Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Membuka WhatsApp Web di Komputer PC

Apa itu WhatsApp Web? Cara Membuka atau Menggunakan WhatsApp Web dan Download/Install WhatsApp Web di Komputer/PC/Desktop?

Cara Membuka WhatsApp Web di Komputer PC

WhatsApp Web dan WhatsApp Desktop adalah sambungan berasaskan komputer dari akaun WhatsApp pada telefon anda. Mesej yang anda hantar dan terima sepenuhnya disegerakkan antara telefon anda dan komputer anda, dan anda boleh melihat semua mesej pada kedua-dua peranti. Apa-apa tindakan yang anda ambil pada telefon anda akan dikenakan kepada WhatsApp pada komputer anda dan sebaliknya. Rujuk cara menggunakan Whatsapp Web di WhatsApp FAQ.

Cara Membuka WhatsApp Web di Komputer PC

WhatsApp Web diperkenalkan pada bulan Januari 2015, ia terbuka di pelayar web dan bertindak sebagai pelanjutan kepada Whatsapp di Smartphone. Pada dasarnya, ianya adalah sama dengan apa yang terpapar pada skrin Handphone, mmm... dengan kata lain sebagai pengganti kepada Smartphone anda, jadi semua mesej dan perbualan yang disimpan dalam aplikasi WhatsApp mudah alih juga akan ditunjukkan dalam WhatsApp Web.


Cara Membuka WhatsApp Web di Komputer PC


Cara Membuka WhatsApp Web di Komputer PC



Apakah App Desktop WhatsApp?
App Desktop WhatsApp diperkenalkan pada Mei 2016 dan merupakan versi desktop aplikasi WhatsApp mudah alih. Ia serupa dengan WhatsApp Web kerana ia direka bentuk untuk menjadi lanjutan peranti mudah alih dan mencerminkan mesej dan perbualan WhatsApp yang ada di telefon pintar anda. Apa yang menjadikannya berbeza cuma perlu memuat turun App Desktop WhatsApp daripada membukanya dalam pelayar web komputer anda.


Apakah kelebihan dan kegunaannya?
Anda mungkin tertanya-tanya, WhatsApp Web dan App Desktop WhatsApp dicipta untuk membolehkan anda berbual dengan kawan-kawan di WhatsApp pada PC atau Mac, walaupun telefon kekal di dalam poket anda. Ia satu perkara yang hebat dan memudahkan jika bekerja di pejabat yang tidak membenarkan anda menggunakan telefon semasa waktu bekerja. Ia juga berguna jika anda sedang menjalankan projek yang memerlukan fokus dan tempo; kerana anda boleh berkomunikasi dengan rakan sekerja tanpa perlu menarik telefon dari poket, anda boleh memberi tumpuan kepada apa yang dilakukan.

Bagaimana anda boleh memasang WhatsApp Web pada komputer?
WhatsApp boleh digunakan terus dari desktop tanpa penyemak imbas. Untuk memasang WhatsApp pada komputer, akses laman web kami dari pelayar komputer atau muat turun melalui Apple App Store. WhatsApp hanya boleh dipasang pada komputer jika sistem pengendalian adalah Windows 8 (atau lebih baru) atau Mac OSX 10.9 (atau lebih baru). 

Untuk memasang pada Windows 8+
Pada penyemak imbas komputer, navigasi ke halaman muat turun untuk memuat turun fail .exe. Setelah muat turun selesai, buka WhatsApp.exe untuk memasang WhatsApp pada komputer. Apabila pemasangan selesai, lancarkan WhatsApp pada komputer anda dan imbas kod QR untuk log masukUntuk memasang pada Mac OSX 10.9+
Pada penyemak imbas komputer anda, navigasi ke halaman muat turun untuk memuat turun fail .zip. Setelah muat turun selesai, buka fail zip untuk menjalankannya.

WhatsApp.app
Pada pemasangan pertama anda, permohonan akan diminta jika anda ingin menambah WhatsApp ke folder Aplikasi anda dan dok desktop anda.

Apabila pemasangan selesai, lancarkan WhatsApp pada komputer anda dan imbas kod QR.

Untuk log masuk.
Sebagai alternatif, anda boleh memuat turun dan memasangnya melalui πŸ‘‰ App Store.


Cara Membuka WhatsApp Web di Komputer PC

Sila download Whatsapp Web sekarang! πŸ‘‰ Klik Sini
Untuk mengimbas Kod QR

Pada Android: skrin Chat->> Menu->> WhatsApp Web.
Pada iPhone 8.1+: Tetapan->> WhatsApp Web.
Pada Windows Phone 8.0+: Skrin imbas->> Menu->> WhatsApp Web.

Nota: Pemproses ARM dan sistem berasaskan Linux tidak disokong.

Selamat mencuba dan semoga berjaya...


Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram