Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Memuat Turun Video YouTube Secara Percuma

Memuat turun (download) video YouTube dengan dua cara lain

Cara Memuat Turun Video YouTube Secara Percuma

Walaupun YouTube asas hanya menawarkan muat turun untuk beberapa video di lokasi terpilih, terdapat cara untuk memuat turun mana-mana video YouTube yang anda inginkan pada bila-bila masa. Semak juga di πŸ‘‰ Chrome Web Store.


Disini kita akan membincangkan cara anda boleh memuat turun video kegemaran anda menggunakan tiga pendekatan:

  •      Membayar untuk YouTube Premium
  •      Menggunakan aplikasi Mac, Windows atau Linux percuma
  •      Menggunakan alat baris arahan Linux yang tidak jelas dan kompleks (tapi sangat berkuasa).



Bagaimana untuk memuat turun video YouTube melalui YouTube Premium

Baca juga di πŸ‘‰ Guru99dotcom.


1. Log masuk ke akaun YouTube Premium anda

Setelah anda melanggan YouTube Premium, anda akan mempunyai butang Muat turun dalam penyemak imbas web anda atau apl telefon anda di sebelah kanan ikon Kongsi (anak panah) di bahagian bawah video. Semak juga πŸ‘‰ cara edit video youtube.


2. Toggle ikon Muat Turun

Pilih video yang anda mahu muat turun dan sebaik sahaja ia muncul dalam paparan skrin utama, klik ikon Muat Turun.


3. Cari muat turun anda

Anda boleh mendapatkan muat turun anda dalam kawasan Muat Turun YouTube. Perhatikan bahawa YouTube mengatakan bahawa muat turun dikekalkan selagi anda mempunyai sambungan Internet sekurang-kurangnya sekali setiap 30 hari. Dengan cara itu, YouTube boleh mengesahkan anda masih pengguna YouTube Premium. Semak juga di πŸ‘‰ APB.


Menyimpan setelah dimuat turun

Anda tidak diberikan cara mudah untuk menukar muat turun itu menjadi fail video yang boleh digunakan pada peranti desktop, jadi jika anda ingin menggunakan video itu untuk apa-apa selain daripada menonton di luar talian, anda agak kurang bernasib baik. Perkara yang sama berlaku untuk iOS.


Walau bagaimanapun, jika anda pengguna Android dengan slot kad SD dalam telefon anda, anda boleh menetapkan tetapan apl YouTube (ketik gambar profil anda, kemudian Tetapan, kemudian Muat Turun) untuk menyimpan video ke kad SD anda.


Pilihan percuma anda (cara pilihan saya) untuk memuat turun video YouTube


Juga: Tukar tetapan Android ini untuk menggandakan kelajuan telefon anda dengan serta-merta

ClipGrab ialah program percuma yang tersedia untuk pengguna Mac, Windows dan Linux. Pembangun mengatakan ia sumber terbuka, tetapi kod sumber hanya tersedia untuk Linux. Walau apa pun, ClipGrab menggegarkan. Berikut ialah cara untuk memuat turun dan menggunakannya.


1. Pergi ke πŸ‘‰ ClipGrab.org

Halakan penyemak imbas anda ke ClipGrab.org dan klik pautan Tunjukkan Semua Pilihan Muat Turun. Anda akan melihat pautan muat turun untuk Mac, Windows dan Linux di sana. Saya akan menunjukkan kepada anda versi Mac dalam artikel ini, tetapi antara muka adalah hampir sama pada ketiga-tiganya.

Cara Memuat Turun Video YouTube Secara Percuma



2. Salin pautan video YouTube

Salin pautan video video YouTube yang ingin anda muat turun. Anda boleh melakukannya dalam bar URL penyemak imbas anda atau dengan mengklik butang Kongsi di bawah video itu sendiri.
Cara Memuat Turun Video YouTube Secara Percuma

 
3. Lancarkan ClipGrab
Pastikan anda berada pada tab Muat Turun dan kemudian pilih pilihan Lancarkan ClipGrab.
Cara Memuat Turun Video YouTube Secara Percuma


4. Salin dan Tampal
Salin dan tampal URL video yang anda ingin muat turun ke ClickGrab.

 
5. Klik Dapatkan klip ini

Setelah anda menyalin dan menampal pautan video yang dikehendaki ke dalam pelayar ClickGrab, pilih Dapatkan klip ini.


6. Pilih format video

Di ClickGrab, anda juga boleh mengubah suai pilihan.

Sebagai contoh, anda boleh memilih format yang anda mahu video itu berada apabila ia disimpan pada komputer anda. Saya biasanya menggunakan Original, tetapi saya akan menentukan sesuatu yang lain jika itu tidak berkesan.


Anda juga boleh memilih resolusi muat turun. Bergantung pada peleraian asal video, anda boleh memilih untuk memuat turun video peleraian penuh atau mengurangkan peleraian untuk menjimatkan ruang.


7. Sesuaikan

Akhir sekali, mengetik tab Tetapan membolehkan anda menyesuaikan tempat ClipGrab mendepositkan video anda yang baru dimuat turun.


Akhir kata: Berhati-hati

Saya kerap mendapat nota melalui e-mel dan sosial daripada pembaca yang ingin menggunakan alatan lain. Kisah biasa ialah sama ada mereka melihat iklan untuk pemuat turun terbaik atau mereka mempunyai rakan/sepupu/jiran yang "tahu tentang komputer" dan mengesyorkan alat tertentu.

Memuat turun video yang dilindungi sebaliknya ialah salah satu daripada kategori kawasan kelabu yang penipu suka bermain. Saya mengesyorkan anda mematuhi pengesyoran di atas, kerana menggunakannya anda tidak akan mengalami sebarang isu negatif. Tetapi jika anda mahu mengikut cadangan lain, pastikan anda sentiasa berjaga-jaga. Jika anda mendarat di tapak dengan banyak iklan dan pop timbul, jika nampaknya terdapat beberapa percubaan untuk mengewangkan tawaran, atau anda diminta untuk menyerahkan digit kad kredit anda, elakkan.


Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram