Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Blog Resepi Masakan Popular di Malaysia

Blog Resepi Masakan Selera Kampung (Melayu) di Malaysia

Blog Resepi Masakan Popular di Malaysia


"Cari dan kongsi inspirasi masakan setiap hari dalam blog masakan. Cari resipi, tukang masak, dan cara-cara memasak berdasarkan makanan yang anda suka dan rakan-rakan yang anda ikuti. Resipi adalah satu set arahan yang menggambarkan bagaimana untuk mempersiapkan atau membuat sesuatu, terutama hidangan makanan yang akan disediakan".


Istilah resepi juga digunakan dalam perubatan atau dalam teknologi maklumat (penerimaan pengguna).

Resipi terdahulu sering menyertakan maklumat yang kurang, lebih banyak sebagai peringatan bahan dan perkadaran untuk seseorang yang sudah tahu bagaimana menyediakan hidangan.

Penulis resipi kadang-kadang juga menyenaraikan variasi hidangan tradisional, untuk memberikan rasa yang berbeza dari resipi yang sama.

Dibawah ini ada beberapa senarai penulis laman web dan blog mengenai masakan, resepi masakan dan travelog:


1. Sila klik πŸ‘‰Azie Kitchen
    Tentang blog ini: πŸ‘‡

Blog Resepi Masakan Popular di Malaysia



2. Sila klik πŸ‘‰ MY RASA
Tentang blog ini:πŸ‘‡

"MYRASA menjemput percikan idea-idea memasak serta mengalu-alukan pembaca kepada idea untuk menikmati buah-buahan dengan seluruh keluarga. Resipi adalah praktikal dan mudah dicuba, kerana ia mencabar kreativiti anda di dapur. Direktori yang berguna bagi mereka yang terlibat dalam bidang masakan serta kek dan pastri dan pemprosesan makanan".

3. Sila klik πŸ‘‰ BLOGOPSI.COM
Tentang blog ini:πŸ‘‡

"Blogopsi.com yang menyajikan resipi-resipi ringkas untuk di cuba dan sebagai rujukan kepada yang masih baru berjinak-jinak di bidang masakan. Tujuan asal blog ini di buat adalah untuk menyimpan resipi-resipi masakan ringkas untuk rujukan anak gadis saya dan sekarang Alhamdulillah blog ini berkembang dan menjadi rujukan ramai khususnya ibu-ibu yang bekerja dan mempunyai masa yang terhad untuk memasak. Resipi yang di kongsikan ada yang saya cipta sendiri, resipi warisan dan ada juga yang di cuba hasil daripada perkongsian teman-teman blogger".

4. Sila klik πŸ‘‰ SAJIAN DAPUR BONDA
Tentang blog ini:πŸ‘‡

"Sajian Dapur Bonda menyajikan masakan harian keluarga di mana resepinya adalah daripada warisan keluarga, majalah, blog, dan juga rakan-rakan. Ia disediakan dengan penuh kasih sayang dan dimuatkan untuk perkongsian dan dimanfaatkan bersama.. Buat suami tersayang, anakandaku Feefa, Fahmi, Acoy, Acap, dan Cheela, blog ini diabadikan untuk kalian semua untuk tatapan dan rujukan di mana sahaja kalian berada. "INILAH AIR TANGAN SAJIAN DAPUR BONDA..."


5. Sila klik πŸ‘‰ FIZA'S COOKING
Tentang blog ini:πŸ‘‡

Blog Resepi Masakan Popular di Malaysia


"Selamat datang ke blog fiza’s Cooking  yang menyajikan resipi-resipi ringkas untuk di cuba dan sebagai rujukan kepada yang masih baru berjinak-jinak di bidang masakan. Nama saya Hafizah bt Yahaya atau nama yang saya guna di blog adalah fiza-lgk. Pulau Langkawi adalah tempat tumpah darah saya dan saya membesar serta bekerja juga di Pulau Lagenda ini. Saya adalah ibu kepada 4 orang anak iaitu 1 orang perempuan dan 3 orang lelaki. Tujuan asal blog ini di buat adalah untuk menyimpan resipi-resipi masakan ringkas untuk rujukan anak gadis saya dan sekarang Alhamdulillah blog ini berkembang dan menjadi rujukan ramai khususnya ibu-ibu yang bekerja dan mempunyai masa yang terhad untuk memasak. Resipi yang di kongsikan ada yang saya cipta sendiri, resipi warisan dan ada juga yang di cuba hasil daripada perkongsian teman-teman blogger."

6. Sila klik πŸ‘‰ QASEY HONEY
Tentang blog ini:πŸ‘‡

Selamat datang ke blog fiza’s Cooking  yang menyajikan resipi-resipi ringkas untuk di cuba dan sebagai rujukan kepada yang masih baru berjinak-jinak di bidang masakan. Nama saya Hafizah bt Yahaya atau nama yang saya guna di blog adalah fiza-lgk. Pulau Langkawi adalah tempat tumpah darah saya dan saya membesar serta bekerja juga di Pulau Lagenda ini. Saya adalah ibu kepada 4 orang anak iaitu 1 orang perempuan dan 3 orang lelaki. Tujuan asal blog ini di buat adalah untuk menyimpan resipi-resipi masakan ringkas untuk rujukan anak gadis saya dan sekarang Alhamdulillah blog ini berkembang dan menjadi rujukan ramai khususnya ibu-ibu yang bekerja dan mempunyai masa yang terhad untuk memasak. Resipi yang di kongsikan ada yang saya cipta sendiri, resipi warisan dan ada juga yang di cuba hasil daripada perkongsian teman-teman blogger".


7. Sila klik πŸ‘‰ Dari Dapur Madiha
Tentang blog ini:πŸ‘‡

Dilahirkan dan dibesarkan sehingga berusia 7 tahun di Terengganu sebelum berpindah ke Pahang & Selangor. Hamba Allah yang serba sederhana dalam semua perkara. InsyaAllah senang suami nak jaga.. hehe.. Isteri kepada suami yang sangat memahami & penyayang.. Ibu kepada 3 orang cahaya mata, 2 puteri & 1 putera yang sedang membesar... Ibu bekerja yang mempunyai minat memasak & mencuba pelbagai resepi untuk hidangan keluarga jika mempunyai masa terluang. Juga bersedia menerima tempahan di hujung minggu Sabtu, Ahad atau hari cuti jika keadaan mengizinkan...InsyaAllah.


8. Sila klik πŸ‘‰ AMIE'S LITTLE KITCHEN
Tentang blog ini:πŸ‘‡

Amie's Little Kitchen : Top 50 Malaysia Food Blogs and Websites with Best Malaysia Recipes.


9. Sila klik πŸ‘‰ Aneka Resepi Masakan
Tentang blog ini:πŸ‘‡




10. Sila klik πŸ‘‰ Blog Resepi Makanan
Tentang blog ini:πŸ‘‡



11. Sila klik πŸ‘‰ Dapur Tanpa Sempadan (Mat Gebu)
Tentang blog ini:πŸ‘‡





Comments

  1. Banyak ilmu yang saya dapat. Resepi semua best😊

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

Post a Comment

Maklumat yang terkandung dalam laman Blog ini hanya untuk tujuan maklumat umum sahaja.

Kami tidak akan bertanggungjawab ke atas apa-apa kehilangan atau kerosakan termasuk tanpa had, kehilangan atau kerosakan secara langsung atau tidak langsung atau apa-apa kerugian atau kerosakan yang timbul atau sesuatu yang berkaitan dengan penggunaan laman web ini. Dilarang meniru, copy & paste kandungan dalam laman blog ini.

Komen akan ditapis untuk kesejahteraan bersama, spammer tidak dialu-alukan (spammers are not allowed).

Terima Kasih.

The Blogler (Aku Pakar Blogger).

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram