Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Menjana Pendapatan Sebagai Penulis Blog Berbayar

Cara Buat Duit Menjadi Penulis Artikel Blog

Menjana Pendapatan Sebagai Penulis Blog Berbayar

Mulakan dulu dengan blog anda sendiri, sebelum memulakan kerjaya sambilan anda sebagai Penulis Blog Berbayar. "Berapakah pendapatan seorang blogger" boleh dapat melalui sebuah Blog? Sila rujuk blog iluminasi.com.

Adakah anda terfikir blog boleh menjadi sebagai satu platform untuk seorang blogger membuat duit. "Panduan cara buat duit dengan Blog", boleh semak di ithmm.com

Promosikan blog di Twitter dan Facebook. Membina penonton dan belajar tentang apa yang boleh membuatkan posting blog anda sentiasa hebat.

Tanya pelanggan sedia ada jika mereka memerlukan seorang penulis blog, atau menggunakan blog anda sendiri sebagai sampel (contoh).

Menjadi blogger utama mereka (KakiReview.com), posting tiga kali seminggu

Menjana Pendapatan Sebagai Penulis Blog Berbayar

Saya fikir ini akan menerangkan seterusnya membuka peluang kepada mereka yang berminat mendapatkan pendapatan dari bayaran menulis blog yang layak sebagai blogger berbayar. Jawapan ringkasnya ialah: menulis banyak blog yang sangat hebat, berkaitan, diformat dengan betul, selidik dengan baik, dan juga pendek.

Menjana Pendapatan Sebagai Penulis Blog Berbayar

Belajar sebanyak mungkin mengenai berkaitan teknikal blogging yang anda boleh, supaya anda boleh menunjukkan kepada pelanggan anda. Pada ketika ini, anda mungkin menggunakan WordPress, Blogger, Wix, Movable Type, dll.


Menjana Pendapatan Sebagai Penulis Blog Berbayar

Kemudian, bermula dari situ, jika anda seorang penulis yang baik, syarikat, pemilik blog, laman portal online syarikat lain yang memerlukan bantuan anda sebagai seorang blogger profesional dan mereka akan mula mencari anda. Sekiranya anda dapat memahami apa yang mereka dan pelawat mereka dapat maklumat daripada laman web mereka, anda boleh mengembangkan pelanggan blog mereka dengan baik.


Menjana Pendapatan Sebagai Penulis Blog Berbayar

Berikut adalah pecahan aktiviti blog untuk setiap bulan. Memberitahu anda apa yang dibayarkan oleh pelanggan tertentu, berikut adalah maklumat kerja untuk pelanggan berbayar dalam sebulan, mereka perlu membuat:
  • 12 pos sebulan untuk Usahawan.
  • 22 atau lebih pos sebulan untuk Klien di bawah mereka.
  • 4 pos sebulan untuk klien kewangan perniagaan kecil.
  • 4 pos blog yang sedia ada ditulis semula untuk klien yang sama, sesuai dengan gaya blog yang baik, menambah imej, pautan, dll.
  • 4 pos sebulan untuk pelanggan kewangan perniagaan kecil lain - dikhususkan untuk pemilik perniagaan.
  • 12 pos sebulan untuk permulaan perisian kolaborasi.
Hanya melihat jumlah pos blog, angka ini, tentu saja, tidak mengira pos tentang penulisan yang anda buat untuk blog tersebut ... jadi anda boleh menambah 8-10 pos setiap sebulan. 

Maksudnya dalam memperlihatkan anda layak, blogging adalah berkaitan penulisan dan berkongsi idea. Anda perlu membina banyak blog untuk mendapat pendapatan yang agak lumayan. 

Jangan hanya menulis untuk RM5-10 satu pos. Terdapat peluang menjana pendapatan untuk blogging di sini. Di mana saja syarikat atau penerbitan perlu bercakap dengan penonton secara khusus.

Ya, ini bukan cara pengambilalihan di mana anda mengewangkan blog anda sendiri dan membuat enam angka secara autopilot. Hanya membantu penerbitan dan syarikat berkomunikasi dengan pembaca dan pelanggan mereka. Cuba hantar artikel idea penulisan anda sendiri untuk mendapat bayaran. Sila hantar DISINI

Cara menjadi Blogger Freelance dibayar dengan lumayan
Cara Menjadi Blogger Freelance di Malaysia yang dibayar 
Ya, anda boleh menukar posting blog ke dalam hidup. Jika anda telah mencuba meletakkan iklan di blog anda dan tidak mendapat banyak, ketahui bahawa ada cara yang lebih dipercayai untuk mengubah kemahiran penulisan blog anda menjadi wang tunai. Anda boleh menggunakan blog anda sebagai contoh penulisan untuk mendapatkan pertunjukan blog berbayar dari perniagaan dan majalah dalam talian. 

Berikut adalah e-book yang menerangkan dengan tepat bagaimana menjadikan blog peribadi anda menjadi mesin rujukan yang membawa anda pelanggan bebas berbayar. Bagaimana menjadi Blogger Freelance yang Dibayar adalah versi e-buku penulis Penulis Freelance 4 minggu bootcamp yang pada asalnya berharga RM197 untuk bukan ahli. Sekarang, anda boleh mendapatkan semua tips yang diberikan dalam masa lima jam pengajaran, dalam bentuk e-book yang berguna dan pada harga yang sangat berpatutan.

Bersama tiga pakar blog lain - dan kami berkongsi semua tip terbaik kami di blog berbayar. Kami berbincang selama lebih dari lima jam. Kemudian, kami fokuskan beberapa perkara penting untuk 140-halaman ini berguna untuk mendapatkan pemberian blog berbayar yang baik. 

Bukan jenis RM5 atau RM10 - kami bercakap secara berterusan, pertunjukan blog berterusan di RM100 satu pos, RM150 dan lebih. Lebih baik lagi, e-book termasuk buku kerja Pelan Tindakan 20 halaman untuk mengambil point yang diliputi dalam e-book dan meletakkannya dalam tindakan dengan blog anda sendiri.

Selamat membaca dan selamat mencuba...

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram