Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Bagaimana Disable Copypaste di Blogger

Cara Mematikan Copypaste dan Klik Sebelah Kanan Mouse 


Bagaimana Disable Copypaste di Blogger


Bagaimana disable atau melumpuhkan kecurian maklumat dan hasil kerja anda di internet dan melindungi hakcipta seperti teks artikel, jurnal, link, imej dan sebagainya.

Sejak awal dulu lagi, idea mempunyai internet adalah hasil daripada keperluan untuk berkongsi maklumat dengan bebas. Selama bertahun-tahun Web Developer telah menghasilkan beberapa cara untuk 'menyahdayakan' menyalin maklumat dari laman web. 

Pernahkah anda perasan, bahawa sesetengah laman web tidak membenarkan pelawat mereka menggunakan klik kanan tetikus untuk menyalin atau copy paste artikel mereka. Pilihan ini berguna untuk pemilik blog, yang ingin meminimumkan kemungkinan copy paste langsung artikel mereka.

Klik kanan pada mana-mana penyemak imbas internet adalah elemen yang sangat penting dan kita mesti menggunakannya ketika menyalin atau menyunting teks dan sebagainya. Ini sangat penting untuk webmaster juga. Tetapi sesetengah orang boleh menggunakannya dengan cara yang tidak baik, anda perlu membuat klik sebelah kanan mouse dilumpuhkan pada blog anda. Untuk melindungi teks, artikel, pautan, imej dan sebagainya.

1. Lumpuhkan JavaScript dari penyemak imbas
Sebagaimana yang saya nyatakan di awal kebanyakan laman web menggunakan JavaScript untuk melumpuhkan pemilihan teks dan mengklik kanan. Tetapan di mana anda sama ada boleh mengaktifkan atau melumpuhkan JavaScript dan dalam hal ini mematikannya, simpan dan muat semula halaman tersebut.

2. Salin dari kod sumber laman web
Laman web ditulis dalam bahasa markup hiperteks (HTML). Kod ini boleh dilihat dengan mengklik kanan pada laman web jika tidak dilumpuhkan dan memilih "Lihat sumber"
Bagi pemula, ini akan membingungkan dan anda mungkin memerlukan kemahiran asas HTML.

Walau bagaimanapun, jika tapak web telah melumpuhkan klik kanan, hanya letakkan di bawah pada penyemak imbas anda diikuti dengan URL laman web / halaman
Sebaik sahaja anda mempunyai akses kepada kod ini, anda boleh dengan mudah mendapatkan maklumat yang anda inginkan dan copy paste seperti yang anda inginkan.
Melihat sumber halaman pada penyemak imbas chrome dalam tingkap OS.

3. Pilih dari memeriksa Elemen.
Saya akan mengesyorkan kaedah ini untuk menyalin sejumlah kecil teks, ia membosankan. Jika tapak web adalah klik kanan didayakan tetapi anda tidak boleh memilih teks itu hanya klik kanan pada teks dan pilih "Periksa elemen" Tetingkap kecil akan dibuka dengan kod sumber laman web.

***Untuk memasukkan alat ini di blog anda Salin kod Berikut dan tampalkannya ke blog anda.

Sila ikut langkah-langkah dibawah:

Langkah 1: Pergi ke Dashboard> Layout> Tambah Gadget> HTML / JavaScript
Langkah 2: Salin kod dari fail dibawah dan tampalkannya pada widget "HTML" blogger
Langkah 3: Simpan html / javascript dan lihat blog anda.

Copy & paste kedua-dua kod dibawah ini:

KOD 1:


<script language=javascript><!--//Disable right click script - By LegendTricks.com//var message="Function Disabled";////////////////function clickIE() {if (document.all) {(message);return false;}}function clickNS(e) {if(document.layers||(document.getElementById&&!document.all)) {if (e.which==2||e.which==3) {(message);return false;}}}if (document.layers){document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);document.onmousedown=clickNS;}else{document.onmouseup=clickNS;document.oncontextmenu=clickIE;}document.oncontextmenu=new Function("return false")// --></script>

KOD 2: 


<!- start disable copy paste --><script src='demo-to-prevent-copy-paste-on-blogger_files/googleapis.js'></script><script type='text/javascript'> if(typeof document.onselectstart!="undefined" ) {document.onselectstart=new Function ("return false" ); } else{document.onmousedown=new Function ("return false" );document.onmouseup=new Function ("return false"); } </script><!-- End disable copy paste --></!->

➽Sila dapatkan KOD 1 dan KOD 2 Disable Copypaste klik sebelah kanan mouse diatas: KLIK SINI


Bagaimana Disable Copypaste di Blogger

Bagaimana Disable Copypaste di Blogger

Bagaimana Disable Copypaste di Blogger

Bagaimana Disable Copypaste di Blogger

Sila rujuk langkah 1,2 dan 3 diatas
Selepas copy paste di HTML/Javascript seperti diatas, kemudian SAVE. Apabila anda cuba melakukan klik kanan, mesej akan memberitahu anda bahawa "Fungsi dinyahdayakan", dan jika anda ingin menukar kata-kata ini "Fungsi Dinyahaktifkan" Kemudian masukkan dalam kod dan gantikannya.

Kaedah di atas akan mematikan klik kanan pada blog blogger anda.

Selamat mencuba... semoga bermanfaat...


Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram