Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Menulis Artikel Berkualiti Untuk Blog

8 Tips Menulis Artikel Berkualiti Untuk Blog


Adakah anda ingin membazir masa ketika menulis artikel untuk blog?

Saya tidak mahu menghabiskan lebih dari 30 minit sehari untuk menulis artikel. Dan saya menghabiskan tidak lebih daripada 30 minit untuk menulis artikel ini.Saya sedar ini cara menulis yang kurang bijak. Pemasaran Internet kuasa dari kandungan artikel, dan kandungan artikel adalah raja. Tetapi apabila saya mempunyai jadual harian untuk hantar dan satu lagi untuk menjalankan perniagaan, saya tidak mempunyai masa untuk menghabiskan berjam-jam memerah otak untuk idea dalam setiap satu blog post atau menulis artikel mengandungi 2000 patah perkataan.

Menulis dengan cepat dan tergesa-gesa tidak bermakna menjejaskan penulisan yang baik, walaupun begitu. Saya ada lapan tips untuk komposisi dalam dua puluh minit - tanpa mengorbankan kualiti.

1. Senarai idea dan topik 

Bagi kebanyakan blogger dan pencipta kandungan, mencari topik untuk menulis artikel mengambil separuh masa. Menyimpan senarai idea membolehkan anda melangkau masuk ke post baru dengan cepat apabila anda sudah bersedia untuk menulis.

2. Biarkan idea anda berkembang
Jika anda cuba untuk memaksa diri memerah idea  dan maklumat sokongan untuk perkara yang bermanfaat dengan segera, ia akan mengambil masa yang lama. Mungkin mencari topik dan duduk di depan komputer untuk beberapa hari, walaupun anda boleh menambah idea-idea baru  - dan apabila anda sudah bersedia untuk menulis, anda sudah akan mempunyai semua maklumat sokongan yang anda perlukan.


3. Edit sebelum mula menulis 

keberangkalian anda telah mendapat dua kali ganda lebih banyak idea-idea yang diperlukan pada ketika ini. Potong mana-mana idea sokongan yang tidak sesuai dengan topik utama artikel. Ingat, sekarang kita berbicara tentang bagaimana untuk menulis satu artikel dalam masa 20 minit, ini bukan perkara yang lucu atau bukan sesuatu yang mustahil. Simpan idea-idea yang lain yang tidak perlukan untuk artikel akan datang.

4. Gunakan sasaran kata kekunci
Contohnya artikel bernombor seperti "8 Tips Cara Untuk Menulis Artikel Berkualiti", boleh membuat menulis artikel banyak yang lebih mudah dari segi organisasi kerana anda tidak lagi perlu memikirkan peralihan dari satu idea ke depan. Manfaat sampingan yang besar adalah pembaca seperti dalam senarai dan ianya lebih mudah untuk diikuti.


5. Pastikan ia pendek
Jika anda mahu menyelesaikan artikel yang dalam masa 20 minit, cuba untuk memastikan ia di bawah 500 perkataan. Jangan merasa seperti anda skimping pada kandungan yang berkualiti, sama ada: artikel ini adalah hanya kira-kira 500 patah perkataan bermaklumat. Jadikan setiap perkataan yang boleh membantu menjimatkan masa tanpa mengurangi artikel berkualiti.


6. Kembali kemudian
Jika mendapati bahawa anda tersilap, jangan cuba untuk menggunakan perkataan yang sama. Simpan artikel dan buat sesuatu yang lain untuk sementara waktu. Jika berlaku kekeliruan inspirasi. Anda juga boleh bertukar dari satu blog post yang lain, menghabiskan masa beberapa minit pada setiap idea-idea datang kepada anda.


7. Jangan simpan idea yang baik
Ia memang excited, apabila melihat senarai idea-idea, terbaik pada masa lain kerana anda fikir akan menjadi lebih mudah untuk menulis. Anda tidak mahu untuk menjimatkan masa kemudian, anda ingin menjimatkan masa sekarang. Adakah artikel anda tahu akan datang dengan mudah dan membuat sebahagian besar masa itu.


8. Memahami pelawat blog anda
Sebelum anda mula menulis, mempunyai kefahaman yang jelas tentang penonton sasaran anda. Apa yang mereka mahu tahu mengenai? Apa yang akan berguna untuk mereka? Ini adalah di mana mewujudkan personas pembeli yang singgah di blog anda. Pertimbangkan apa yang anda tahu tentang personas pembeli anda dan kepentingan mereka semasa mereka melayari setiap satu topik dalam post dalam blog anda.

Kesimpulan: sebagai contoh, jika pembaca anda mencari untuk memulakan perniagaan mereka sendiri, tidak perlu untuk menyediakan artikel dan maklumat mengenai bagaimana mula dari media sosial - kebanyakan daripada mereka sudah mempunyai media sosial.

 

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram