Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Apakah Struktur URL SEO-Friendly

Apakah yang dimaksudkan dengan struktur URL SEO-friendly?

Struktur Url SEO Friendly


Pertama sekali, izinkan saya mulakan dengan mengatakan bahawa lebih baik untuk berkongsi tips dengan pakar SEO dalam peringkat pembangunan, supaya tidak sukar untuk melaksanakan tweak selepas itu.

Dari sudut SEO, struktur URL hendaklah:
Penerangan: URL dengan kandungan salinan(duplicate content) harus mempunyai URL canonical yang dinyatakan pada mereka tidak mengelirukan di laman web.
Bermakna: nama URL harus mempunyai kata kunci di dalamnya, tidak gibbering dalam nombor dan juga tanda baca.

Dengan penekanan kepada URL yang betul: SEO-bagus, tidak semua URL  laman web adalah sama. Ada juga yang perlu disembunyikan daripada enjin carian. Pada masa yang sama, ia adalah penting untuk memeriksa bahawa muka surat yang boleh diakses oleh enjin carian adalah mudah untuk crawl dan indeks.

Jadi, di sini apa yang boleh kita lakukan untuk mencapai satu struktur URL laman SEO-mesra:

1. Menggabungkan www anda dan versi domain bukan -www
Sebagai peraturan, terdapat dua versi utama domain anda diindeks dalam enjin carian, www dan versi tidak www itu. Ini boleh disatukan dalam lebih daripada satu cara, tetapi saya menyebut amalan yang paling diterima secara meluas.

Kebanyakan SEO (dalam pengalaman saya) menggunakan 301 redirect untuk menunjukkan satu versi laman web mereka kepada yang lain (atau sebaliknya).

Selain itu (contohnya, apabila anda tidak boleh melakukan peralihan), anda boleh menentukan versi pilihan anda dalam Google Webmaster Tools di dalam Konfigurasi >> Tetapan >> Domain Pilihan. Walau bagaimanapun, ini mempunyai kelemahan tertentu:

Ini hanya syarat Google sahaja.
Pilihan ini adalah terhad kepada domain utama sahaja. Jika anda mempunyai laman web sebagai contoh: example.wordpress.com, kaedah ini tidak sesuai untuk anda.
Apa yang kita keliru tentang www @ isu bukan -www adalah isu utama? Kenapa, beberapa backlinks boleh menunjukkan versi www, manakala sesetengah versi bukan www.

Jadi, untuk memastikan bahawa nilai SEO kedua-dua versi 'adalah sama, ia adalah lebih baik untuk mewujudkan pautan yang jelas, ini antara kedua-dua (sama ada melalui 301 redirect, atau dalam Google Webmaster Tools, atau dengan menggunakan tag canonical - saya akan ulas lebih lanjut tentang itu ).

2. Elakkan URL dinamik 
Bergantung kepada sistem pengurusan kandungan laman web anda, URL yang "bagus" seperti ini:

www.example.com / topik-nama

atau "ugly" seperti ini:

www.example.com/?p=578544

Seperti yang saya katakan sebelum ini, enjin carian tidak mempunyai masalah dengan varian sama , tetapi atas sebab-sebab tertentu ia adalah lebih baik untuk menggunakan (URL statik) URL utama dan bukannya yang dinamik (subdomain). Kenapa?, URL statik mengandungi kata kunci dan lebih mesra pengguna, kerana seseorang boleh memahami halaman tentang apa kerana hanya dengan melihat nama URL statik itu.

Selain itu, Google mengesyorkan menggunakan tanda sempang (-) dan bukannya bawah (_) dalam nama URL, sejak frasa di mana kata-kata yang berkaitan dengannya pengguna disaran oleh Google sebagai satu perkataan tunggal, contohnya one_single_word adalah onesingleword kepada Google.

Seterusnya, untuk memeriksa elemen-elemen lain laman web anda harus mempunyai kata kunci yang sama sebagai URL anda, sila lihat di screenshot contoh blog >>>klik sini<<<

Selain itu, beberapa Devs web menggunakan URL relatif. Masalah dengan URL relatif adalah bahawa mereka adalah bergantung kepada konteks di mana ia berlaku. Apabila perubahan konteks, URL tidak boleh berfungsi lebih baik. SEO-Friendly, ia adalah lebih baik untuk menggunakan URL yang mutlak (URL statik) dan bukannya yang relatif, kerana ulangan pada carian yang enjin carian akan siarkan.

O.k, parameter yang berbeza yang boleh ditambah ke URL untuk analisis mengesan atau sebab-sebab lain (seperti Sid, utm, dll) Untuk memastikan bahawa parameter ini tidak membuat bilangan URL dengan kandungan salinan (duplicate content) berkembang lebih banyak, anda boleh buat salah satu daripada berikut:

Tanya Google untuk mengabaikan parameter URL tertentu dalam Google Webmaster Tools di dalam tatarajah> Parameter URL.
Lihat jika sistem pengurusan kandungan membolehkan anda untuk mengukuhkan URL dengan parameter tambahan dengan yang lebih pendek.

3. Buat Sitemap XML
Sitemap XML tidak boleh dikelirukan dengan sitemap HTML. 
Apakah yang dimaksudkan dengan Peta Laman XML? Dalam erti kata mudah, ia adalah satu senarai URL laman web anda yang anda serahkan kepada enjin carian. Ini berfungsi dua tujuan:

Ini membantu enjin carian mencari halaman laman web anda dengan lebih mudah;
Enjin carian boleh menggunakan Peta sebagai rujukan apabila memilih URL canonical di laman web anda.Perkataan "canonical" bermaksud "pilihan" dalam kes ini. Memilih (canonical) URL pilihan apabila enjin carian lihat muka surat salinan di laman web anda.

So....kerana mereka tidak mahu mana-mana salinan dalam keputusan carian, enjin carian menggunakan algoritma khas untuk mengenalpasti laman salinan dan memilih hanya satu URL untuk mewakili kumpulan itu dalam hasil carian,laman yang lain akan ditapis keluar.

Sekarang, kembali kepada Sitemap ... Salah satu enjin carian boleh menggunakan kriteria untuk memilih URL cononical bagi kumpulan laman web sama ada URL ini disebut dalam Peta halaman URL laman web itu.

Jadi, apa yang laman web perlu dimasukkan ke dalam sitemap anda, semua muka surat laman web anda atau tidak? Malah, bagi SEO-Friendly, ia adalah disyorkan termasuk laman web yang anda ingin muncul dalam engine carian.

4. Menutup muka surat tidak relevan dengan robots.txt
Mungkin ada halaman di laman web anda yang perlu disembunyikan daripada enjin carian. Ini mengikut "Terma dan syarat" halaman anda, muka surat dengan maklumat sensitif, Ia adalah lebih baik untuk tidak diindekskan, kerana laman tersebut biasanya tidak mengandungi kata kunci sasaran dan hanya akan menggangu seluruh semantik laman web anda.

Fail robotx.txt mengandungi arahan untuk enjin carian bahagian manakah muka surat laman web anda yang harus diabaikan semasa google mula crawl. Laman itu harus diarahkan dengan meta tags NOINDEX dan ia tidak akan muncul dalam keputusan carian.

Kesimpulannya, walau bagaimanapun, webmaster unsavvy menggunakan meta tags NOINDEX pada muka surat yang ia tidak boleh digunakan. Oleh itu, apabila mula melakukan SEO untuk laman web, ia adalah penting untuk memastikan bahawa muka surat yang tak perlu rank dalam carian mempunyai sifat arahan NOINDEX.

Comments

Post a Comment

Maklumat yang terkandung dalam laman Blog ini hanya untuk tujuan maklumat umum sahaja.

Kami tidak akan bertanggungjawab ke atas apa-apa kehilangan atau kerosakan termasuk tanpa had, kehilangan atau kerosakan secara langsung atau tidak langsung atau apa-apa kerugian atau kerosakan yang timbul atau sesuatu yang berkaitan dengan penggunaan laman web ini. Dilarang meniru, copy & paste kandungan dalam laman blog ini.

Komen akan ditapis untuk kesejahteraan bersama, spammer tidak dialu-alukan (spammers are not allowed).

Terima Kasih.

The Blogler (Aku Pakar Blogger).

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram