Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Wifi 6: Internet Lebih Cepat, Akan Datang dan Apa Perlu Anda Ketahui?

Wifi 6: Internet Lebih Cepat, Akan Datang dan Apa Perlu Anda Ketahui?

Wi-Fi Alliance telah membebaskan piawaian pensijilan untuk peranti Wi-Fi 6, menandakan bahawa teknologi tersebut sudah sedia untuk masa depan. Program persijilan memastikan pembeli bahawa produk yang membawa label Wi-Fi Certified 6 akan memberikan pengalaman pengguna yang terbaik dengan peranti yang menyokong IEEE 802.11ax.

"Wi-Fi 6 adalah kemajuan terbesar kepada WiFi dalam dekad yang lalu," kata Eric General Manager, Wireless Solutions Group, Eric McLaughlin. "Wi-Fi Certified 6 memastikan bahawa produk di seluruh industri akan memenuhi potensi penuh dan menyampaikan pengalaman pengguna yang dijanjikan oleh Wi-Fi 6."

Wi-Fi Certified 6 menyokong banyak peranti dengan pelbagai permintaan - dari mereka yang memerlukan prestasi puncak dalam menuntut persekitaran perusahaan kepada mereka yang memerlukan latensi rendah dan kuasa rendah di rumah pintar atau Internet perindustrian setting Things.

"Wi-Fi Certified 6 mengetuai era baru WiFi, membina ciri teras WiFi untuk memberikan prestasi yang lebih baik dalam setiap persekitaran untuk pengguna, kapasiti rangkaian yang lebih besar untuk penyedia perkhidmatan untuk meningkatkan liputan untuk pelanggan mereka, dan peluang baru untuk aplikasi lanjutan, "kata Ketua Pegawai Eksekutif Wi-Fi Alliance Edgar Figueroa. "Wi-Fi Certified 6 akan menyampaikan penambahbaikan dalam sambungan, termasuk dalam lokasi kepadatan tinggi dan persekitaran IoT. 

Wi-Fi 6 termasuk inovasi untuk mewujudkan prestasi rangkaian yang lebih pantas dan untuk mengurangkan kependaman yang boleh dihasilkan daripada menambahkan peranti ke rangkaian.

"Wi-Fi 6 lebih cekap kerana ia menggunakan OFDM (pemultipleksan frekuensi ortogonal), yang dipinjam dari dunia selular," kata John Wu, Ketua Pegawai Eksekutif Gryphon, pembuat router WiFi selamat di San Diego, California.

OFDM memecah aliran data di beberapa saluran sempit pada frekuensi yang berbeza untuk mengurangkan gangguan dan crosstalk. Ini membolehkan perkongsian saluran yang lebih berkesan untuk meningkatkan kecekapan rangkaian dan latensi yang lebih rendah untuk kedua-dua uplink dan lalu lintas downlink dalam persekitaran yang tinggi permintaannya.

"Ia kira-kira 36 peratus lebih baik, jadi struktur keseluruhan boleh digunakan dengan lebih cekap," katanya. ODFM adalah salah satu daripada beberapa inovasi dalam Wi-Fi 6 yang harus menarik pengguna. MIMO berbilang pengguna, yang meningkatkan sokongan untuk pengguna serentak di rangkaian; 1024-QAM (1024 kuadrature mod mod amplitude), yang meningkatkan daya tampung dalam peranti WiFi dengan mengodkan lebih banyak data dalam jumlah spektrum yang sama; dan masa tunggu sasaran, yang direka untuk meningkatkan hayat bateri.

Wi-Fi akan semakin pantas. Itu berita hebat: internet lebih cepat sentiasa dalam permintaan, terutama ketika kami menggunakan lebih banyak aplikasi, permainan, dan video yang menggunakan bandwidth dengan komputer riba dan telefon kami.
Tetapi generasi akan datang Wi-Fi, yang dikenali sebagai Wi-Fi 6, bukan sekadar meningkatkan kelajuan mudah. Kesannya akan lebih ketara, dan mereka mungkin melihat manfaatnya lebih banyak dari masa ke masa.

Ini adalah kurang daripada peningkatan kelajuan sekali dan lebih banyak peningkatan kehadiran masa hadapan yang direka untuk memastikan kelajuannya tidak digerakkan dan berhenti beberapa tahun lalu.

Wi-Fi 6 baru mula tiba tahun ini, dan ada peluang yang baik ia akan berada di dalam telefon atau komputer riba anda yang seterusnya. Inilah yang anda harapkan sebaik sahaja ia tiba.

Wi-Fi 6 adalah generasi akan datang Wi-Fi. Ia masih akan melakukan perkara asas yang sama - menghubungkan anda ke internet - hanya dengan sekumpulan teknologi tambahan untuk menjadikannya lebih berkesan, mempercepatkan sambungan dalam proses.

Wi-Fi 6 direka untuk membolehkan titik akses rangkaian seperti penghala untuk berkomunikasi dengan lebih cekap dengan lebih banyak pengguna dan peranti sekaligus, dan dengan cara itu, ia akan membantu mereka menggunakan kuasa yang kurang.

Sebagai permulaan, router Wi-Fi 6 akan dapat mengemas lebih banyak maklumat ke setiap isyarat yang mereka hantar, yang bermaksud mereka akan dapat berkomunikasi dengan peranti dengan lebih cepat dan lebih cekap. Di samping itu, titik akses Wi-Fi 6 akan dapat menaikkan setiap isyarat individu antara pelbagai peranti penerima, menyelenggara mereka dengan transmisi tunggal seperti pemandu trak penghantaran dengan pelbagai hentian pada laluannya.

Secara ringkasnya, OFDMA adalah ciri baru dengan Wi-Fi 6 yang memberikan penghala anda keupayaan untuk berkhidmat dengan pelbagai pelanggan sekaligus dalam satu saluran. Daripada memberikan router anda, apa yang OFDMA lakukan adalah membolehkan router anda untuk membahagikan apa sahaja saluran yang digunakan untuk menghantar isyaratnya pada jalur kekerapan 2.4 atau 5GHz ke peruntukan frekuensi yang lebih kecil yang dipanggil unit sumber atau RU. Setiap satu daripada RU ini adalah sejenis seperti lengan ekstra Goro - mereka memberi laluan router anda satu lagi cara untuk menyampaikan maklumat, yang seterusnya, mengurangkan latensi.

Jadi, sebagai contoh, jika anda duduk di ruang tamu anda semasa menonton streaming Game of Thrones, router Wi-Fi 6 anda mungkin memperuntukkan satu RU ke peranti penstriman dan yang lain ke telefon anda, atau membahagikan data setiap peranti memerlukan antara berganda RU. Sama ada cara, kedua-duanya akan mendapat perkhidmatan dari penghala serentak. OFDMA adalah fleksibel seperti itu.

OFDMA akan melengkapkan ciri lain yang bernilai menyebutnya yang disebut multi-user, banyak input multiple output, atau MU-MIMO pendek. Seperti OFDMA, MU-MIMO membolehkan router anda berkomunikasi dengan pelbagai peranti sekali gus, tetapi bukannya membahagikan saluran ke unit sumber, MU-MIMO menggunakan perbezaan ruang antara peranti untuk membezakan perhatian di antara mereka.

MU-MIMO mula diperkenalkan pada tahun 2015 sebagai peningkatan untuk Wi-Fi 5, tetapi hanya berfungsi untuk isyarat keluar dari penghala. Versi Wi-Fi 6 MU-MIMO akan membetulkannya, dan biarkan router anda mengendalikan isyarat masuk dari pelbagai peranti juga.


Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram