Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Share Blog Post Guna Google Plus

Cara macam mana nak share post update Melalui Google+


Cara Share Blog Post Guna Google Plus


Google Plus merupakan platform yang membolehkan share update dengan rakan-rakan follower kita. Google Plus juga seperti Facebook boleh share photo, video dan post.

Ada 2 cabaran terbesar daripada penulis blog ialah mencari follower baru, supaya mereka boleh share update mahupun dialog dengan pembaca dikalangan mereka. Dengan berkongsi post anda ke Google+ dan membolehkan sekumpulan baru follower anda boleh mencari dan mengikuti update seterusnya.
Apabila anda menaik taraf blog anda untuk disambungkan atau link dengan Google+,maka maklumat profil di blog anda akan bertukar daripada biasa menjadi seperti yang disenaraikan pada profil Google+ anda. 

Cara Share Blog Post Guna Google Plus
Gambarajah Profil Google+


Seterusnya boleh pilih untuk link page blog tertentu, atau blog lain dengan profil Google+. Gabungan ini menentukan yang aliran update yang akan dikongsi setiap kali mereka share post diantara satu sama lain. Sama juga seperti share post dalam facebook kaedahnya lebih kurang sama cuma di Google+ kita boleh menentukan kat mana kita nak letakkan follower kita lain kesnya dalam facebook cuma boleh add facebook profil atau fanpage.

Bagaimana Cara Share Blog Post Guna Google+

Apabila saudara membuat susunan dikalangan follower anda, akan terpapar satu tab pra-penuh. Pilih dikalangan pengikut yang anda ingin berkongsi sama dengan post mereka, menambah post atau mesej sekiranya anda mahu, dan klik "Share." Post anda akan muncul sama ada dalam Page atau Profile anda (bergantung kepada pilihan blog yang anda tentukan) strim Google+, serta mereka yang telah berkongsi sama.


Bagaimana Cara Share Blog Post Guna Google+


Berikut adalah cara untuk membuatnya :


Log masuk akaun  blogger > Google+ > Setting > Prompt to share after post > Use Google+ comments on this blog > atau pilih >Automatically share after posting seperti dalam gambarajah diatas.☝


Pilihan perkongsian Blogger dan integrasi Google+, boleh didapati untuk pengguna yang telah melengkapkan profil Google+ mereka atau halaman Google+ ke blog mereka supaya mereka boleh share post dan berkongsi terus ke Google+ di antara follower yang sama.

Untuk link blog anda dengan halaman Google+ atau profil, klik tab Google+ untuk membuatnya.


Cara untuk menghubungkan blog anda dengan Google+, pergi ke profil >siaran > dan share pos anda. Kemudian klik Publish, anda akan melihat kotak pop-up window share post akan terpapar kemudian share post tersebut dengan kalangan kalangan follower anda di Google+. Perhatikan pada bulatan yang ditetapkan akan "terapung," tetapi anda boleh mengubah suai dikalangan follower setiap kali anda pilih untuk berkongsi post.


Mudah aje kan nak share posting anda terus ke Google+ baca juga cara posting ke Twitter ke Facebook



Selamat membaca dan selamat mencuba...

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram