Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

15 Blogging Tips Untuk Blogger Pemula

15 Tips & Trik Blog Untuk Blogger Pemula

15 Blogging Tips Untuk Blogger Pemula
Terdapat berjuta-juta blog di sana di blogosphere, tetapi hanya beberapa dari mereka yang mengikuti beberapa strategi untuk penjenamaan blog mereka. Setiap hari beratus-ratus blog baru muncul dengan misi untuk membuat wang dalam talian, tetapi banyak blogger baru-baru ini tidak tahu bagaimana mereka boleh menjadi blogger yang berjaya.

Oleh itu, penulis (Aku Pakar Blogger) ini memutuskan untuk berkongsi tips penting blog yang beliau pelajari dari pengalaman singkat untuk pembaca Iluminasi.com. T
erutama, apabila anda memulakan blog, anda cenderung membuat banyak kesilapan dan itulah sebabnya penting untuk semua penulis blog untuk membaca tips tentang Blogging dan belajar dari kesilapan.

Blogging adalah tugas mudah tetapi mengekalkan blog anda sendiri adalah sukar. Terutama, apabila anda merancang untuk membuat sesuatu hidupan dari sebuah blog, anda perlu menjaga banyak perkara termasuk:
  • Menulis
  • SEO
  • Isyarat Sosial
  • Promosi
  • Pemasaran
  • Pengewangan
Sentiasa ingat, blog tidak mempunyai had, blog biasa boleh menjadi salah satu jenama terbesar pada masa akan datang.

Mari kita mulakan...

Kandungan Halaman
Tips Blogger baru untuk Excel di Blogging:
1. Adakah Blogging dengan Passion dan Kesabaran
2. Buat strategi untuk blog
3. Buat Strategi Pemasaran Media Sosial
4. Buat Strategi Bangunan Link
5. Buat Blog Anda Komuniti
6. Buat Perhubungan Baik dengan Penulis Blog Niche
7. Tulis Kandungan yang Unik
8. Sentiasa Balas kepada Komen
9. Gunakan Pemasaran Perkara
10. Gunakan Posting Tetamu
11. Minta Pembaca untuk Pendapat mereka
12. Tulis untuk Pembaca
13. Buat Reka Bentuk Blog Anda Ramah Mesra
14. Gunakan Tema mesra SEO
15. Gunakan Tajuk Berkesan


9 lagi petua blog yang perlu anda ketahui:

Aktiviti Pra Penulisan
1. Mencari Topik Hak
2. Perancangan
3. Penyelidikan
Semasa menulis

4. Semakan semula
Aktiviti Penulisan Selepas

5. Pemasaran. 
6.Menanda halaman di laman Social Bookmarking
7. Kongsi di laman Rangkaian Sosial
8. Komen pada siaran anda

Tips Blogger baru untuk Excel di Blogging:

1. Adakah Blogging dengan Passion dan Kesabaran

Passion dan Kesabaran adalah seperti kata kunci blog.
Sentiasa memilih ceruk untuk blog tentang yang anda tahu dan bersemangat untuk menulis. Blogging bukan skim "kaya pantas". Anda perlu menunggu wang, dan hanya akan datang jika anda membuat strategi yang tepat. Sekiranya matlamat anda adalah untuk membuat wang dari blogging, juga lihat aspek lain dari pemasaran dalam talian tetapi tidak blog.


2. Buat strategi untuk blog
Dengan strategi dan matlamat yang jelas, anda boleh mencapai apa saja di dunia. Jika tidak, setiap hari anda akan bermula dengan sesuatu yang baru dan tanpa menyelesaikannya, anda akan berpindah ke perkara seterusnya. Ini tidak pernah berakhir proses dan itulah sebabnya banyak blogger menyerah.


Cara terbaik untuk mempunyai strategi dan melekatinya adalah mengubah perkara ke dalam proses. Contohnya, sebaik sahaja anda mengenal pasti cara anda mempromosikan kandungan anda, buat senarai semak dan ikuti setiap kali anda menerbitkan kandungan baru.


Anda mungkin berkata, ini membosankan dan berulang, tetapi berfikir lagi: anda tidak mengorbankan kreativiti anda. Anda hanya membuat proses untuk sesuatu yang diulang dan tidak memerlukan kreativiti. Anda boleh terus kreatif dengan perkataan dan imej yang anda kongsi sambil mempromosikan kandungan anda.


Melakukan ini juga akan membantu anda pada masa akan datang untuk mengambil bantuan pembantu maya untuk mengendalikan tugas-tugas yang berulang-ulang.
Anda boleh menggunakan alat seperti Asana atau Trello untuk membuat proses yang sama.


Berikut adalah beberapa perkara yang boleh anda strategi
:
Senarai artikel yang akan anda siarkan
Berapa banyak artikel yang akan anda posting dalam bulan yang akan datang (Itulah bagaimana anda mula membangun kalendar kandungan)
Senarai platform di mana anda akan berkongsi kandungan anda.
Anda boleh menggunakan papan Trello percuma ini oleh ShoutMeLoud, yang dikongsi dalam panduan "Bagaimana untuk memulakan blog".


3. Buat Strategi Pemasaran Media Sosial
Sudahlah hari-hari ketika enjin carian adalah satu-satunya sumber menjana trafik. Jika anda menargetkan biggies media sosial seperti Facebook, Twitter, Pinterest, maka, anda boleh mendapatkan jumlah lalu lintas kacak dari mereka.
Kadang-kadang, ia boleh menjadi lebih daripada lalu lintas enjin carian tetapi perlu diingat bahawa ia tidak akan datang dengan cepat. Anda perlu berinteraksi dengan orang-orang dalam Media Sosial dalam bidang anda, dan anda perlu membina hubungan yang berharga dengan mereka.


Juga, isyarat media sosial membantu dalam meningkatkan kedudukan tapak anda. Dengan jumlah pendedahan sosial yang tepat, lebih mudah untuk membuat pangkat tapak baru daripada laman web yang sedia ada.


Kami akan membincangkan kedudukan dan SEO dalam beberapa pos lain. Buat masa ini, lihat: Manfaat pemasaran media sosial dalam Blogging.


4. Buat Strategi Bangunan Link
Bangunan pautan memang penting ketika datang ke mesin pencari. Buat strategi bangunan link yang betul dan cuba mendapatkan lebih banyak pautan balik dari blog dalam niche anda terutama blog berwibawa domain yang tinggi.
5 petua bangunan pautan kerja
Apakah bangunan pautan dan manfaat bangunan pautan


5. Buat Blog Anda Komuniti

Persekitaran blog anda sepatutnya menjadi seperti apabila pengunjung baru datang ke blog anda, dia harus merasakannya sebagai sebuah komuniti dan menjadi sebahagian daripadanya. Bagaimana membentuk komuniti keluar dari blog anda
8 alat penting untuk membuat blog rockstar anda.


6. Buat Perhubungan Baik dengan Penulis Blog Niche

Berinteraksi dengan blogger lain di niche anda dengan memberi komentar pada blog mereka dan melalui media sosial. Ini akan membantu anda kerana anda boleh belajar banyak perkara dari mereka. Anda juga harus mempertimbangkan untuk membuat strategi pemasaran yang berpengaruh untuk blog anda. Ini akan memastikan blog anda dilihat oleh orang yang tepat dalam masa yang singkat.


7. Tulis Kandungan yang Unik

Ia memang terkenal dalam aktiviti Blogging bahawa "Kandungan adalah Raja" dan ia pasti adalah . Jangan cuba untuk menyalin kandungan kerana pada akhirnya anda akan diharamkan dari enjin carian dan tidak ada yang suka membaca kandungan yang disalin.


8. Sentiasa Balas kepada Komen

Petua blog lain yang boleh saya berikan ialah, masih berinteraksi dengan pembaca anda dengan membalas ulasan mereka. Pembaca biasanya suka apabila komen mereka dijawab dan mereka akan kembali dan mengulas lagi.
Bagaimana untuk mendapatkan lebih banyak komen di BlogSpot Blog


9. Gunakan Pemasaran Perkara

Tulis artikel yang berkaitan dengan niche anda dalam direktori penyerahan artikel PR yang tinggi seperti Tumblr, Medium.com, LinkedIn dengan backlink ke blog anda.
Bacalah panduan Harsh tentang bagaimana untuk menerbitkan semula pos blog sedia ada pada medium untuk trafik dan pautan. Ia akan meningkatkan kuasa domain anda, dan blog anda akan berada dalam kedudukan baik dalam enjin carian.


Selepas kemas kini Google Penguin dan penalti pengoptimuman, saya sangat mengesyorkan anda untuk mengelakkan pemasaran artikel berkualiti rendah. Sebaliknya, gunakan hujung seterusnya yang akan membantu anda untuk mendapatkan lebih banyak pendedahan.


10. Gunakan Posting Tetamu (Guest Post)

Cuba tulis sekurang-kurangnya satu artikel dalam seminggu ke blog lain di niche anda yang menawarkan anda menulis untuk blog mereka.
Pengeposan tetamu pada trafik tinggi dan blog PR yang tinggi adalah lebih bermanfaat kerana ia akan memberi anda lebih banyak pendedahan dan backlink berkualiti.
Bagaimana untuk memulakan dengan Blogging Tetamu
Di samping itu, saya sangat mengesyorkan anda untuk membaca panduan Harsh mengenai kerajinan kempen blogging tetamu. Di sana, anda boleh mengetahui apa yang perlu anda lakukan untuk mendapatkan pendedahan maksimum dan faedah pautan.


11. Minta Pembaca untuk Pendapat mereka

Minta pembaca untuk pendapat mereka dalam artikel anda. Ia akan meningkatkan komen di blog anda, dan pembaca anda tidak akan merasa bahawa mereka membaca artikel yang ditulis oleh robot.


Anda harus bekerja keras untuk mendapatkan lebih banyak komen kerana ia membantu dalam meningkatkan ego diri anda dan blog anda. Pastikan anda mendapat komen bermakna dan elakkan menerima komen seperti "Terima kasih" "Pos bagus," kerana pembaca sentiasa dapat menunjukkan penghargaan mereka dengan berkongsi pos anda di laman media sosial.


Sebaliknya mengalu-alukan, komen yang bermakna dan membina. Ini akan membantu membina perbualan dan lebih banyak interaksi. Sesuatu, yang kebanyakan blogger newbie terlepas.


12. Tulis untuk Pembaca

Salah satu masalah utama dengan blog baru ialah mendapatkan lalu lintas kepada mereka. Secara jujur, ketika saya mula blogging itu sukar bagi saya juga.
Walaupun, dengan masa saya menyedari terdapat sesuatu yang memanggil SEO yang membantu dalam meningkatkan keterlihatan enjin carian. SEO adalah penting tetapi perkara yang paling penting adalah pembaca.


Apabila anda menulis pada topik, cuba untuk menutup semua topik berkaitan dalam niche tersebut. Contohnya, di sini di ShoutMeLoud, kami cuba untuk merangkumi semua aspek Blogging, dan ini membantu dalam banyak lagi penglibatan pengguna.
Saya cadangkan anda membaca dua pos berikut:

Mengapa pembaca blog lebih penting daripada SEO?

13. Buat Reka Bentuk Blog Anda Ramah Mesra

Reka Bentuk Blog anda harus mempunyai reka bentuk yang bersih dengan navigasi yang betul. Ia harus sedemikian rupa sehingga para pembaca dapat dengan mudah mencari kandungan pilihan mereka. Kandungan anda memainkan peranan utama tetapi anda perlu diingat: Kesan pertama adalah kesan terakhir.
Juga, ia akan membantu pengguna melekat pada blog anda lebih banyak. Adakah anda ingin menatap halaman web dengan warna yang mencolok atau menjengkelkan? Adakah anda menunggu laman web untuk dimuatkan yang akan mengambil masa beberapa minit untuk dibuka? TIDAK!


Berikut adalah catatan blog yang bagus, yang akan membantu anda menjadikan blog anda lebih menarik.

14. Gunakan Tema mesra SEO

Templat blog anda sangat penting untuk SEO dan penjenamaan anda. Kami telah membincangkan perbezaan antara tema WordPress percuma dan premium, dan untuk blogger newbie, adalah idea yang baik untuk melabur sedikit pada templat premium.
Jika belanjawan adalah kekangan untuk anda, anda harus memilih dari mana-mana tema WordPress terbaik ini.


15. Gunakan Tajuk Berkesan

Seperti yang saya katakan, untuk mana-mana blog baru kandungan anda adalah apa yang akan mendorong orang ke blog anda. Keteraturan adalah sangat penting untuk beberapa bulan pertama (Dan juga kemudian), agar blog anda berkembang.
Anda perlu berusaha untuk mencipta kandungan biasa dan promosi blog. Satu lagi tip kerja adalah untuk menulis tajuk yang berkesan, yang akan menjadikan pembaca membaca lebih lanjut.


Petua dan tips blog yang perlu anda ketahui:

Mencari Topik yang Betul

Bagi saya, ini adalah pekerjaan yang paling mencabar. Mencari apa yang hendak dituliskan adalah satu topik yang sangat besar yang saya tidak boleh melakukan keadilan kepadanya kerana ruang lingkup terhad jawatan ini.
Topik yang betul bergantung pada apa yang dicari oleh khalayak sasaran anda dan apa yang anda perlu kongsi dengan mereka. Sebagai contoh, jika anda menjadi alat dan gizmos, lebih baik menulis sesuatu tentang mereka. Anda juga boleh berkongsi item berita dengan pembaca anda.

Perancangan
Untuk menulis sesuatu, anda perlu mempunyai pengetahuan tentang subjek yang hendak anda tulis. Anda perlu merancang sebelum memulakan. Untuk membuat perancangan, tanya diri anda soalan ini:
Siapa yang akan membaca ini?
Apakah bidang yang perlu saya capai?
Berapa banyak perkara yang boleh saya berikan untuk "jelas" yang saya tidak perlu mentakrifkan?
Setelah membaca ini, apakah pengetahuan yang akan diperoleh oleh penonton saya?
Bagaimanakah kesan penulisan saya akan memaparkan kedudukan enjin carian tapak saya?
Apa yang saya dapat dari tulisan ini?
Sekiranya anda mula menulis tanpa pelan yang betul, anda mungkin mempunyai beberapa baris teks yang tidak berguna kepada siapa pun.


Penyelidikan

Selepas anda memilih topik untuk menulis dan merancang untuk kawasan yang anda ingin tutupi, masa untuk penyelidikan.
Penyelidikan adalah penting untuk apa-apa dan semua yang anda tulis kerana blog bukan hanya tentang mendidik dan memberi maklumat kepada orang lain, tetapi juga tentang pembelajaran perkara-perkara baru.Tidak peduli berapa banyak pengetahuan yang anda miliki tentang subjek tertentu, sentiasa ada ruang untuk lebih. Semakin banyak anda menyelidik, semakin baik anda akan menulis.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram