Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Daftar Buat Akaun Tik Tok

Tips Bagaimana Buka Akaun Tik Tok

Cara Daftar Buat Akaun Tik Tok

 
Anda nak buat akaun Tiktok? tapi tak tahu, di bawah ini ada beberapa langkah yang perlu dilakukan teruskan membaca...

TikTok adalah aplikasi media sosial Android dan iOS untuk membuat dan berkongsi komedi, penyegerakan gerak pendek dan video bakat. Ini adalah aplikasi yang paling menghiburkan, terutama untuk remaja. Selain itu, anda juga boleh membuat video pendek di telefon bimbit anda menggunakan aplikasi ini. Semak juga di πŸ‘‰ Wikipedia.
 
Di samping itu, ia terdiri daripada beberapa fungsi logo dan penyuntingan untuk digunakan ketika anda membuat video TikTok anda. Walau bagaimanapun, untuk menggunakan aplikasi ini, anda mesti membuat akaun TikTok terlebih dahulu. Masalahnya ialah, membuat akaun TikTok akan menjadi lebih rumit jika anda tidak mempunyai idea mengenai alat ini. Disini, anda akan diberikan beberapa panduan untuk membuat akaun di TikTok. Sila semak di πŸ‘‰ Tiktok Help Center.

Buka aplikasi "TikTok" pada Android anda. Ikon itu kelihatan seperti kotak hitam dengan nota muzik putih pada menu Aplikasi anda. TikTok akan membuka video terkini dan popular sebagai umpan.

1. Sekiranya anda belum memasang aplikasi TikTok pada Android, anda boleh memuat turun dan memasangnya dari πŸ‘‰ Play Store. 

Cara Daftar Buat Akaun Tik Tok

2. Untuk buat akaun TikTok anda boleh klik daftar akaun πŸ‘‰ disini untuk membuka borang pendaftaran.

Cara Daftar Buat Akaun Tik Tok

3. Pilih pilihan pendaftaran anda. Anda boleh menggunakan akaun Facebook, Instagram, Twitter atau Google anda untuk mendaftar akaun TikTok baru. Anda juga boleh mengetuk Daftar dengan Telefon atau E-mel di sini untuk menggunakan nombor telefon atau alamat e-mel anda dan bukannya akaun media sosial.

Cara Daftar Buat Akaun Tik Tok

4. Masukkan hari lahir anda. Pilih bulan, hari, dan tahun kelahiran anda di sini, dan klik Teruskan.

Cara Daftar Buat Akaun Tik Tok

5. Pilih jika anda ingin menerima pengesahan melalui telefon atau e-mel. Klik pilihan yang ingin anda gunakan di bahagian atas, dan masukkan nombor telefon atau alamat e-mel anda untuk menerima pengesahan anda.

Cara Daftar Buat Akaun Tik Tok


6. Masukkan nombor telefon atau alamat e-mel anda. Pastikan memasukkan nombor atau e-mel yang betul di sini untuk menerima kod pengesahan anda, dan klik Seterusnya.
 

Cara Daftar Buat Akaun Tik Tok

7. Masukkan kod pengesahan anda. Cari kod unik anda dalam SMS atau e-mel pengesahan, dan masukkan di sini untuk mengesahkan akaun anda.
 

Cara Daftar Buat Akaun Tik Tok


8. Tetapkan kata laluan untuk akaun baru anda. Masukkan kata laluan akaun yang ingin anda gunakan, dan klik Sahkan untuk menyimpannya.

Cara Daftar Buat Akaun Tik Tok

9. Klik dan tandakan kotak Saya bukan robot. Ini akan mengesahkan bahawa anda adalah manusia, dan bukan bot komputer (robot) spammer yang berniat jahat. Setelah anda disahkan, anda akan dibawa ke suapan halaman anda. Anda mungkin diminta untuk menyelesaikan tugas captcha di sini untuk mengesahkan bahawa anda bukan robot.

Cara Daftar Buat Akaun Tik Tok

Langkah lain untuk membuat akaun di Tik Tok
TikTok adalah salah satu aplikasi paling terkenal dan menarik di planet ini. Ia membolehkan anda merakam, mengedit, dan memuat naik 15 video berdurasi kedua. Tambahan pula, aplikasi ini mempunyai ribuan pelanggan dari seluruh dunia termasuk berjuta-juta anak muda Amerika. Fungsi penyuntingan TikTok terdiri daripada penapis, bunyi terbina dari dalam dan banyak lagi. Tetapi pertama, untuk menggunakan alat ini, anda mesti membuat akaun baru. Nasib baik, ada dua cara untuk membuat akaun di TikTok, jadi periksa di bawah.

Terdapat dua cara bagaimana membuat akaun di TikTok, lihat di bawah.

Cara Daftar Buat Akaun Tik Tok


1. Pertama, muat turun dan pasang aplikasi TikTok pada peranti mudah alih anda dan kemudian lancarkan selepas itu. Selanjutnya, klik ikon "lelaki" di bahagian bawah antara Interface, kemudian klik ikon "menu utama" di sudut kanan atas layar.
Kemudian, tekan ikon "tambah akaun" dan kemudian klik butang "Daftar dengan Nombor Telefon".

Langkah 2
1. Buka aplikasi TikTok anda pada peranti mudah alih anda dan kemudian ketuk ikon "lelaki" di bahagian bawah skrin.
2. Setelah itu, tekan ikon "menu utama" di bahagian atas layar dan kemudian tekan ikon "tambah akaun".
3. Terakhir, tekan ikon "Google" dan tulis alamat e-mel anda di kotak e-mel.

Cara Daftar Buat Akaun Tik Tok


*Tips Tambahan
Petua tambahan untuk membuat akaun lain di TikTok adalah dengan melog masuk ke akaun media sosial anda yang berbeza seperti Facebook, Instagram dan banyak lagi. Sebenarnya, ada kalanya anda tidak mempunyai masa untuk membuat alamat e-mel baru atau anda tidak mempunyai nombor telefon bimbit yang dapat digunakan untuk mendaftar di akaun TikTok anda. Selain membuat akaun menggunakan alamat e-mel dan nombor telefon bimbit anda, anda juga dapat menggunakan akaun media sosial anda untuk masuk. Untuk membantu anda bagaimana membuat akaun di TikTok menggunakan akaun media sosial anda, baca arahan mudah di bawah.

Pasang aplikasi di telefon bimbit anda dan kemudian buka TikTok selepas itu.
Di antara muka, tekan ikon "lelaki" di bahagian bawah aplikasi dan kemudian klik ikon "menu utama".

Di bawah bahagian menu utama tekan ikon "tambah akaun" dan kemudian pilih laman media sosial mana yang ingin anda gunakan.

😎 Kesimpulannya
Secara amnya, membuat akaun di aplikasi TikTok agak menggembirakan, kerana anda harus terlebih dahulu memikirkan alamat e-mel dan nama pengguna. Nasib baik, anda boleh menggunakan beberapa arahan di atas mengenai cara membuat akaun lain di TikTok.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram