Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

7 Tips Cara Memulakan Perniagaan Secara Online

7 Tips Cara Memulakan Perniagaan Secara Online

Tips Memulakan Perniagaan baru dalam talian memerlukan risiko yang minimum dalam melabur Wang Ringgit anda. Kerana perniagaan yang berdasarkan dalam talian, anda dapat menjangkau lebih banyak pelanggan berpotensi, bekerja dari mana saja dan membuat duit secara dalam talian bila-bila masa sahaja. 

Dengan membina laman web asas dan kemahiran berkomunikasi bersama dengan pengetahuan penyelenggaraan yang sedikit, hampir semua orang boleh melancarkan perniagaan dalam talian dan mendapatkannya dan berjalan hanya dalam beberapa hari. Fikirkan anda sudah bersedia untuk menjadi pengusaha besar online yang akan datang? Beberapa cadangan seperti disarankan oleh kerajaan Malaysia melalui eUsahawan Online oleh MDEC.

Berikut adalah beberapa idea perniagaan online yang hebat untuk membuat anda berfikir dalam arah yang betul. Walaupun beberapa usaha ini dapat membawa pendapatan pasif yang bagus, beberapa idea membuat wang dalam talian ini sebenarnya boleh mencipta pendapatan sampingan kecil.


7 Tips Cara Memulakan Perniagaan Secara Online


Terdapat urutan langkah-langkah yang dapat anda ikuti untuk menjamin kejayaan anda apabila anda memulakan perniagaan kecil dalam talian. Saya telah melihat beribu-ribu orang memulakan dan mengembangkan perniagaan yang berjaya dengan melakukan perkara-perkara berikut:
  • Cari keperluan dan isikan.
  • Tulis salinan yang dijual.
  • Merancang dan membina laman web yang mudah digunakan.
  • Gunakan enjin carian untuk mengarahkan lalu lintas ke laman web anda.
  • Mewujudkan reputasi dan kepakaran untuk diri sendiri.
  • Ikuti dengan pelanggan dan pelanggan dengan e-mel.
Meningkatkan pendapatan anda melalui jualan dan upselling.
Sesiapa sahaja, dari pemula kepada usahawan online yang berpengalaman, boleh mendapat manfaat daripada proses ini dalam mempelajari cara memulakan perniagaan dalam talian.

Langkah 1: Dapatkan keperluan dan isikan
Kebanyakan orang yang baru bermula membuat kesilapan mencari produk pertama, dan pasaran kedua.

Untuk meningkatkan peluang anda untuk berjaya, mulailah dengan pasaran. Caranya adalah untuk mencari sekumpulan orang dalam Direktori Perniagaan yang sedang mencari penyelesaian kepada masalah, tetapi tidak mencari banyak keputusan. Internet menjadikan penyelidikan anda dalam pasaran mudah seperti berikut:
  • Lawati forum dalam talian untuk melihat soalan yang ditanya oleh orang dan apa masalah yang mereka cuba selesaikan
  • Lakukan penyelidikan kata kunci untuk mencari kata kunci yang banyak dicari orang, tetapi yang tidak banyak bersaing
  • Semak pesaing anda yang berpotensi dengan melawat laman web mereka dan perhatikan apa yang mereka lakukan untuk memenuhi permintaan 
  • Kemudian anda boleh menggunakan apa yang anda pelajari dan buat produk untuk pasaran yang sudah ada dan lakukannya lebih baik daripada persaingan itu
Langkah 2: Tulis salinan yang dijual
Terdapat formula salinan jualan yang terbukti yang membawa pelawat melalui proses jualan dari saat mereka sampai hingga saat mereka melakukan pembelian:
  • Menarik minat dengan tajuk yang menarik
  • Terangkan masalah yang diselesaikan oleh produk anda
  • Mewujudkan kredibiliti anda sebagai pemecah masalah ini
  • Tambah testimonial daripada orang yang telah menggunakan produk anda
  • Bercakap mengenai produk dan bagaimana ia memberi manfaat kepada pengguna
  • Membuat tawaran
  • Buat jaminan yang kukuh
  • Buat segera
  • Minta jualan
Anda perlu memberi tumpuan kepada bagaimana produk atau perkhidmatan anda unik dapat menyelesaikan masalah pengguna atau membuat hidup mereka lebih baik. Berfikir seperti pelanggan dan bertanya "Apa kegunaannya untuk saya?"

Langkah 3: Reka bentuk laman web anda
Sebaik sahaja anda mendapat pasaran dan produk anda, dan anda telah merintis proses jualan anda, sekarang anda sudah bersedia untuk reka bentuk web perniagaan kecil anda. Anda mempunyai kurang daripada lima saat untuk menarik perhatian seseorang - jika tidak, mereka akan pergi, tidak boleh dilihat lagi. 

Beberapa tips penting yang harus diingat:
  • Menjadikan navigasi lebih jelas dan mudah, dan sama pada setiap halaman
  • Hanya gunakan grafik, audio atau video jika mereka meningkatkan mesej anda
  • Sertakan tawaran supaya anda boleh mengumpul alamat e-mel
  • Jadikannya mudah untuk dibeli - tidak lebih daripada dua klik antara pelanggan berpotensi dan checkout
Laman web anda adalah kedai dalam talian anda, so... menjadikannya mesra pelanggan.

Langkah 4: Gunakan enjin carian untuk memacu pembeli yang disasarkan ke laman web anda
Pengiklanan bayar per klik adalah cara paling mudah untuk mendapatkan lalu lintas ke tapak baru. Ia mempunyai dua kelebihan berbanding menunggu lalu lintas datang kepada anda secara organik. Pertama, iklan PPC muncul di halaman carian dengan serta-merta, dan kedua, iklan PPC membolehkan anda menguji kata kunci yang berbeza, serta tajuk utama, harga dan pendekatan jualan. 

Bukan sahaja anda mendapat trafik serta-merta, tetapi anda juga boleh menggunakan iklan PPC untuk mengetahui kata kunci yang paling baik dan berubah. Kemudian anda boleh mengedarkan kata kunci di seluruh laman web anda, yang akan membantu kedudukan anda dalam hasil carian organik.

Langkah 5: Mewujudkan reputasi pakar untuk diri sendiri
Orang menggunakan internet untuk mencari maklumat. Sediakan maklumat tersebut secara percuma ke laman web lain, dan anda akan melihat lebih banyak trafik dan kedudukan enjin carian yang lebih baik. Rahsia ini sentiasa memasukkan pautan ke laman web anda dengan setiap berita berita.

Memberi kandungan bebas, pakar. Buat artikel, video atau apa-apa kandungan lain yang orang akan berguna. Mengedarkan kandungan itu melalui direktori artikel dalam talian atau laman media sosial. Termasuk pautan "hantar ke rakan" pada kandungan berharga di tapak web anda. Menjadi ahli aktif dalam forum industri dan laman rangkaian sosial di mana sasaran pasaran anda.
"Anda akan mencapai pembaca baru. Tetapi lebih baik, setiap tapak yang menyiarkan kandungan anda akan dihubungkan kembali kepada anda. Enjin carian suka pautan dari tapak yang berkaitan dan akan memberi ganjaran kepada anda dalam ranking".

Langkah 6: Gunakan kuasa pemasaran e-mel untuk menjadikan pengunjung menjadi pembeli
Apabila anda membina senarai opt-in, anda membuat salah satu aset paling berharga dalam perniagaan dalam talian anda. Pelanggan dan pelanggan anda telah memberikan kebenaran untuk menghantar e-mel kepada mereka.
Maksudnya:
  • Anda memberi mereka sesuatu yang mereka minta.
  • Anda sedang membangunkan hubungan seumur hidup dengan mereka.
  • Tanggapannya adalah 100 peratus yang boleh diukur.
  • Pemasaran e-mel adalah lebih murah dan lebih berkesan daripada cetakan, TV atau radio kerana ia sangat disasarkan.
Sesiapa yang melawat tapak anda dan memilih dalam senarai anda adalah petunjuk yang sangat panas. Dan tidak ada alat yang lebih baik daripada e-mel untuk menindaklanjuti dengan petunjuk tersebut.

Langkah 7: Meningkatkan pendapatan anda melalui jualan dan upselling
Salah satu strategi pemasaran internet yang paling penting adalah untuk membangunkan nilai seumur hidup setiap pelanggan. Sekurang-kurangnya 36 peratus orang yang telah membeli dari anda sekali akan membeli dari anda lagi jika anda mengikuti mereka. Menutup jualan pertama adalah sebahagian yang paling sukar, apatah lagi yang paling mahal. Oleh itu, gunakan jual beli dan upselling untuk mendapatkannya untuk dibeli lagi.

Menawarkan produk yang melengkapkan pembelian dan keperluan mereka.
Hantar kupon kesetiaan elektronik yang mereka dapat menebus pada lawatan mereka yang akan datang. Menawarkan produk yang berkaitan pada halaman "Terima Kasih" anda selepas mereka membelinya.

Kesimpulan: Internet berubah begitu cepat sehingga satu tahun dalam talian sama dengan kira-kira lima tahun di dunia nyata. Tetapi prinsip cara memulakan dan mengembangkan perniagaan dalam talian yang berjaya tidak berubah sama sekali. Jika anda baru memulakan perniagaan kecil dalam talian, berpegang pada urutan ini.

Sekiranya anda sudah menjalankan perniagaan dalam talian, lakukan semakan secepat mungkin dan lihat jika ada langkah yang anda abaikan, atau tidak pernah melakukan apa-apa tindakan dari mula lagi. Anda tak boleh tersilap dengan asas-asas perniagaan di dalam talian.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram