Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Menambah Butang WhatsApp Pada Halaman Facebook

Butang WhatsApp pada halaman Facebook: Panduan Langkah demi Langkah tentang cara menambah butang WhatsApp pada halaman Facebook?

Cara Menambah Butang WhatsApp Pada Halaman Facebook

Dengan lebih 2.89 bilion pengguna di seluruh dunia, Facebook kini merupakan rangkaian media sosial terbesar. Setiap orang lain yang anda kenali mempunyai akaun di Facebook. Ia bukan sahaja platform di mana orang boleh kekal berhubung antara satu sama lain tetapi ia juga merupakan tempat perniagaan berhubung dengan pelanggan, menyasarkan khalayak khusus dan mengembangkan pangkalan dalam talian mereka. Semak juga di πŸ‘‰ Facebook Help Center.


Mempunyai Halaman Perniagaan Facebook akan membantu anda menawarkan maklumat penting kepada pelanggan tentang perniagaan, produk dan perkhidmatan anda. Anda juga boleh menyiarkan kemas kini tentang acara dan aktiviti akan datang. Facebook membolehkan anda membuat dan menjalankan Iklan, membolehkan anda menyasarkan khalayak tertentu melalui kempen berbayar. Semak juga di πŸ‘‰ WhatsApp Help Center.

 

Sambungan WhatsApp-Facebook

Pengiklanan Facebook membolehkan anda berkomunikasi dengan khalayak anda dengan cara yang unik. Ia membolehkan anda memulakan perbualan di Facebook dan meneruskannya ke platform milik Facebook lain seperti WhatsApp. Semak juga di πŸ‘‰ Quora.


Dengan kata lain, anda boleh membuat Iklan di Facebook dan menukar trafik yang anda hasilkan kepada perbualan di WhatsApp. Semak juga di πŸ‘‰ APB.


Menurut laporan yang dikeluarkan oleh Facebook Insights, 53% daripada pembeli lebih cenderung untuk membeli-belah dengan perniagaan yang mereka boleh hantar mesej dengan mudah. Baca juga di πŸ‘‰ APB.


Bagaimana untuk menambah butang WhatsApp di halaman Facebook?

Terdapat 2 cara untuk menambah butang WhatsApp pada siaran Facebook dan Iklan menggunakan Interakt.


‍a) Promosikan siaran sedia ada pada halaman anda dan tambahkan butang WhatsApp padanya

Jika anda mempunyai siaran sedia ada pada halaman anda yang ingin anda promosikan, berikut ialah langkah yang perlu diikuti:


1. Pergi ke halaman Facebook anda, pilih siaran yang anda ingin promosikan dan klik pada butang ‘Boost Post’.


2. Pada menu sebelah kiri, anda akan melihat butang Siaran, klik padanya dan pilih 'Send WhatsApp Message'. Ini akan menambahkan CTA pada siaran anda. Anda juga akan dapat melihat pratonton siaran promosi anda di sebelah kanan.


3. Tambahkan selebihnya parameter Iklan anda seperti khalayak yang anda ingin capai, Tempoh Iklan dan bajet anda.


4. Sekarang klik pada Boost untuk menjalankan Iklan anda.


Cara Menambah Butang WhatsApp Pada Halaman Facebook


Pelanggan kini boleh melihat butang WhatsApp yang ditambahkan pada siaran anda dan menghubungi untuk memulakan perbualan dengan perniagaan anda.


b) Buat Iklan baharu dalam Pengurus Iklan dan tambahkan butang WhatsApp padanya

Ikuti langkah ini untuk membuat Iklan baharu dalam Pengurus Iklan Facebook:


1. Pergi ke Pengurus Iklan Facebook dan klik pada butang buat dalam Tab 'Ads'.


2. Pilih Objektif anda di bawah 'Buat Kempen Baharu'. (Nota: Hanya Iklan dengan trafik, penukaran, mesej, kesedaran jenama, jangkauan, penglibatan dan tontonan video boleh menghubungkan pengguna ke WhatsApp)


3. Tambahkan belanjawan untuk kempen Iklan anda dan klik pada 'Continue'.


Cara Menambah Butang WhatsApp Pada Halaman Facebook


Langkah seterusnya dalam proses akan bergantung pada Objektif yang telah anda pilih:


Jika Objektif anda ialah trafik, penukaran atau mesej-


1. Pergi ke ‘Ad Set’ pada menu di sebelah kiri dan kemudian pilih WhatsApp.


2. Klik Sahkan untuk menerbitkan Iklan anda.


Jika Objektif anda ialah jangkauan, kesedaran jenama, penglibatan atau tontonan video-


1. Pergi ke 'Text & Links' di bawah 'Iklan'.


2. Tambahkan URL tapak web yang merupakan medan wajib. Ini akan mengarahkan anda untuk menambah butang Seruan Tindakan (CTA).


3. Pilih 'Hantar Mesej WhatsApp' di bawah Seruan Tindakan.


4. Tambahkan baki parameter Iklan anda seperti Khalayak, peletakan dan Tempoh Iklan.


5. Klik pada ‘Confirm’ untuk menerbitkan Iklan.


Cara Menambah Butang WhatsApp Pada Halaman Facebook


Dengan ini, anda telah berjaya menambah butang WhatsApp pada halaman Facebook yang membolehkan pelanggan memulakan sembang WhatsApp dengan hanya satu klik butang.


Apakah faedah menambah butang WhatsApp di halaman Facebook?

Dengan menambahkan butang WhatsApp pada halaman Facebook:


✅Anda memberi peluang kepada pelanggan untuk menghantar mesej terus kepada perniagaan anda.


✅Anda juga sedang mencipta saluran untuk mendapatkan lebih banyak petunjuk untuk perniagaan anda dan anda berpeluang untuk menukar petunjuk ini kepada pelanggan melalui perbualan WhatsApp.


✅Anda boleh menawarkan sokongan pelanggan yang sangat baik, menangani pertanyaan pelanggan dan berkongsi maklumat yang berkaitan kepada pembeli pada apl pemesejan yang paling disukai mereka.


Sebelum anda membuat Iklan di Facebook atau menyambungkan nombor WhatsApp ke halaman Facebook, anda perlu menyediakan Akaun Perniagaan. Anda boleh memuat turun Apl dan membuat akaun anda padanya atau berintegrasi dengan API WhatsApp. Untuk mendapatkan akses kepada yang terakhir, anda perlu berhubung dengan Penyedia Perkhidmatan Perniagaan WhatsApp rasmi seperti Interakt dan pasukan kami akan membimbing anda melalui proses onboarding.


Kini anda perlu memautkan Akaun Perniagaan WhatsApp anda ke Halaman Facebook anda. Lihat - Cara Menyambungkan Nombor Perniagaan WhatsApp anda ke Halaman Facebook anda untuk panduan langkah demi langkah keseluruhan proses ini.


Bagaimana untuk berkongsi pautan Halaman Facebook di WhatsApp?

Sekarang mari lihat bagaimana anda boleh berkongsi pautan halaman Facebook anda ke kenalan WhatsApp anda. Berikut adalah langkah-langkah yang boleh anda ikuti:


a) Pergi ke Halaman Produk di Facebook dan klik pada lebih banyak pilihan.


b) Klik ikon WhatsApp yang anda lihat.


c) Seterusnya, pilih orang atau kumpulan yang anda ingin berkongsi Halaman Facebook.


d) Kemudian, klik butang Hantar atau klik pada Seterusnya untuk mendraf mesej.


e) Taipkan mesej anda. Pautan ke halaman Facebook akan dilampirkan pada mesej anda.


f) Setelah anda bersedia, klik butang Hantar untuk berkongsi pautan.


Kesimpulan

Jika anda seorang pemilik perniagaan yang ingin mengembangkan operasi perniagaan anda, maka memahami cara menambahkan butang WhatsApp pada siaran dan Iklan Facebook anda akan membantu anda menjana lebih banyak petunjuk dan mengembangkan khalayak anda. Gembirakan pelanggan anda dengan menawarkan perkhidmatan pelanggan yang cemerlang.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram