Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

5 Tips Menulis Konten dengan Baik

Teknik dan tips menulis dengan berkesan sebagai seorang blogger


5 Tips Menulis Konten dengan Baik

Penulisan dengan cara tergesa-gesa dan cepat tidak bermakna menjejaskan karya penulisan dengan baik. Walaupun begitu, saya ada lima tips untuk anda menulis isi kandungan dalam komposisi dalam dua puluh minit - tanpa mengorbankan kualiti penulisan anda.

1. Simpan senarai idea.
Apabila terbitnya inspirasi untuk membuat pos, untuk blogger dan pencipta kandungan, mencari topik hangat,gosip,personaliti dan sebagainya. Menulis dengan mengambil separuh masa, Menyimpan senarai idea membolehkan anda ingin membuat post baru dengan cepat apabila anda sudah bersedia untuk menulis.

2. Biarkan idea anda berkembang.
Jika anda cuba untuk memaksa diri untuk menyebarkan maklumat serta sokongan idea yang bijak, ia akan mengambil masa yang lama . Mencari topik selama beberapa hari, anda boleh menambah idea-idea baru apabila anda sudah bersedia untuk menulis, anda sudah mempunyai semua maklumat yang menyokong keperluan anda.

3. Ubah sebelum anda mula menulis.
Anda mungkin mendapat dua kali ganda idea-idea yang anda perlukan pada masa ini,mengedit mana-mana idea sokongan yang tidak sesuai dengan topik utama artikel itu. Ingat, kita bercakap tentang bagaimana untuk menulis satu artikel dalam 20 minit. Ingat, menggunakan idea-idea yang anda tidak perlu untuk post selepas itu.

4. Gunakan kata kunci.
Kata kunci , atau titik bernombor seperti "10 Cara untuk Dapatkan Lebih Pelanggan", atau Tips meningkatkan pelanggan boleh membuat artikel banyak yang lebih mudah dari segi keperluan dan tidak lagi perlu memikirkan peralihan dari satu idea ke depan. 

5. Pastikan ia ringkas.
Jika anda ingin menyiapkan artikel dalam masa 20 minit ,cuba pastikan ia di bawah 500 patah perkataan. Isi kandungan yang berkualiti, seperti sama ada artikel itu hanya kira-kira 500 patah perkataan dengan penuh maklumat. Buat kiraan setiap perkataan dan anda akan menjimatkan masa tanpa mengabaikan kualiti.

Selamat membaca semoga bermanfaat.


Comments

  1. Hi Shahrul, saya setuju no 1 sampai 4.

    Saya kan, brainstorm idea untuk tulis kat mana mana je. Dan kebiasaannya memang saya akan perap dulu article tu dalam beberapa hari. Baru saya post.

    Jarang sangat saya tulis hari ni, lagi beberapa jam saya post. Memang jarang. Rasanya ada 2 post sahaja macam tu kat blog saya.

    Kelebihan perap article ni macam yang shahrul cakap. Kita pasti akan dapat idea untuk article kita point yang lebih baik.

    Dari no 1 sampai no 4. Akhir sekali baru Shahrul bagi tahu untuk buat article kita mesra search engine. Ini pun betul juga, kalau dari mula kita dah nak main2 dengan SEO, takut akan ganggu isi kandungan kita.

    Setting seo ni tak makan masa lama pun, dalam 10 ke 15 minit boleh siap.

    Yang no 5 tu...kalau buat ringkas pun bagus juga. Maklumat kita akan cepat disampaikan kepada pembaca. Tapi kalau memang ada isi yang perlu ditambah untuk buatkan article kita lebih detail, bagi saya tak ada masalah.

    Contoh macam article shahrul ni, cuba kala shahrul selitkan contoh article yang baik, baik diri segi bukti dan cara penulisannya.

    Bagi saya lah. tak tao lain.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi...Syed t.q, saje nak tgk kekuatan SEO entri ringkas dan panjang....

      Delete
  2. Hi Syed...betul juga tu....org tak cukup masa nak perah idea menulis konten...mcm ni secara ringkas je, tapi kalau konten panjangdan lengkap
    dgn pengisian dan contoh yg mengarah kpd apa yg disampaikan dlm article kita....thanks Syed....idea anda mmg bernas....tapi nak selidik tgk mcm kekuatan Seo article yg ringkas dan article panjang dari segi penyampaian dlm Search Engine spt Google.

    ReplyDelete

Post a Comment

Maklumat yang terkandung dalam laman Blog ini hanya untuk tujuan maklumat umum sahaja.

Kami tidak akan bertanggungjawab ke atas apa-apa kehilangan atau kerosakan termasuk tanpa had, kehilangan atau kerosakan secara langsung atau tidak langsung atau apa-apa kerugian atau kerosakan yang timbul atau sesuatu yang berkaitan dengan penggunaan laman web ini. Dilarang meniru, copy & paste kandungan dalam laman blog ini.

Komen akan ditapis untuk kesejahteraan bersama, spammer tidak dialu-alukan (spammers are not allowed).

Terima Kasih.

The Blogler (Aku Pakar Blogger).

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram