Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Kenapa Blog Berubah Kedudukan dalam Enjin Carian

SEO: Kenapa laman blog sentiasa berubah kedudukan dalam Enjin Carian

Salam sejahtera dan salam 1 blogger untuk semua, SEO atau singkatan kepada Search Engine Optimization. Terdetik pulak hari ni nak mengulas sedikit perkongsian apa yang dikaitkan dengan kedudukan laman blog atau website ketika berada dalam senarai rank mahupun SERP dalam enjin carian Google.

Apa yang dalam pemerhatian saya, setelah membuat beberapa kajian kenapakah laman blog/website kita tidak boleh mengekal kedudukan, mendaki lebih tinggi walaupun tdak berada dalam kedudukan page #1 atau setidak-tidaknya memperbaiki kedudukan yang lebih baik sedikit. apa sebabnya? oleh kerana faktor SERP mengikut pengindeksan google tiada siapa yang boleh bertahan begitu lama kerana sekiranya kekuatan SEO sesebuah blog tersebut tidak memenuhi kriteria dan syarat yang ditetapkan oleh Google.


Mengikut kajian dan penelitian blog archives, categories, labels dll
Apa yang saya maksudkan adalah seperti berikut:

1.Sekiranya terdapat penambahan widget tersebut oleh anda sendiri atau yang telah tersedia oleh pihak blogger/blogspot secara automatik semasa anda mendaftar akaun blogger sebelum ini, saya menyarankan supaya anda nyah/buang widget tersebut dalam blog anda. 

Ia merupakan salah satu penyebab mengapa terjadinya apa yang dipanggil duplicate content (pendua) dan juga pertambahan indeks URL (homepage) atau pages.
( sila lihat gambarajah dibawah )
Contoh: sila taip site:yourwebsite.blogspot.com
seperti dalam gambarajah untuk mendapatkan data indeks blog/website anda.

Kenapa Laman Blog Sentiasa Berubah Kedudukan dalam Enjin Carian


2. Menambah meta tags noindex, noarchives dalam <head> blog anda (memerlukan pengetahuan HTML basic).

Cara-cara menambah kod tersebut,sila ikut step by step dibawah:

Login akaun blogger > template > edit html
cari tags <head> dan copy & paste kod dibawah selepas tags <head>

<b:if cond='data:blog.pageType == &quot;archive&quot;'>
<meta content='noindex,noarchive' name='robots'/>
</b:if>

Klik Save template.

Selesai.



Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram