Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Menguji Kelajuan Laman Web

Cara Menguji PageSpeed Insights Web/blog

Cara Menguji Kelajuan Page Speed Laman Web

Cara Menguji Kelajuan Page Speed Laman Web
MOBILE
Cara Menguji Kelajuan Page Speed Laman Web
DESKTOP
                                             
PageSpeed Insightshttps://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/ adalah alat (Tools) oleh Google yang boleh menganalisis halaman laman web atau blog untuk mencari bahagian yang berpotensi untuk dioptimumkan. Pengoptimuman untuk meningkatkan kelajuan sesuatu halaman laman blog/website di mata Google untuk tujuan SERP dan juga dalam ranking SEO.

Cara Menguji Kelajuan Page Speed Laman Web

Check Your Page Speed Menggunakan 
Tools GIFT OF SPEED : >>>KLIK SINI<<<

CSS Delivery Test
>>>KLIK SINI<<<

Apakah Alat Ini Mampu Buat/lakukan?
Alat ini adalah pemampat CSS online yang boleh mengambil skrip CSS anda dan secara automatik mengesan dan membuang kod yang tidak perlu untuk memaparkan laman web anda dengan cara yang sama. Ia juga tidak perlu minifies tag CSS besar / kod ke kod yang lebih kecil manakala gaya reka bentuk dan susun atur anda tidak akan terjejas.

Bagaimana Mengecilkan Saiz fail CSS?
Dengan menghapuskan atau minifying semua kod yang tidak diperlukan ia mengurangkan saiz cakera skrip CSS anda. Mempunyai skrip CSS bersaiz yang lebih kecil bermakna pengunjung anda boleh surf dengan kadar loading laman web anda lebih cepat kerana mereka perlu memuat turun dengan bytes yang rendah.

Bolehkah saya muatnaik (Upload) dan Compress Fail CSS?
Ya, klik pada "Upload" & memampatkan fail (S) tab dan pilih fail CSS yang mahu untuk dimampatkan. Klik pada biru Pilih Lebih Fail pautan untuk memuat naik lebih sebagai satu fail. Jika anda memilih untuk memuat naik dan memampatkan fail CSS pelbagai, ianya akan digabungkan ke dalam satu skrip yang lebih besar.

Adakah Kod berkenaan masih boleh dibaca Selepas Menggunakan Alat tersebut?
Nota: Jika anda klik BREAK (MASUKKAN LINE SELEPAS SETIAP {pilihan STYLE} )anda boleh membuatkan ia boleh dibaca dengan memaksa pemampat untuk menambah satu lagi baris selepas setiap nama {css} tapi perlu diingatkan, jika anda mahu yang paling kecil skrip CSS  tersebut, anda tidak perlu menggunakan pilihan ini.


Cara Menguji Kelajuan Page Speed Laman Web

Apa Yang Boleh Anda Lakukan Dengan Ujian Ini?
Ujian ini menunjukkan apa yang anda boleh lakukan untuk mengoptimumkan penghantaran CSS. Ia memeriksa URL anda untuk mencari kaedah unoptimized dan kod serta memberi anda nasihat bagaimana untuk mengoptimumkan penghantaran CSS anda. Ketahui lebih lanjut mengenai mengoptimumkan penghantaran CSS di sini.
Apa Adakah Alat ini Semak Untuk?
  • Halaman anda menggunakan fail CSS (dan berapa banyak)
  • CSS anda inlined atau tidak.
  • Halaman anda menggunakan tag STYLE dalam badan HTML.
  • Kod CSS dan fail secara optimum minified.
  • Anda menggunakan CSS arahanimport untuk  fail.
  • Kod CSS anda mengandungi CSS Expression.
  • Kod CSS anda mengandungi penapis AlphaImageLoader.

Cara Menguji Kelajuan Page Speed Laman Web

Bagaimana/Adakah ini Buat Halaman Saya lebih cepat?
Dengan menyempurnakan penyampaian CSS anda, anda memastikan skrip CSS anda tidak menghalang pemberian halaman anda. Sebagai contoh, dengan menggunakan CSS berasingan fail blog halaman. Dengan menggantikan fail CSS anda dengan skrip CSS inlined anda menghapuskan masalah ini dan mengoptimumkan kelajuan halaman anda. Alat ini boleh memberitahu anda yang mana bahagian laman web anda perlu diubah untuk pengoptimuman penghantaran CSS.

Javascript Delivery Test 
>>>KLIK SINI<<<

Apakah Alat ini Boleh Semak Javascript?
Alat ujian penghantaran Javascript mampu memeriksa sama ada:
  • Halaman anda memuatkan fail Javascript luar dan jika mereka minified atau tidak?
  • Beban halaman anda buat salinan fail Javascript.
  • Anda boleh menjimatkan ruang cakera dengan memampatkan/meminimumkan fail JS.
  • Laman anda mengandungi Javascripts inlined dan berapa banyak fail JS tersebut.
  • Beban halaman anda JS fail yang boleh inlined.
  • Fail beban halaman anda Javascript di footer.
Bagaimana ini Boleh Bantu Saya Meningkatkan Page Speed?
Dengan menguji halaman web anda, anda boleh mencari perkara yang boleh meningkatkan untuk mempercepatkan penghantaran Javascript anda. Sebagai contoh, anda boleh menggunakan Compressor Javascript untuk mengecilkan fail JS atau boleh menangguhkan dan membuat pilihan untuk menepati pilihan Javascripts anda.


Selamat membaca dan selamat mencuba...

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram