Strategi dalam SEO Marketing

9 Tips dan Strategi dalam SEO Marketing







 







1. SEM 
kata singkatan untuk Search Engine Marketing, ia melibatkan perkhidmatan pemasaran atau produk melalui enjin carian. SEM dibahagikan kepada dua teras utama: SEO dan PPC. SEO adalah singkatan bagi Search Engine Optimization, dan ia adalah amalan dan cara mengoptimumkan laman web untuk membuat laman web  muncul dalam hasil carian organik. PPC bermaksud Pay-Per-Clik, dan ia adalah kaedah menjana klik dari enjin carian. Klik yang terhasil dari penyenaraian ditaja dalam keputusan enjin carian.

2. Backlink
Juga dipanggil inlink atau pautan, ia adalah satu pautan di laman web lain menunjuk kembali ke laman web anda sendiri. Backlinks adalah penting untuk SEO kerana ianya memberi kesan langsung PageRank mana-mana laman web, ia mempengaruhi kedudukan carian.

3. PageRank
PageRank adalah algoritma yang menggunakan Google untuk menganggarkan penting relatif laman di seluruh web. Idea asas di sebalik algoritma adalah hakikat bahawa pautan dari halaman A ke halaman B boleh dilihat sebagai undian Trust (kepercayaan) dari halaman A ke halaman B. Semakin tinggi bilangan pautan (diberatkan kepada nilai link) ke laman, oleh itu , lebih tinggi kebarangkalian bahawa laman itu adalah penting.

4. Link Group
Rangkaian pautan adalah sekumpulan laman web di mana setiap pautan laman web kepada setiap laman web yang lain, dengan tujuan untuk buatan meningkatkan PageRank semua laman di ladang. Amalan ini adalah berkesan dalam hari-hari awal enjin carian, tetapi hari ini mereka melihat sebagai teknik spamming (dan dengan itu anda boleh dikenakan penalti).

5. Anchor text 
Anchor text daripada backlink adalah teks yang boleh diklik di laman web anda. Setelah kata kunci teks yang membantu dalam SEO kerana Google akan mengaitkan kata kunci tersebut dengan kandungan laman web anda. Jika anda mempunyai blog kehilangan berat badan, misalnya, ia akan membantu kedudukan carian anda jika beberapa backlinks anda  "memfokus" sebagai teks utama mereka.

6. NoFollow
NOFOLLOW adalah sifat pautan yang digunakan oleh pemilik laman web untuk memberi isyarat kepada Google bahawa mereka tidak menyokong laman web yang mereka hubungkan. Ini boleh berlaku sama ada apabila pautan dicipta oleh pengguna itu sendiri (contohnya, komen blog), atau apabila hubungan telah dibayar (contohnya, penaja dan pengiklan). Apabila Google melihat sifat NOFOLLOW pada dasarnya tidak mengira bahawa pautan untuk PageRank dan algoritma carian.

7. Title Tag
Tajuk laman web atau blog adalah benar-benar tajuk sebuah laman web, dan ia adalah salah satu faktor yang paling penting dalam algoritma carian Google. Sebaik-baiknya tag tajuk anda harus unik dan mengandungi kata kunci utama halaman anda. Anda boleh melihat tag tajuk laman web di atas pelayar di browser seperti Internet Explorer, Google Chroome, Mozilla Firefox, Safari dll.

8. Meta Tags
Seperti tag tajuk, tag meta digunakan untuk memberi enjin carian lebih banyak maklumat mengenai kandungan halaman anda. Tag meta diletakkan di dalam seksyen HEAD kod HTML anda, dan dengan itu tidak dapat dilihat oleh pengunjung.

9. Search Algoritma
Algoritma carian Google digunakan untuk mencari laman-laman web yang paling relevan untuk sebarang pertanyaan carian. Algoritma menganggap lebih 200 faktor (menurut Google sendiri), termasuk nilai PageRank.


Comments




Subscribe to Our Newsletter

Dapatkan Update Terkini Terus Ke Email Anda...


*Kami Benci Spam!

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Bagaimana Cara Hack "Wifi Password"

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Padam Akaun Instagram

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Membuat Video Montaj