Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Kenapa Blogger Perlu Update Post Yang Lama

Kenapa Blogger Perlu Update Post Yang Lama
kenapa penulis blog perlu untuk mengedit dan kemaskini post entri mereka yang dah lama-lama dulu, adakah ia perlu? Jawapannya memang Ya! mengikut pada pengalaman saya, apabila saya mengemaskini entri yang lama (iaitu yang mula-mula semasa saya berkecimpung dalam dunia blogging) dan saya mendapati ia telah luput tempoh dalam senarai indeks di google. Ini bermaksud mana-mana post entri yang telah lama mengikut jangka masa yang tidak diketahui (mengikut tempoh yang ditetapkan oleh Google) mungkin sebab dah beberapa tahun dan info kandungan konten, image, links yang dah lapuk dek zaman.


Kenapa Blogger Perlu Update Post Yang Lama


Apakah cara ini bermanfaat? memang ya! Disini saya senaraikan beberapa perkara yang perlu dilakukan ketika mengedit post anda:

Perkara yang perlu dibuat ketika mengedit entri lama

Kesilapan ejaan
Semasa anda membaca semula entri yang lama, mungkin terdapat beberapa kesilapan dalam tatabahasa, ejaan (error typing) dan sebagainya, disitu peluang anda untuk memperbaiki setiap kesilapan dalam penulisan sebelum ini. Mungkin selepas itu blog anda akan mula disukai oleh pembaca.

Mengedit image
Image juga salah satu yang perlu dikemaskini saiz dan info yang berkaitan dengan tajuk post entri anda. Dengan cara optimize image boleh mengurangkan tempoh loading post entri dan ia memberi kesan kepada post entri tersebut dalam kedudukan enjin carian.













Penjelasan
Dengan cara mengemaskini post entri kita boleh mengekalkan post entri yang sebelum ini sudah berada pada kedudukan nombor satu dalam enjin carian. Selain itu ianya boleh menambah nilai kekuatan SEO dan mengurangkan kadar bounce rate kepada post entri keseluruhan dalam blog kita.

Selamat mencuba.

Comments

Post a Comment

Maklumat yang terkandung dalam laman Blog ini hanya untuk tujuan maklumat umum sahaja.

Kami tidak akan bertanggungjawab ke atas apa-apa kehilangan atau kerosakan termasuk tanpa had, kehilangan atau kerosakan secara langsung atau tidak langsung atau apa-apa kerugian atau kerosakan yang timbul atau sesuatu yang berkaitan dengan penggunaan laman web ini. Dilarang meniru, copy & paste kandungan dalam laman blog ini.

Komen akan ditapis untuk kesejahteraan bersama, spammer tidak dialu-alukan (spammers are not allowed).

Terima Kasih.

The Blogler (Aku Pakar Blogger).

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram