butang "Start" untuk memulakan navigasi berpandu.

Klik butang "Clear" untuk mengalih keluar lokasi yang disimpan.
Perhatikan bahawa, dalam kes Android, anda akan mendapat pemberitahuan berterusan untuk kereta anda yang diletakkan secara automatik. Anda boleh mengetik pemberitahuan seperti mana-mana pemberitahuan Android yang lain untuk menolaknya. Jika anda lebih suka tidak menerima pemberitahuan itu, anda boleh mematikannya sepenuhnya:

Pergi ke tetapan Peta anda (dari ikon menu tiga garisan kiri atas).
Klik pada "Notifications" dan kemudian "People and places".
Cari kemasukan "Saved parking" dan masuk toggle off.

Perlu diketahui bahawa Peta membolehkan anda menyimpan hanya satu lokasi tempat letak kereta pada satu masa, jadi jika anda cuba menyimpan lokasi kedua ketika satu sudah disimpan, lokasi baru akan menulis ganti nama asal anda.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram