Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Bagaimana Menyemak Jumlah Trafik Laman Web

Cara Menyemak Jumlah Trafik Sesuatu Laman Web


Menyemak Jumlah Trafik

Malangnya, kebanyakan laman web tidak menerbitkan statistik mereka untuk tontonan orang ramai supaya nombor yang tepat sukar diperoleh. Paling baik, anda mungkin boleh mencari "halaman pengiklanan" laman web yang biasanya termasuk bahan pemasaran dan maklumat demografi - termasuk data lalu lintas bulanan.

Tetapi apabila itu tidak tersedia, satu-satunya pilihan anda ialah bergantung pada penganggar trafik laman web. Kerana ini tidak 100 peratus tepat, kami hanya mengesyorkan menggunakannya untuk membandingkan lalu lintas dari laman web yang berbeza. Malah anda hanya perlu membandingkan pembacaan dari alat yang sama.
Apabila saya melawat laman web buat kali pertama, saya melihat sesuatu yang lain. Dalam masa kurang dari satu saat, saya mempunyai idea yang baik tentang berapa banyak lalu lintas yang diperolehi oleh laman web yang membantu saya menentukan sama ada atau tidak untuk tinggal.

Mengetahui berapa banyak trafik laman web dapat membantu anda mengesahkan kandungan laman web dan membolehkan anda mengetahui berapa banyak lalu lintas yang anda perlukan untuk melihat hasil yang serupa.

Berikut adalah sepuluh teknik yang kurang dikenali untuk memikirkan berapa banyak lalu lintas laman web orang lain.

Dengan cara ini, SEMRush adalah alat kegemaran saya.


Menyemak Jumlah Trafik


1. Alexa Ranking

Kedudukan Alexa tidak betul-betul "kurang diketahui," tetapi ia adalah metrik paling terkenal untuk laman web ranking. Ini adalah perkara pertama yang saya lihat ketika saya melawat laman web:

Statistik jejak Alexa untuk semua orang yang mempunyai bar alat Alexa dipasang pada penyemak imbas mereka, yang menyumbang kurang daripada 1% pengguna internet. Oleh itu, ia tidak begitu tepat, tetapi ia akan memberi anda gambaran kasar populariti laman web.

Jika anda menggunakan Chrome, pasang Extension Alexa.
Sekiranya anda menggunakan Firefox, dapatkan Alexa Add-On.

2. SEMRush.com

Alat kegemaran saya untuk penyelidikan kata kunci berasaskan laman web adalah SEMRush.com.

Semrush memberi anda banyak maklumat mengenai kedudukan enjin carian laman web, berapa banyak lalu lintas yang mereka dapatkan untuk peringkat, pesaing, iklan berbayar, backlink dan banyak lagi.

Seperti yang dapat anda lihat dari tangkapan skrin di atas, IncomeDiary berada pada peringkat pertama untuk "cara membuat wang dari laman web," ke-4 untuk "usahawan yang terkenal," dan ke-11 untuk "filem perniagaan." Mereka adalah kata kunci yang kompetitif yang secara kolektif dicari lebih dari 10,000 kali sebulan.

Apabila anda turun senarai, anda boleh mula menganggarkan berapa banyak lalu lintas yang dia dapat untuk setiap kata kunci berdasarkan kedudukan dan jumlah carian.

3. Ahrefs.com

Tidak syak lagi, Ahrefs adalah salah satu alat pengesan terbaik yang pernah saya gunakan! Perisian ini menyediakan begitu banyak maklumat lalu lintas laman web. Anda boleh mengetahui:

Link balik baru, hilang dan patah.
Domain menghantar lalu lintas yang paling ke tapak.
Kedudukan enjin carian.
Berapa banyak trafik kedudukan enjin carian mendapatkan tapak.
Halaman dari tapak mendapatkan lalu lintas yang paling.
Anda boleh membandingkan kedudukan laman web vs pesaing.
Dan sebagainya, lebih lagi ...

4. Blog Post Comments

Satu lagi cara untuk mengukur populariti blog adalah untuk melihat berapa banyak komen yang diperolehi setiap jawatan.

Dengan laman web saya, saya dapati bahawa purata 1 dari setiap 200 pembaca meninggalkan komen. Jadi jawatan dengan 20 komen bukan Nicholas dilihat kira-kira 4,000 kali. Perubahan ini dengan setiap jawatan dan setiap blog, tetapi sekali lagi, ia memberi anda gambaran umum.

5. Jumlah Jumlah Komen

Sejurus selepas anda mengulas pada blog WordPress, penyemak imbas anda akan mengubah anda ke tempat komen anda akan dipaparkan. Jika anda melihat URL, anda akan melihat sesuatu yang kelihatan seperti ini:

Separuh kedua URL memberitahu anda bahawa anda meninggalkan komen 108,656 pada IncomeDiary.com. Nombor ini termasuk komen spam. Anggapkan bahawa 75-90% ulasan adalah spam dan anda boleh mendapatkan idea tentang berapa banyak komen laman web sejak hari pertama.

6. Cari Temu Wawancara

Peratusan besar pemilik laman web yang berjaya membuat wawancara, bercakap tentang bagaimana mereka membina laman web mereka dan apa yang berfungsi untuk mereka. Selalunya, mereka akan berkongsi bukan sahaja berapa banyak lalu lintas yang mereka dapat, tetapi juga dari mana ia datang.

Anda dapat melihat beberapa contoh blogger yang bercakap mengenai berapa banyak lalu lintas yang mereka dapat dengan melihat beberapa wawancara yang telah kami jalankan.

Dalam pengalaman saya, ramai orang lebih terbuka mengenai perkongsian statistik lalu lintas yang akan anda fikirkan. Anda melihat ini bukan hanya dalam temu bual tetapi jika anda membaca melalui artikel yang diarkibkan di blog, ada kemungkinan yang baik anda akan tersandung pada siaran "blog dalam kajian" atau "laporan lalu lintas". Dengan statistik tersebut, anda boleh mula memikirkan berapa banyak lalu lintas laman web semakin hari ini.

Mungkin anda ingin memantau trafik laman web anda sendiri, atau menyimpan tab di laman web pesaing. Sama ada anda cuba memenangi peminat atau pelanggan baru, atau anda benar-benar ingin tahu tentang bagaimana kandungan anda adalah popular, terdapat banyak alat yang boleh membantu anda. Terdapat beberapa kaedah yang boleh digunakan dari laman web anda sendiri, walaupun beberapa ini memberikan lebih banyak anggaran daripada nombor keras. Kaedah lain adalah lebih teknikal, dan mungkin melebihi keperluan anda. Tidak kira apa keperluan profesional anda, belajar cara memantau trafik web anda dan pesaing anda dapat membantu anda memastikan perniagaan anda berjaya.


Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram