Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Komen Guna Google Plus Atau Blogger Comment Box

Blogger comment Box dan Google+ (plus)

Adakah anda nak pelawat komen di blogger comment box atau Google+, So saya nak kongsi sedikit tips macam mana ia berfungsi:

Blogger Comment Box
Anda tak perlu ubah apa-apa setting seperti contoh gambar di bawah:


 Kotak ulasan Blogger
Blogger Comment Box

Google+
1.Anda perlu klik di kotak seperti dalam gambar (Use Google+ Comments on this blog ?)

2.Klik dalam kotak share pos guna Google+ secara automatik-
(Automatically share after posting?).

3.Sekiranya anda nak kiv post tersebut sebelum share (Prompt to share after posting ?).


Google hari ini mengumumkan kepada penulis blog pada platform penerbitan Blogger yang kini boleh menggunakan Google +  baru untuk mengulas komen untuk blog mereka. Ini bermakna pengguna Blogger kini boleh menggunakan Google+ sebagai platform untuk mengulas blog dan komen mereka dari Google+ secara automatik akan muncul di blog mereka.

Google telah membina sistem baru ini membolehkan pengguna semua blog rasminya.
Ini adalah widget ulasan komen baru, Google berkata ini akan membolehkan penulis  blog untuk "melihat aktiviti dari pelawat, dan dari mereka yang mengulas tentang kandungan blog anda di Google+." Ini akan membuat ia lebih mudah untuk melibatkan diri dengan commenters, pengulas maksudnya semua komen-komen boleh dilihat setempat.

Ia menyusun komentar melalui populariti (pilihan yang lain adalah 'terbaru dan terdahulu') dan juga memberi pengguna pilihan untuk melihat komen semua orang atau hanya ucapan dari pengguna di kalangan mereka sendiri. Sama seperti blogger comment box, bagaimanapun, sistem ini tidak membenarkan untuk komen di luar level pertama.

Google juga berkata ini akan membuat komunikasi lebih mudah bagi pembaca yang ingin memberi komen. Mereka akan mendapat pilihan untuk mengulas secara terbuka - atau secara peribadi ke kalangan mereka di Google+. Sudah tentu, kedua-dua pemilik blog dan pembaca hanya akan melihat komen-komen mereka mempunyai kebenaran untuk melihat.



Selamat membaca dan boleh mencuba gunakan kotak komen blogger default atau komen guna kotak komen Google+.

Selamat membaca dan mencuba...



Comments

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

Post a Comment

Maklumat yang terkandung dalam laman Blog ini hanya untuk tujuan maklumat umum sahaja.

Kami tidak akan bertanggungjawab ke atas apa-apa kehilangan atau kerosakan termasuk tanpa had, kehilangan atau kerosakan secara langsung atau tidak langsung atau apa-apa kerugian atau kerosakan yang timbul atau sesuatu yang berkaitan dengan penggunaan laman web ini. Dilarang meniru, copy & paste kandungan dalam laman blog ini.

Komen akan ditapis untuk kesejahteraan bersama, spammer tidak dialu-alukan (spammers are not allowed).

Terima Kasih.

The Blogler (Aku Pakar Blogger).

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram