Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Bagaimana Untuk Memahami Asas SEO

Asas SEO Oleh Pakar SEO Malaysia


Jika Laman web anda tidak dipaparkan pada halaman pertama hasil carian di Google, Bing atau Yahoo, pelanggan berpotensi mungkin tidak tahu kewujudan web anda. Penglihatan mesin carian yang lebih baik boleh menjadi kritikal untuk meningkatkan kunjungan ke laman web anda, yang boleh membawa kepada peningkatan kesedaran jenama dan jualan dan keuntungan yang lebih tinggi.

Memahami Asas-asas: Strategi SEO
Apabila mewawancarai freelancer adalah penting untuk mempunyai idea umum tentang apa yang melibatkan kempen SEO.

Asas SEO Oleh Pakar SEO Malaysia


Pertama sekali, di tengah-tengah SEO terletak penyelidikan kata kunci. Ini tidak hanya mencari istilah carian utama yang menerima lalu lintas yang paling. Adalah penting untuk memahami mengapa anda ingin memandu lalu lintas ke laman web anda. Sekiranya anda mahu orang membeli produk tertentu, anda ingin mengoptimumkan kata kunci yang akan membawa masuk orang-orang yang bersedia untuk membeli daripada mereka yang hanya mencari. Alat penyelidikan kata kunci yang paling utama didasarkan pada Perancang Kata Kunci Google, yang menyenaraikan lalu lintas, persaingan dan biaya per klik untuk kampanye Google AdWords.

Berhati-hatilah jika seorang freelancer SEO mendakwa dia boleh membawa anda ke tempat # 1 di Google. Enjin carian bergantung kepada beberapa faktor untuk menentukan kedudukan halaman, termasuk populariti di media sosial dan umur laman web. Selain itu, terdapat elemen manusia bagaimana pelanggan dan penonton bertindak balas terhadap kandungan, produk dan perkhidmatan anda. Ini adalah perkara yang anda tidak boleh mengawal secara langsung dan tidak ada formula sihir untuk sampai ke kedudukan teratas carian.

Apa yang SEO boleh membantu anda dengan memberikan anda kelebihan teknologi ke atas persaingan dalam bidang khusus anda. Mereka boleh meningkatkan peluang anda untuk kedudukan yang lebih tinggi, tetapi terpulang kepada anda untuk menawarkan perkhidmatan yang berkualiti atau produk yang akan membuat orang dapat melihatnya.

Kempen SEO
Secara umumnya, kempen SEO boleh dibahagikan kepada dua bahagian: pengoptimuman tapak dan luar tapak. Pengoptimuman tapak melibatkan merancang laman web anda dengan cara yang membolehkan crawler enjin carian membacanya. Ini biasanya melibatkan mengubah suai tajuk, tajuk dan kandungan laman web anda supaya mereka dioptimumkan untuk istilah utama tertentu.

Pengoptimuman luar tapak merangkumi semua yang anda lakukan di luar tapak untuk mengarahkan lalu lintas ke tapak anda. Ini termasuk media sosial, bangunan pautan, jawatan tetamu, dan penyerahan artikel. Bangunan pautan khususnya adalah komponen penting dalam kempen ini, kerana enjin carian saat ini memaksimumkan kualiti link ke laman web laman web. 

Mengambil bahagian dalam media sosial, menulis post tetamu untuk blog yang lebih popular, dan menyerahkan kandungan maklumat kepada direktori artikel menghasilkan semua pautan kembali ke laman web anda. Seperti yang anda mungkin telah meneka, ini bermakna pengoptimuman luar tapak memerlukan satu tan penulisan kandungan. Akibatnya, freelancer SEO sering kali jatuh ke dalam dua kategori: penulis SEO dan pengurus kempen SEO.

Tetapi bagaimana jika anda kekurangan masa dan kepakaran teknikal untuk meningkatkan ranking enjin carian laman anda? Ia mungkin masuk akal untuk mendapatkan konsultan pengoptimuman enjin carian yang berpengalaman dan boleh dipercayai.

Berikut adalah 10 soalan penting untuk bertanya ketika mempertimbangkan prospektif perunding SEO:

1. Bolehkah saya mempunyai senarai pelanggan semasa dan terdahulu?
Seorang perunding SEO yang bereputasi harus terbuka untuk berkongsi senarai ringkas pelanggan semasa dan bekas serta maklumat hubungannya, kata Vanessa Fox, pengarang Marketing in the Age of Google  dan pengasas Sembilan By Blue, Seattle pembekal perisian SEO.

Rujukan ini boleh membantu anda mengukur seberapa berkesan calon itu, serta mengesahkan bahawa orang itu memang bekerja pada kempen SEO tertentu. Pelanggan mungkin tidak memberikan analitik tertentu, tetapi mereka sekurang-kurangnya dapat memberitahu anda jika mereka melihat kesan positif pada ranking carian mereka, terutamanya dalam penukaran dan mendapatkan penonton, sebagai hasil langsung dari usaha perunding.

2. Bagaimanakah anda meningkatkan kedudukan enjin carian saya?
Mengelak perunding SEO yang tidak akan membincangkan secara terperinci kaedah mereka secara terperinci, mengingatkan Rand Fishkin, pengasas Moz, sebuah syarikat perisian internet pemasaran berasaskan Seattle dan pengarang bersama The Art of SEO. Mereka harus menerangkan strategi yang mereka akan gunakan untuk memacu kedudukan enjin carian laman web anda, serta menganggarkan berapa lama ia dapat diambil secara realistik untuk mencapai matlamat kempen SEO yang anda persetujui.

Pastikan cadangan calon termasuk semakan teknikal awal laman web anda untuk menghilangkan sebarang masalah yang dapat menurunkan peringkat enjin carian anda, termasuk pautan rusak dan halaman ralat. Perunding juga harus menyediakan pengoptimuman "pada halaman", satu proses untuk membuat laman web anda sebagai enjin carian mesra yang mungkin. Ia melibatkan meningkatkan URL laman web anda dan struktur pautan dalaman, bersama-sama dengan membangunkan tajuk, tajuk dan tag halaman web.

Juga, tanya perunding jika mereka menyediakan strategi SEO "off page" untuk meningkatkan kesedaran tentang kandungan anda di laman web lain, sering melalui blog, platform media sosial dan siaran akhbar.


Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram