Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Kemajuan Teknologi Terkini Google Assistant

 Teknologi Terkini dalam Google Assistant 


Pembantu Google atau Google Assistant merupakan teknologi terkini yang dibangunkan oleh Google dan kini ia juga boleh menjadi pembantu peribadi anda. Ia membolehkan anda membuat perbualan dan selain itu anda juga boleh bertanya tentang perkara lain.

Google Assistant juga boleh membantu di mana sahaja anda memerlukan bantuan ketika di rumah atau di mana sahaja. Sepanjang tahun lalu, Google telah berusaha untuk membawa Assistant ini ke lebih banyak peranti dan lebih banyak tempat dan kini tersedia pada lebih daripada 400 juta peranti.


Kemajuan Teknologi Terkini Google Assistant
Ketika di Rumah
Google Assistant menyediakan cara mudah dan bebas tangan untuk mengawal rumah anda, sama ada ia membantu anda mengawal cahaya lampu dan juga kedudukan keselesaan sofa dalam rumah anda atau memainkan muzik dan senarai lagu semasa parti makan malam anda.

Kemajuan Teknologi Terkini Google Assistant


Telefon Pintar dan Headphone
Google assistant boleh didapati di telefon Android, iPhone, dan Headphone, ia boleh membantu apabila anda dalam perjalanan seperti Jaybird, JBL, LG dan Sony. Headphone ini dioptimumkan untuk Google Assistant, sebaik sahaja anda memasangkannya ke peranti dan telefon, anda boleh bercakap dengan Google Assistant dengan serta-merta dengan hanya sentuhan earbud, sama ada anda mahu melangkau lagu untuk mendengar lagu seterusnya, menyemak notis pemberitahuan, atau mendengar dan membalas mesej.

Ketika Dalam Kereta anda
Google Assistant juga boleh membantu anda di dalam kereta, supaya anda dapat mengawal tangan pada roda dan mata boleh memberi tumpuan di jalan raya. Bermula minggu ini di A.S, Google Assistant akan integrasikan ke Android Auto.


Kemajuan Teknologi Terkini Google Assistant


Android Auto tersedia dalam berpuluh-puluh juta kereta di lebih daripada 400 model dari 40+ jenama, termasuk Ford, General Motors, Nissan, Volkswagen dan Volvo. Dengan Google Assistant dalam Android Auto, anda boleh mendengar senarai muzik dan lagu dari aplikasi seperti Spotify atau Muzik Google Play, selain itu mendapat arahan pantas dari Google Maps atau Waze, hantar atau terima mesej dari perkhidmatan seperti WhatsApp

Dan tidak lama lagi, anda juga boleh menempah tempat letak kereta dengan SpotHero atau memesan minuman atau makanan kegemaran anda dari Starbucks, KFC, McDonald dan lain-lain menu melalui drive-thru.


Kemajuan Teknologi Terkini Google Assistant

Anda boleh menggunakan Assistant dalam Android Auto pada paparan skrin dalam kereta dengan menyambungkan telefon Android anda ke kereta yang disokong atau anda boleh menggunakannya pada skrin telefon anda di mana-mana kereta. Kini Google bekerjasama dengan pembuat auto untuk mengintegrasikan Assistant terus ke dalam kereta mereka dan ini tidak memerlukan peranti seperti telefon pintar.

Dengan adanya Assistant pada telefon, pembesar suara atau TV, anda juga boleh menyemak tahap bahan api, kunci pintu, dan banyak lagi. Ciri ini boleh didapati di kereta dari BMW, Mercedes-Benz dan Hyundai dan hari ini Google mengumumkan bahawa ia akan diintegrasi ke kereta bermula dari Kia dan Fiat Chrysler Automobiles.

Oleh kerana Assistant dapat melakukan begitu banyak perkara, Google telah memperkenalkan cara baru untuk membuatnya dan dipanggil sebagai Tindakan. Tindakan termasuk ciri yang dibina oleh arahan seperti pada Peta Google yang dibangunkan oleh Developer, Penerbit dan juga pihak ketiga lain.

Sejak setahun yang lalu, Google Assistant telah berkembang daripada hanya satu peranti dalam satu bahasa untuk merentasi pelbagai jenis peranti, termasuk pembesar suara, telefon, Android Auto dan TV, dalam banyak bahasa di seluruh dunia. Mereka telah memberi tumpuan untuk menjadikan Assistant sangat berguna dalam kehidupan seharian anda, dan pada awal tahun ini Google menunjukkan ciri-ciri terkini yang mereka bawakan dalam Assistant di rumah dan di dalam kereta anda.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram