Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Alat Menyemak Blog Mobile Friendly

Menyemak Blog atau Website Mesra Mudah Alih

Alat Menyemak Blog Mesra Mudah Alih Google

Sejak kebelakangan ini peratusan semua penggunaan web yang menggunakan carian melalui telefon pintar dan peranti mudah alih yang lain sedang berkembang, dan ia tidak akan lama sebelum pengguna internet mudah alih mendahului penggguna desktop dan komputer riba dari segi trafik web. 

Jadi ia adalah perkara yang baru dan dengan mengabaikan beberapa kriteria kepada pengguna mudah alih apabila anda membangunkan sesuatu laman web menyebabkan laman web anda sukar untuk dilayari oleh pengguna telefon pintar dan tablet. Oleh itu anda harus melakukan langkah penstrukturan semula laman web anda.

Alat Menyemak Blog Mesra Mudah Alih Google


Emulator telefon mudah alih membolehkan anda menguji tahap responsive dan fungsi laman web/blog di seluruh platform mudah alih yang berbeza, seperti iPhone, iPad, Android dan BlackBerry, tanpa menggunakan alat yang lain. 

Emulator telefon bimbit boleh membantu anda menentukan masalah dan isu-isu dengan laman web dan membolehkan anda untuk mengambil langkah-langkah pembetulan untuk membuat laman web yang kelihatan menarik dan berfungsi pada peranti mudah alih tersebut.

Alat Menyemak Blog Mesra Mudah Alih Google


Baca juga: πŸ‘‰Anda juga boleh menggunakan alat menguji kelajuan laman web Google Page Speed Insight 


Alat Menyemak Blog Mesra Mudah Alih Google

Penstrukturan semula laman web mesra-mobile bermakna memikirkan bagaimana proses reka bentuk untuk pelbagai skrin merentasi pelbagai platform mudah alih. Walaupun tablet mungkin mampu untuk mengendalikan laman web penuh anda. Skrin telefon pintar adalah terhad dari segi ruang, dan tugas menyediakan struktur laman web atau blog yang responsive serta mesra-mudah alih adalah pengalaman pengguna yang berbeza, yang pasti mesti positif.

Ketika anda ingin membina sesuatu laman web atau anda sudah memilikinya salah satu. Perkara yang paling penting yang anda harus lakukan untuk memastikan laman web anda mesra mudah alih (mobile-friendly) adalah untuk mengujinya pada beberapa telefon pintar dan tablet platform. Emulator mudah alih menjadikannya mudah untuk melakukannya. 


Sila uji Website dan Blog anda >>>Klik Sini<<< sekarang.


Comments

Post a Comment

Maklumat yang terkandung dalam laman Blog ini hanya untuk tujuan maklumat umum sahaja.

Kami tidak akan bertanggungjawab ke atas apa-apa kehilangan atau kerosakan termasuk tanpa had, kehilangan atau kerosakan secara langsung atau tidak langsung atau apa-apa kerugian atau kerosakan yang timbul atau sesuatu yang berkaitan dengan penggunaan laman web ini. Dilarang meniru, copy & paste kandungan dalam laman blog ini.

Komen akan ditapis untuk kesejahteraan bersama, spammer tidak dialu-alukan (spammers are not allowed).

Terima Kasih.

The Blogler (Aku Pakar Blogger).

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram