Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Bagaimana Mengedit Video Untuk Youtube

Bagaimana Mengedit Video Untuk Youtube

Ini adalah yang ketiga dalam siri enam bahagian tentang bagaimana perniagaan anda dapat dimulakan di YouTube. Dalam tutorial ini, kami ingin berkongsi sedikit maklumat bagaimana untuk mengedit video untuk YouTube menggunakan Windows Movie Maker.

Mencipta video YouTube yang berjaya melibatkan kedua-dua rakaman video itu dan menyuntingnya ke dalam pengeluaran akhir. Proses penyuntingan video Youtube, yang sering dipanggil pasca produksi, membantu anda mengedit bersama beberapa shooting ke dalam keseluruhan yang penuh persaifan dan persuasif.

Sejak bertahun-tahun, pasca pengeluaran adalah proses yang mahal yang memerlukan peralatan profesional mahal. Hari ini, bagaimanapun, anda boleh mengedit video anda di mana-mana komputer peribadi menggunakan perisian penyuntingan percuma atau kos rendah. Kualitinya sering dibandingkan dengan apa yang anda dapati dalam iklan nasional dan rancangan berita rangkaian mahal.

Berikut adalah empat langkah untuk membolehkan anda mula mengedit video YouTube anda:

1. Pilih program pengeditan video.
Anda menggunakan program ini untuk mengedit tangkapan individu ke dalam fail video tunggal, yang kemudian anda boleh memuat naik ke YouTube.

Program penyuntingan juga membolehkan anda menambah teks pada skrin, grafik dan kesan istimewa lain.

Walaupun anda boleh membeli program penyuntingan video, seperti Adobe Premiere Pro dan Final Cut Pro Apple, mereka boleh mahal dan rumit untuk digunakan. Terdapat beberapa program percuma atau kos rendah yang boleh menghasilkan hasil yang memuaskan. Sekiranya anda mempunyai Windows PC, anda boleh menggunakan perisian Pembuat Filem percuma Microsoft, dan jika anda seorang pengguna Mac, terdapat iMovie percuma Apple. Kedua-dua program baik untuk mengedit asas dan kesan khas, dan mereka sangat mudah digunakan.

Sekiranya anda mempunyai keperluan yang lebih maju, periksa program seperti Adobe Premiere Elements, Sony Movie Studio Platinum dan Pinnacle Studio, yang masing-masing berharga $ 100 atau kurang. Program-program ini menawarkan lebih banyak pilihan untuk peralihan dan kesan khas dan menghasilkan hasil yang lebih canggih.

2. Edit pengeluaran anda.
Mana-mana program pengeditan yang anda pilih, boleh menjadi mudah untuk menyatukan gambar individu yang anda buat dalam satu video. Matlamatnya, tentu saja, adalah untuk mencipta video lancar yang menceritakan kisah anda dengan berkesan.

Kebanyakan program penyuntingan menawarkan pandangan garis masa, di mana anda menjatuhkan tangkapan individu. Setiap tangkapan anda sebenarnya adalah fail video berasingan, dan anda menambah fail video ini ke garis masa video induk anda. Anda boleh menggerakkan tembakan di sekitar, memangkas atau memendekkan sebarang tangkapan individu, dan memadamkan tembakan yang tidak berfungsi untuk anda. Anda kemudian boleh menambah peralihan antara tembakan, seperti pudar, untuk memberikan pandangan yang lebih profesional kepada pengeluaran akhir.

3. Tambah teks, grafik dan kesan khas lain.
Sebaik sahaja anda telah mengedit gambar individu anda ke dalam satu video, anda boleh meningkatkannya dengan kesan khas. Contohnya, kebanyakan perniagaan mahu menambah URL laman web mereka atau nombor telefon bebas tol kepada video, yang boleh anda lakukan dengan menumpahkan teks itu pada skrin. Dengan kebanyakan program penyuntingan, ini dapat dicapai dengan menambah lapisan teks pada video pada titik tertentu, biasanya permulaan dan akhir video.

Anda juga boleh menambah gambar dan grafik lain, mungkin untuk menunjukkan pakej produk sementara tindakan lain sedang berlaku di skrin. Kesan khas lain termasuk skrin pecahan, fokus lembut dan nada sepia. Di samping itu, anda boleh menambah muzik latar belakang, sama ada gaya muzik anda sendiri atau generik yang disediakan oleh program penyuntingan. Anda tidak perlu menjadi pro untuk menambah kesan khas ini, kerana sebahagian besar program ini membimbing anda melalui fungsi ini langkah demi langkah.

Seperti mengujakan kerana seperti banyak kesan khas ini. Anda tidak mahu grafik pada skrin dan kesan khas lain untuk menarik perhatian dari mesej utama anda. 

4. Pilih format fail yang betul.
Apabila penyuntingan video anda selesai, anda boleh membuat fail video akhir untuk dimuat naik ke YouTube dan tapak perkongsian video yang lain. YouTube akan menerima kebanyakan format fail utama, jadi anda mungkin selamat tidak kira mana yang anda pilih. Saya cadangkan format AVI, .MP4, atau WMA, yang semuanya disokong oleh program penyunting video utama.

Apabila anda mengedit video anda, pastikan anda menggunakan format skrin lebar nisbah 16: 9, yang biasanya diharapkan oleh penonton. Dan mana-mana format fail yang anda pilih, menjadikan fail anda sama ada definisi tinggi 720p atau 1080i. Walaupun penonton menonton video anda dalam format resolusi rendah pada monitor komputer mereka, anda mahu bermula dengan resolusi tertinggi yang mungkin dalam fail asal. Terlebih lagi, sesetengah penonton akan menonton video anda pada skrin besar, TV definisi tinggi, jadi anda tidak mahu memberi mereka versi resolusi rendah.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram