Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

SEO Asas Dalam Enjin Carian Google

Asas SEO carian Google

Asas SEO carian Google adalah berdasarkan SEO on page dan SEO off page.

Ketika ini industri SEO telah berada di persimpangan. Sejak tahun 2011 trend ini telah membawa satu jumlah perubahan yang luar biasa kepada industri ini, mungkin 2-3 tahun akan datang akan membawa lebih banyak lagi kepada perubahan tersebut. Beberapa perubahan memberansangkan baru-baru ini adalah sangat menarik untuk mereka yang berada dalam industri SEO.

Google sejak kebelakangan ini sedang dalam pertarungan kepada kualiti hasil enjin carian. Google Panda dan Google Penguin  yang mereka lancarkan beberapa tahun lepas telah bertindak maju lebih jauh ke depan ke arah membersihkan persepsi industri SEO dengan berkesan sekaligus mencegah beberapa taktik kotor yang menggunakan kaedah spammy. Salah satu kesan sampingan daripada perubahan ini adalah SEO, sebagai satu industri, ia mula melibatkan lebih ramai untuk terlibat dalam bidang ini.

Keterlibatan muka baru dan profesion ke dunia SEO sangat baik kerana ia asas sebagai satu pengalaman untuk mencipta satu titik permulaan dan juga perbezaan. Tetapi, perkembangan ini juga mempunyai kelemahan secara tidak langsung dan mempunyai potensi untuk mewujudkan pengalaman yang sangat negatif sebagai perunding baru yang kekurangan satu tahap latihan dan pengalaman di sebalik penglibatan mereka telah menjadikan ia sebagai satu industri. Memandangkan semua perhatian telah terarah kepada beberapa isyarat terbaru dalam ranking enjin carian, saya fikir sekarang adalah masa terbaik untuk mengingatkan anda untuk tidak lupa kepada perkara asas.

Teknikal SEO
Aspek pertama dan yang paling penting untuk mendapatkan SEO yang betul ialah memastikan anda mempunyai aspek teknikal SEO yang mendalam. Pastikan isi kandungan pada laman web anda dihoskan pada sistem pengurusan kandungan yang tepat dan mudah diindex oleh enjin carian. Pastikan isi kandungan anda adalah unik dan tidak diulang di seluruh domain. Pastikan arahan 301 redirect berada di tempat yang betul sehingga keseluruhan website itu tidak diulang dalam versi www dan bukan versi www dalam nama domain (domain name) anda.

Secara umumnya, teknikal SEO yang betul adalah pemutus atau penentuan kepada perjanjian serta terma & syarat jikalau anda membuat kesilapan. Malangnya, ramai penggiat bidang SEO menghabiskan banyak masa mereka menghasilkan kerja yang kurang bermutu dalam bidang ini. Dari website yang kurang baik semasa proses web tersebut dibangunkan, salah satu faktor yang harus dititikberatkan adalah ketika memilih reka bentuk dalam pembangunan website syarikat atau website peribadi sendiri yang mempunyai reputasi dan potensi. Adakah anda sudah mengetahui mengenai aspek-aspek SEO teknikal sudah dikendalikan dengan betul.

Senarai semak asas SEO :
Meletakkan arahan 301 redirect supaya laman web anda  boleh memutuskan sama ada versi www atau versi bukan www-domain anda, tetapi tidak kedua-duanya. Pastikan anda telah memasang Google Analytics (atau beberapa alternatif kepada Google Analytics) seperti Google Webmaster Tools, dan Bing Webmaster Tools di website atau blog anda.
Pastikan alamat url anda adalah tidak terlalu panjang serta memasukkan kata kunci di dalamnya. Pastikan laman web anda dioptimumkan mengikut ujian kelajuan ataupun dalam bahasa Inggeris fast loading sila cuba kelajuan laman web anda di link dibawah:

(ujian ini mengikut pandangan kelajuan Google:
http://developers.google.com/speed/pagespeed/insights)

Pergi ke Google Webmaster Tools  untuk melihat data selain mencari penyelesaian sebarang kesilapan crawl sedia ada yang berkaitan dengan laman anda. Cara yang paling mudah untuk melakukan ini adalah dengan meletakkan 301 redirect mengikut kesalahan tersebut untuk mengikut cara yang baru.

SEO Asas 1- Seo On Page
Sebaik sahaja anda pasti aspek SEO teknikal berada di tempat, sudah tiba masanya untuk bergerak dan mula berfikir tentang strategi kandungan konten yang akan memberi impak objektif laman web anda. Pemetaan carian pengguna, dengan objektif sebagai utama dengan melaksanakan kajian kata kunci dan mewujudkan sitemap adalah langkah-langkah penting pada peringkat ini. Langkah di mana anda menulis teknik dan langkah pemasaran yang sangat menarik dan juga termasuk keyphrases. Memastikan keyphrases termasuk dalam tag tajuk dan header. Tetapi perlu diingat jangan terbawa-bawa! menulis konten laman web hanya untuk pengguna laman web ranking PERTAMA,  dalam frasa untuk enjin carian.

Asas Seo :
Guna kata kunci asas dengan kata kunci Google perancang PPC (https://adwords.google.com/ko/KeywordPlanner). Membuat penyelidikan yang boleh memutuskan perkara apa yang akan ditulis. Pilih kata kunci yang berkaitan dengan perniagaan anda, yang akan membawa bakal pelanggan yang betul, selain itu ia membolehkan laman web anda untuk bersaing.

Tulis satu halaman pos konten yang menarik untuk menambah nilai kepada pembaca anda. Tajuk pos yang mempunyai frasa utama di dalamnya dan itu adalah menarik kepada pembaca. Termasuk frasa utama dalam <h1> atau tag <h2> dalam body salinan web anda. Pastikan perkataan dalam frasa utama hadir beberapa kali dalam salinan web anda. Pastikan apa-apa imej yang anda gunakan dalam halaman pos anda dinamakan dengan kata kunci di mana yang sesuai. Pastikan juga termasuk frasa utama di tag alt yang sesuai.

Asas SEO 2- Off-Page SEO
Sebaik anda membuat teknikal SEO dalam bentuk konten yang dioptimumkan, kini tiba masanya untuk memastikan kandungan konten anda bersedia untuk dikongsi dan dikaitkan dengan mana-mana link di web lain. Ini adalah komponen penting dalam mendapatkan kedudukan web anda. Adalah penting bahawa cara laman web anda menjadi sangat bernilai kepada pengguna lain yang secara semulajadi akan berkongsi kandungan konten selain pautan web anda.

Penjelasan
Sekali lagi, terdapat banyak titik halus untuk membina link dan off-page pengoptimuman. Saya tidak dapat menerangkan secara terperinci merangkumi semuanya di sini, tetapi ia adalah penting untuk mengetahui bahawa ianya menjadi petunjuk ranking yang sangat kuat.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram