Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Bagaimana Membuat Template Blogger Cantik Baru

Cara Membina Template Blog Cantik Yang Baru

Bagaimana Membuat Template Blogger Cantik Baru

Menerapkan Templat Reka Bentuk dalam PowerPoint
PowerPoint mempunyai keupayaan untuk menggunakan templat untuk membuat persembahan. Templat ini direka untuk memberikan persembahan slaid anda rupa yang konsisten. Templat adalah penyedia yang sedia digunakan di mana anda meletakkan maklumat anda sendiri. Anda boleh menggunakan templat yang disediakan atau buat sendiri:
  • Kandungan
  • Buat templat reka bentuk anda sendiri
  • Gunakan templat reka bentuk
Templat reka bentuk mengandungi skema warna, slaid dan tuan gelar dengan pemformatan tersuai, dan font gaya direka untuk "lihat" tertentu. Apabila anda menggunakan templat reka bentuk untuk pembentangan anda, skrip tuan dan skema warna templat baru menggantikan skrip tuan dan skema warna persembahan asal. Selepas anda menggunakan template reka bentuk, setiap slaid yang anda tambah, tanpa mengira AutoLayout mempunyai rupa tersuai yang sama.

Buat templat reka bentuk anda sendiri
Buka persembahan yang anda ingin gunakan templat reka bentuk asas atau buat persembahan untuk tujuan ini.
Klik pada Fail dalam reben, klik pada Save As dan pilih tempat untuk menyimpannya.
Dalam kotak dialog Simpan As, di bawah Nama fail, taipkan nama untuk templat anda.
Klik Reka Bentuk Templat dari Simpan sebagai jenis: menu drop down (bahagian bawah skrin).
Klik butang Save.
Gunakan templat reka bentuk
Buka persembahan anda.
Klik tab Reka bentuk pada reben.
Klik reka bentuk yang anda mahu - reka bentuk digunakan untuk pembentangan.

Reka bentuk daripada templat kosong
Mewujudkan reka bentuk di Canva sering melibatkan memilih dari template premade kami. Walau bagaimanapun, anda bebas membuat reka bentuk anda sendiri tanpa menggunakan templat. Ini memberi anda kebebasan untuk meneroka idea reka bentuk anda sendiri.

Untuk membuat template anda sendiri:
Cari sebarang jenis dokumen dari bar carian utama atau gunakan dimensi khusus. Ini akan membuka editor dengan halaman kosong.
Mula membina reka bentuk anda dengan menambah warna latar belakang atau foto. Ini membantu menetapkan nada untuk reka bentuk anda dan membantu menarik semua elemen lain bersama-sama. Tambah unsur teks.Tambah foto dan unsur visual. Anda boleh memuat naik foto anda sendiri atau menggunakan sebarang unsur dari perpustakaan media kami.

Jika seseorang meminta anda membuat infographic, di manakah anda akan bermula?

Pastinya tidak dengan Dokumen Google kosong atau sekeping kertas. Tidak, anda mungkin akan mencari templat reka bentuk infografik untuk digunakan sebagai titik permulaan - atau sekurang-kurangnya menarik idea dari.

Template reka bentuk adalah alat yang sangat berguna untuk pemasar hari ini. Mereka memberikan bimbingan dan inspirasi untuk hampir semua jenis kandungan dan menjimatkan masa dan tenaga yang berharga.

Kami mencipta panduan ini untuk membantu anda membuat sebahagian besar template reka bentuk untuk perniagaan anda. Teruskan membaca untuk memulakan atau menggunakan pautan bab di bawah untuk melompat ke hadapan.

Templat reka bentuk adalah reka bentuk dan dokumen yang boleh diedit atau diisi. Templat sering direka untuk memenuhi standard atau spesifikasi tertentu supaya mereka konsisten antara pengguna dan medium. Anda boleh menggunakan templat pra-reka bentuk dari perpustakaan template dan laman web atau membuat templat tersuai untuk kegunaan masa hadapan.

Manfaat templat reka bentuk
Reka bentuk yang baik adalah berharga, tetapi tidak semua orang mampu menyewa pereka lepas atau pasukan reka bentuk dalaman.

Templat reka bentuk membuang sebarang langkah reka bentuk rumit dan melengkapkan bahkan pereka grafik yang paling baru untuk mencipta visual yang cantik.

Berikut adalah beberapa sebab lain untuk menggunakan templat reka bentuk.

Template reka bentuk adalah mudah dan cepat
Template reka bentuk menyelamatkan pemasar (atau pemilik perniagaan atau pereka) yang diperlukan untuk mencipta semula masa dan masa reka bentuk yang sama sekali lagi. Mereka menyediakan jalan pintas supaya anda hanya perlu menghabiskan masa mengisi maklumat penting.

Templat reka bentuk juga menjimatkan masa anda. Menghadap tarikh akhir untuk iklan cetak atau poskad? Dapatkan templat reka bentuk, isi teks yang diperlukan, dan hantar dalam perjalanan.

Templat reka bentuk sistematik
Templat reka bentuk, apabila dimuat turun dari laman web yang bereputasi, dibuat untuk memenuhi apa sahaja spesifikasi dan spesifikasi yang diperlukan untuk tujuan yang dimaksudkan.

Jika anda memuat turun templat reka bentuk untuk foto perlindungan kedai Etsy anda, kemungkinan besar sudah ditetapkan pada lebar dan panjang yang sesuai seperti yang ditetapkan oleh laman web ini. Begitu juga dengan media sosial lain dan cetakan reka bentuk template seperti poskad, kad perniagaan, pengepala e-mel, dan iklan Facebook.

Template reka bentuk juga membantu mengekalkan garis panduan jenama dan konsistensi. Apabila syarikat mentakrifkan jenama, mencipta templat reka bentuk untuk semua komponen visual, tulisan, dan cetakan utama boleh membantu mengekalkan konsistensi merentas organisasi, tanpa mengira siapa yang membuat iklan atau aset pemasaran.

Templat reka bentuk dioptimumkan
Reka bentuk buruk menyakitkan SEO. Apabila orang melawat tapak anda dan tidak dapat dengan mudah menavigasi tawaran kandungan atau halaman web, mereka mungkin meninggalkan ... atau "melantunkan" dari laman web anda untuk mencari yang lain. Ini memberitahu enjin carian bahawa laman web anda bukanlah jawaban yang baik untuk pertanyaan carian.

Template reka bentuk membantu anda mengelakkan ini. Dengan menyediakan reka bentuk dan pengalaman pengguna yang hebat, anda tidak akan dapat diketepikan oleh enjin carian - dan dibiarkan dalam debu oleh pengunjung.

Template reka bentuk murah
Kebanyakan templat reka bentuk adalah percuma, terutamanya apabila disediakan sebagai tawaran kandungan oleh jenama. Tempat lain yang boleh anda temui templat reka bentuk percuma atau murah termasuk Canva, Pasar Kreatif, dan Adobe.

Anda juga boleh membuat templat reka bentuk anda sendiri secara percuma dalam program seperti Microsoft Word, Google Docs, dan Canva.

Cara menggunakan templat reka bentuk
Templat reka bentuk boleh digunakan untuk kebanyakan jenis kandungan, sama ada cetakan, digital, bertulis, atau visual.

Kandungan Visual
Kandungan visual penting dalam pemasaran. Apa yang lebih penting ialah kandungan visual yang cantik dan konsisten.

Sama ada anda membina infographic untuk menggambarkan laporan baru, meletakkan ikon sepanjang persembahan SlideShare, atau membuat grafik baru untuk laman web, template reka bentuk boleh membantu memastikan kandungan pemasaran visual anda konsisten dan pada jenama.

Kandungan digital
Kandungan digital boleh sukar dibuat tanpa bantuan. Templat reka bentuk laman web memberikan pemasar dan pemilik perniagaan titik permulaan apabila membina laman utama, blog, halaman arahan, dan kandungan digital lain.

Pembina tapak seperti Squarespace, Wix, dan HubSpot biasanya menyediakan templat reka bentuk web yang sesuai dengan laman web mereka. WordPress juga menyediakan templat, atau dikenali sebagai tema WordPress. Selain itu wordpress juga membolehkan anda untuk memasukkan kandungan dan menerbitkan laman web anda.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram