Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Iklan Perniagaan Melalui Google Adwords

Cara Iklan Perniagaan Menggunakan Google Adwords

Cara Iklan Perniagaan Melalui Google Adwords
Pengiklanan Google adalah "strategi pemasaran yang hebat untuk pemilik perniagaan online kecil". Anda boleh memaparkan iklan untuk perniagaan anda kepada orang yang mencari jenis perniagaan anda pada saat itu dan siapa yang mencari perniagaan di kawasan anda. Iklan bersasar ini menjadikan kebanyakan pemilik perniagaan kecil ingin mengiklan di Google.

Apakah itu Google AdWords?
Google Adwords adalah perkhidmatan pengiklanan dalam talian yang membolehkan peniaga online menjalankan iklan mereka dimana-mana sahaja setiap laman web, portal, sosial media dan juga halaman-halaman hasil dari carian Google. Iklan kelihatan hampir sama dengan hasil carian biasa, dengan satu-satunya perbezaan ialah perkataan "Iklan" dalam warna hijau. Iklan Google akan dipaparkan di bahagian atas dan bawah halaman hasil carian.


Cara Iklan Perniagaan Melalui Google Adwords

Bagaimana Pengiklanan di Google Berfungsi
Apabila pengguna mencari istilah atau frasa, Google akan menunjukkan iklan pengguna yang berkaitan berdasarkan kata kunci yang digunakan dalam carian tersebut. Tapak web yang mahu iklan mereka dipaparkan pada bida halaman hasil pada kata kunci yang mereka percaya orang akan menggunakan ketika mencari jenis perniagaan mereka. Sebagai contoh, tukang paip yang terletak di Kuala Lumpur mungkin menawar kata kunci "kedai bunga," atau "aksesori pengantin."

Bergantung pada berapa banyak tawaran anda berbanding tukang paip lain di kawasan itu, iklan anda mungkin muncul pada halaman hasil apabila orang mencari istilah yang anda tawarkan. Sebagai tambahan kepada berapa tawaran anda, Google juga mengambil kira perkaitan dan kualiti iklan dan tapak web anda. 

Penerangkan dengan lebih terperinci di bawah tentang bagaimana Google menentukan iklan mana yang akan dipaparkan pada halaman hasil dan berapa banyak iklan pada kos Google. Sekiranya anda ingin lebih banyak bantuan dengan pengiklanan Google, anda harus melihat contoh website Kedai Bunga. Iklan Google yang mudah dan intuitif, papan pemuka laporan prestasi mudah, dan pandangan untuk membantu meningkatkan iklan anda. 


Cara Iklan Perniagaan Melalui Google Adwords


Kelebihan iklan di Google terdapat tiga manfaat utama untuk iklan di Google:

1. Pencari mempunyai niat membeli (tempatan)
Orang yang mencari Google biasanya berada di pasaran untuk kata kunci yang mereka cari. Contohnya, jika seseorang mencari " Dominos Pizza," ia tidak terlalu berani untuk menganggap mereka mencari tempat pizza untuk makan tengahari pada waktu itu pada hari itu. Memandangkan anda boleh menetapkan lokasi geografi yang anda mahu iklan anda dipaparkan, anda boleh memastikan hanya orang di kawasan anda melihat iklan anda. Sebagai contoh, anda boleh memberitahu Google untuk hanya memaparkan iklan anda kepada orang yang terletak di Kuala Lumpur.

Bandingkan ini dengan pengiklanan di Facebook. Walaupun anda boleh memaparkan iklan untuk restoran anda kepada seseorang yang dikenali sebagai peminat Asam Pedas, anda tidak boleh menunjukkannya pada saat mereka mencari restoran Ayam KFC. Sebaliknya, anda menyasarkan kepada mereka apabila mereka melihat gambar makan bersama keluarga menikmati makanan kegemaran mereka di sebuah Restoran masakan Melayu. 

Inilah yang membuat iklan di Google begitu berjaya dan tidak seperti jenis pengiklanan yang lain. Anda secara khusus menyasarkan orang yang berada di pasaran untuk barangan atau perkhidmatan anda pada saat mereka melihat iklan anda. Bukan itu sahaja, anda boleh menyasarkan hanya orang yang terletak di kawasan anda, yang merupakan tambah besar untuk perniagaan tempatan.

2. Anda Hanya Bayar Jika Seseorang Klik Pada Iklan Anda
Faktor lain yang menarik ialah anda hanya membayar jika iklan anda berfungsi. Memandangkan Google menggunakan model periklanan bayar per klik, anda hanya membayar jika seseorang mencari kata kunci yang anda bida dan cukup untuk sesiapa yang berminat mengenai iklan anda untuk mengklik iklan tersebut.

Anda boleh menetapkan berapa banyak yang anda sanggup bayar per klik pada iklan anda dan tetapkan anggaran harian maksimum. Ini berbeza dengan iklan di akhbar tempatan anda, yang harganya harga standard yang dibayar sama ada seseorang melihat iklan anda atau tidak.

Google AdWords telah merevolusikan cara kerja pengiklanan dengan hanya membuat Anda membayar apabila pengguna telah mengambil tindakan untuk melihat laman web anda. Kami akan membuat lebih terperinci tentang berapa banyak kos untuk mengiklankan kemudian dalam artikel.

3. Keupayaan Lanjutan
Dengan  Dashboard AdWords anda boleh menjejaki berapa orang yang telah melihat iklan anda, berapa banyak klik pada iklan anda, dan berapa banyak mengambil tindakan sekali di tapak web anda. Dengan cara itu, jika anda melihat bahawa banyak orang mengklik iklan anda, tetapi tiada siapa yang membeli apa-apa sekali di tapak anda, anda tahu anda perlu mengedit sama ada halaman pendaratan atau iklan itu sendiri. Dengan menyimpan nadi mengenai cara iklan anda lakukan, anda boleh membuat sebarang pelarasan yang diperlukan dengan cepat untuk memiliki kempen iklan yang berjaya.

Keupayaan pengesanan dengan pengiklanan di Google adalah tambahan besar untuk perniagaan kecil. Bayangkan anda memiliki kedai bunga dan memutuskan untuk membeli iklan papan iklan. Kecuali seorang pelanggan memberitahu anda, tidak akan ada maklumat yang memberitahu anda jika ada yang datang.

4. Pengiklanan 
Mendaftar untuk pengiklanan di Google Adwords dan banyak laman web dan perkhidmatan secara percuma. Google gigih berusaha untuk memastikan paparan iklan yang selamat, tidak mengganggu dan berkaitan seboleh yang mungkin. Sebagai contoh, anda tidak akan melihat iklan pop-up di Google dan mereka telah menamatkan akaun ratusan ribu penerbit dan pengiklan yang melanggar dasar-dasar Google setiap tahun - termasuk iklan yang mengandungi perisian hasad, iklan untuk barangan palsu atau yang cuba menyalahgunakan maklumat peribadi anda.


5. Cara Google menggunakan kuki dalam pengiklanan

Kuki membantu untuk membuat pengiklanan lebih berkesan. Tanpa kuki, lebih sukar untuk pengiklan mencapai sasarannya atau untuk mengetahui berapa banyak iklan ditunjukkan dan berapa banyak klik yang mereka terima.

Contoh:
Banyak laman web, seperti tapak dan blog berita, bekerjasama dengan Google untuk memaparkan iklan kepada pelawat mereka. Penggunaan kuki untuk beberapa tujuan, seperti untuk menghindarkan anda daripada melihat iklan yang sama berulang-ulang kali, untuk mengesan dan menghentikan penipuan klik dan untuk memaparkan iklan yang cenderung untuk menjadi lebih berkaitan (seperti iklan berdasarkan laman web yang anda telah lawati).


Mereka menyimpan rekod iklan yang telah sediakan dalam log Google. Log pelayan ini biasanya merangkumi permintaan web anda, alamat IP, jenis penyemak imbas, bahasa penyemak imbas, tarikh dan masa permintaan anda dan satu atau lebih banyak kuki yang boleh mengenal pasti penyemak imbas anda secara unik. Kami menyimpan data ini atas beberapa sebab, sebab yang paling penting ialah untuk meningkatkan perkhidmatan mereka dan untuk mengekalkan keselamatan sistem mereka. Google menjadikan data log ini awanama dengan mengeluarkan sebahagian daripada alamat IP (selepas 9 bulan) dan maklumat kuki (selepas 18 bulan).


6. Teknologi lain yang digunakan dalam pengiklanan 

Sistem pengiklanan Google mungkin menggunakan teknologi lain, termasuk Flash dan HTML5, untuk fungsi seperti paparan format iklan interaktif. Kami mungkin menggunakan alamat IP, contohnya, untuk mengenal pasti lokasi am anda. Kami juga boleh memilih pengiklanan berdasarkan maklumat mengenai komputer atau peranti anda, seperti model peranti anda, jenis penyemak imbas atau sensor dalam peranti anda seperti meter pecutan.

Lokasi:

Produk iklan Google mungkin menerima maklumat atau membuat kesimpulan tentang lokasi anda daripada pelbagai sumber. Contohnya, google mungkin menggunakan alamat IP untuk mengenal pasti lokasi umum anda; mereka mungkin menerima lokasi yang tepat daripada peranti mudah alih anda; kami mungkin membuat kesimpulan tentang lokasi anda daripada pertanyaan carian anda; dan laman web atau apl yang anda gunakan mungkin menghantar maklumat tentang lokasi anda kepada kami. Google menggunakan maklumat lokasi dalam produk iklannya untuk membuat kesimpulan tentang maklumat demografi, untuk menambah baik perkaitan iklan yang anda lihat, untuk mengukur prestasi iklan dan untuk melaporkan perangkaan agregat kepada pengiklan.


Pengecaman pengiklanan pada peranti mudah alih 

Untuk menyediakan iklan dalam perkhidmatan yang tidak tersedia dengan teknologi kuki (contohnya, dalam aplikasi mudah alih), Google boleh menggunakan teknologi yang melaksanakan fungsi yang serupa seperti kuki. Kadangkala Google mengaitkan pengecam yang digunakan untuk pengiklanan pada aplikasi mudah alih kepada kuki pengiklanan pada peranti yang sama untuk menyelaras iklan merentas apl mudah alih dan penyemak imbas mudah alih anda. Perkara ini boleh berlaku, contohnya apabila anda melihat iklan dalam apl yang melancarkan halaman web dalam penyemak imbas mudah alih anda. Selain itu, proses tersebut membantu mempertingkat laporan yang diberikan kepada pengiklan tentang keberkesanan kempen mereka.

Berminat iklan di Google secara Online, untuk maklumat lanjut layari: Google Adwords

Comments

Post a Comment

Maklumat yang terkandung dalam laman Blog ini hanya untuk tujuan maklumat umum sahaja.

Kami tidak akan bertanggungjawab ke atas apa-apa kehilangan atau kerosakan termasuk tanpa had, kehilangan atau kerosakan secara langsung atau tidak langsung atau apa-apa kerugian atau kerosakan yang timbul atau sesuatu yang berkaitan dengan penggunaan laman web ini. Dilarang meniru, copy & paste kandungan dalam laman blog ini.

Komen akan ditapis untuk kesejahteraan bersama, spammer tidak dialu-alukan (spammers are not allowed).

Terima Kasih.

The Blogler (Aku Pakar Blogger).

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram