Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Meningkatkan Like Facebook Fanpage

Cara menambah like facebook fanpage?

Bagaimana Cara Meningkatkan Like Facebook Fan Page
Facebook Fanpage


Meningkatkan jumlah like fan page bukan sesuatu yang sukar. Inilah masanya untuk membuat halaman fanpage anda! Dalam erti kata lain (peluang pemasaran yang besar), ia adalah masa untuk memandu trafik ke laman anda, peningkatan jumlah pengunjung, dan mempromosikan perniagaan online.





Tahukah anda? orang ramai mungkin ingin mencari cara bagaimana nak berhubung dengan anda. Kadang-kadang mereka hanya perlu satu peringkat mudah.

Berikut adalah sebelas cara untuk membantu mempromosikan Fanpage Facebook (Belajar Iklan FB Ads)-lihat sidebar kanan.

Disini saya ingin menunjukkan kepada anda bagaimana untuk membuat halaman fan page Facebook dan teknik cara lain untuk menggalakkan atau meningkatkan like Page Facebook anda. 

Sekarang kita akan mengambil ia sehingga langkah demi langkah dengan cara-cara untuk meningkatkan trafik dan aktiviti di laman anda . Ia tidak terhenti dengan hanya terkumpul 'Like', anda perlu kekal aktif pada halaman anda untuk menggalakkan perbincangan dan mengekalkan Branding anda di minda pembaca.

1. Tawaran Facebook
Setelah anda mencapai 400 ' Like ' menu tawaran akan muncul di dalam kotak status penciptaan halaman Fan Page anda. Dengan ini, anda mampu untuk membuat tawaran interaktif dengan peminat anda dan mereka boleh menuntut dan menebus di laman web atau melalui InStore baucar yang boleh dicetak keluar. 

Jika anda mendapat apa-apa tawaran istimewa atau promosi seperti peraduan/contest, ini adalah tempat yang terbaik untuk anda add mereka. Mungkin ada dikalangan peminat setia anda yang akan menyebarkan update berita dan mewujudkan buzz untuk anda dengan berkongsi tawaran anda pada profil mereka.

2. Meminta Peminat untuk Likes dan Share facebook
Tanya peminat anda supaya like FB dan berkongsi update anda. Ini adalah pendedahan yang penting untuk laman fanpage anda dalam post yang muncul dalam feed berita mereka dan membenarkan semua rakan-rakan mereka untuk melihatnya. Melakukan perkara ini terlalu kerap dan pastikan perkataan itu sebagai killer words yang mungkin akan membuatkan post anda akan bertambah hot. Perkataan seperti " berita terkini, " "panas ", " tergempar ", " promosi " dan " peraduan " mempunyai implikasi yang sangat berkesan.

3. Promosi Cross Sneaky pada Laman Fan page
Posting komen di laman lain dalam niche anda adalah cara yang baik untuk memasarkan laman anda . Beri maklumat yang berguna, lucu dan berwawasan apabila membuat komen dan anda boleh menggalakkan orang ramai untuk melawat laman anda . Pastikan anda posting sebagai laman peminat anda dan bukan profil peribadi anda kerana setiap komen meninggalkan pautan link ke dalam update anda , dan ini akan menghubungkan ia terus ke laman anda.

 4. Promosi Cross dengan Halaman lain
Cara yang berkesan meningkatkan peminat pada halaman anda adalah dengan berkongsi dengan pemilik halaman fan page yang lain dalam perniagaan yang serupa dengan anda. Contact pemilik halaman FP lain untuk share bersama  dan bagaimana kedua-duanya boleh mendapat manfaat daripada beberapa promosi silang di halaman anda. Walaupun anda mungkin berada dalam niche yang berbeza , mungkin anda berkongsi pelanggan yang sama.

5. Menggunakan Penggalak Post Ciri-ciri Facebook
Anda boleh mencapai satu bahagian yang lebih besar daripada peminat Facebook anda dengan melabur dalam Facebook Digalakkan Posts yang akan menampilkan posting pilihan kepada peminat anda melalui Berita Feed dalam masa 3 hari. Kalau ada peminat berinteraksi dengan post berkenaan, rakan-rakan mereka yang lain akan melihatnya pada news update feed mereka , ini akan terus meningkatkan potensi pada fan page anda. Ini adalah perkhidmatan yang dibayar tetapi ia adalah satu cara yang baik untuk membuat workaround EdgeRank Facebook yang menapis kiriman daripada peminat news feed . Saya menyarankan anda mencuba untuk mengetahui apa yang terbaik untuk menggabungkan ia dalam strategi jangka masa panjang.

Berikut adalah beberapa petua untuk anda bermula :
1. Hanya mempromosi post terbaik anda - anda boleh menggunakan Visi Facebook untuk menampilkan serta memerhatikan komen-komen, share dan juga jumlah like.
2. Pin post anda dipromosikan - ini akan mewujudkan lebih ramai yang melihat dan dengan itu penglibatan yang lebih di kalangan pengunjung dan rakan-rakan lain.
3. Hanya menggalakkan kepada peminat untuk menambah peluang post.

 6. Mengalihkan Konflik dan menggunakan Blocklist
Jika anda menghadapi seorang pelanggan tidak berpuas hati pada halaman anda, menawarkan mereka satu bentuk alternatif kenalan ( email / telefon) untuk mengelakkan mereka Ranting di dinding anda dan blemishing reputasi anda. Melangkah setapak lagi, Facebook mempunyai Blocklists Kesederhanaan yang boleh digunakan untuk menyimpan kandungan yang tidak diingini dari laman anda.

7. Simpan Pengguna Mobiles di Mindscreenshot
Semakin ramai orang yang menggunakan telefon bimbit mereka untuk mengakses Facebook, jadi cuba untuk menjaga kandungan anda pendek dan manis untuk mengekalkan penonton skrin anda yang lebih kecil. post ringkas, banyak gambar , dan video adalah cara untuk pergi. Pengguna Facebook cenderung untuk agunan melalui berita mereka, jadi anda perlu untuk menarik mereka dengan gambaran yang menarik dan frasa pendek - 80 aksara atau kurang.

8. Elakkan Tweet Auto- Video
Jika anda tidak menggunakan Facebook banyak dan tidak tweet banyak sama ada , maka automatik posting adalah baik. Walau bagaimanapun, jika anda menolak banyak maklumat terkini, auto- post melihat spammy dan bersifat peribadi. Mula melakukan jawatan Facebook anda secara manual dan dengan cara ini anda boleh menyesuaikan imej, pautan dan penerangan kepada jauh memperbaiki setiap jawatan sebelum menerbitkannya.

9. Testimonial Kongsi dengan Peminat anda
Jika anda menerima beberapa pujian yang tinggi dari salah seorang pelanggan anda , jangan segan untuk menonjolkan ia di dinding Facebook anda untuk semua peminat anda untuk melihat. Anda juga harus menggalakkan peminat yang lain untuk meninggalkan komen di dalam kotak Cadangan anda atau mungkin juga menambah " ulasan " aplikasi, membolehkan pelanggan untuk meninggalkan Kedudukan di perkhidmatan anda.

 10. Facebook Events
Anda boleh menggunakan Facebook Events terus dari kotak kemas kini status untuk mengiklankan acara akan datang dan menggunakan kemas kini status untuk undur ke arah itu - dan membina gembar-gembur sesetengah . Ia sentiasa idea yang baik untuk menghantar gambar dengan setiap peristiwa yang anda buat. Jika anda merancang untuk mewujudkan peristiwa secara konsisten , Facebook mempunyai pilihan Membuat Ulang Acara dalam kotak drop-down pada halaman fanpage.

 11. Menonjolkan Posts Penting
Anda boleh menyerlahkan update pada garis masa anda dengan mengklik ikon bintang. Ini meningkatkan saiz post secara mendadak, menjadikan ia menonjol di kalangan post anda yang lain dan menjadikannya lebih menonjol kepada pembaca.

Akhir kata:
Selamat membaca dan selamat mencuba.

Comments

Post a Comment

Maklumat yang terkandung dalam laman Blog ini hanya untuk tujuan maklumat umum sahaja.

Kami tidak akan bertanggungjawab ke atas apa-apa kehilangan atau kerosakan termasuk tanpa had, kehilangan atau kerosakan secara langsung atau tidak langsung atau apa-apa kerugian atau kerosakan yang timbul atau sesuatu yang berkaitan dengan penggunaan laman web ini. Dilarang meniru, copy & paste kandungan dalam laman blog ini.

Komen akan ditapis untuk kesejahteraan bersama, spammer tidak dialu-alukan (spammers are not allowed).

Terima Kasih.

The Blogler (Aku Pakar Blogger).

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram