Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Online Store Dropshipping Tanpa Tunai

Cara Membuat Online Store Dropship 

"Pada zaman dahulu, anda mempunyai untuk mendapatkan pelayan, memuat naik sistem e-dagang kepadanya, mengupah seseorang untuk mengubahnya mengikut keperluan anda, dan membayar untuk mengekalkannya. Ia adalah mahal, memakan masa, dan keputusan akhir masih laman web yang perlahan dan tidak berkesan".
 

Berikut adalah pelan tindakan: mencari produk, membuat kedai online anda, dan menjana pendapatan pada jualan pertama anda.

Online Store Dropshipping Tanpa Pelaburan Tunai

 Mari kita mulakan, Daftar di Shopify.com


Apa yang Anda Perlu Jual


Apabila memilih produk, peniaga online sering tersilap ketika memilih salah satu daripada dua kategori.

Mereka memilih mengikut sesuka hati, tanpa dengan membuat sedikit pertimbangan, yang akhirnya anda membuang banyak masa dan tiada keputusan. Dengan menghabiskan masa berminggu-minggu mencari idea untuk produk yang sempurna, tetapi mungkin memilih salah satu yang pertama yang difikirkan sesuai.

Semak imbas Kedai Lain
 

Mencari idea-idea produk di kedai-kedai lain dan laman membeli-belah sosial. Apabila anda menyemak imbas kedai-kedai lain, melihat persembahan mereka, terbaik menjual senarai, dan keluaran digalakkan. Banyak kedai-kedai mempunyai sejumlah besar data dan menggunakan seluruh jabatan untuk menganjurkan jualan mereka dan memilih produk mereka. Menggunakan maklumat untuk faedah anda.

Berikut adalah beberapa tempat untuk bermula:

  •     AliExpress Kebanyakan Produk Popular (Mingguan)
  •     Tawaran Ebay Harian
  •     Penjual Amazon Best
  •     LightInTheBox Top Senarai Pilihan
  •     Pilihan Lazada Top

Semak imbas Shopping sosial Sites

Sediakan akaun di laman seperti Polyvore, Wanelo, Fancy, dan Pinterest dan melihat apa yang popular dalam kategori yang berbeza.

Terdapat beratus-ratus berjuta-juta produk pada platform dan orang sering terlepas pandang-laman ini dalam penyelidikan mereka.



Elakkan Broad Kategori 
Rakyat sudah terdedah kepada beribu-ribu tawaran setiap hari. Lihatlah kepada membekalkan produk khusus yang terlayani oleh pemain yang lebih besar di pasaran. Sebagai contoh, tidak ada kumpulan yang mempunyai minat khusus untuk tali pinggang biasa, tetapi anda boleh memberitahu bahawa gear berbasikal akan bergema dengan baik dengan peminat berbasikal. Meninjau keistimewaan seperti pakaian saiz plus wanita, pembalut kaki kecergasan atau aksesori yoga.

Mencari Produk Anda Boleh Jual kurang RM60 

Dengan pelbagai harga runcit RM40 hingga RM60, keuntungan yang agak baik dan kadar penukaran adalah biasanya lebih tinggi kerana pembelian memerlukan kurang dipertimbangkan oleh pembeli.

Ikut Trend Produk
Gunakan Google Trend untuk melihat apa produk tren dan untuk memeriksa permintaan idea produk anda. Mencari produk yang semakin meningkat dan bukannya semakin berkurangan.

Pelancaran A Store Basic
Ingat bintang utara anda: untuk melancarkan kedai e-dagang dengan RM0 dan mendapat RM65 dalam tempoh 14 hari akan datang.

Apa yang anda perlukan ialah satu medium yang mudah untuk menjual produk anda. Sebuah kedai asas berfungsi matlamat ini dengan baik. Sekali lagi, kita hanya perlu untuk menampung keperluan sebelum kita bergerak ke menambah produk dan akhirnya membuat jualan.


Berikut adalah senarai Launch Your Essential:

Terdapat tan perkara yang anda boleh lakukan untuk setup dan menyesuaikan kedai anda. Bagi maksud cabaran ini, saya cadangkan memberi tumpuan kepada keperluan. Anda sentiasa boleh kembali ke selepas anda disahkan idea anda dengan beberapa jualan.

1. Pilih Nama Kedai Anda 

Memilih nama yang tidak seharusnya menjadi kebimbangan. Fikirkan sesuatu dan mudah, seperti DealsDealsDeals atau Shop Always Trendy.

Jika anda menghadapi masalah datang dengan nama yang baik, mencuba Nama Perniagaan Generator.


2. Daftar untuk Akaun Percuma  

Dengan Shopify, anda boleh membuat kedai anda dalam hanya beberapa klik dan semua persediaan pelayan dan penyelenggaraan dijaga untuk anda.

Pergi ke Shopify.com, klik "Mula percubaan percuma anda", masukkan nama kedai anda, dan klik "Buat kedai anda".


3. Pilih Tema Kedai Anda 

Lawati Shopify Tema Store dan pilih tema. Terdapat banyak pilihan percuma. Untuk menjimatkan masa, cuba mencari satu yang tidak perlu banyak perubahan. Beberapa pilihan popular adalah New Standard, Supply, dan Simple.

Untuk mengedit rupa kedai anda, pergi ke dalam talian kedai → Tema → Menyesuaikan Tema.

Di sidebar kanan anda akan melihat setiap bahagian tema anda: Header, Badan, Footer, dan lain-lain. Membuka setiap bahagian untuk mendapatkan apa yang boleh dilakukan dengan tema. Tidak ada yang tertentu yang anda perlu berubah, tetapi ia tahu baik apa yang boleh anda lakukan jika anda mahu apa-apa penyesuaian.

4. Tambah Logo anda 

Jika anda tidak mempunyai apa-apa kemahiran reka bentuk, masukkan nama anda dalam Shopify Logo Maker dan menguji beberapa variasi sehingga anda mendapat logo yang baik.
 

5. Mempunyai Laman Standard Tersedia 
Kandungan adalah penting tetapi seksyen yang berikut harus cukup untuk memulakan dengan: Mengenai Kami, Terma & Syarat, Privasi & Polisi Pemulangan, Penghantaran & Maklumat Penghantaran, dan Hubungi Kami.
 

Mengenai Kami - Laman tentang adalah di mana orang akan pergi untuk mengetahui lebih lanjut mengenai anda apabila mereka masih memutuskan jika mereka mahu membeli atau tidak. Penghantaran & Maklumat Penghantaran - Kebanyakan penjual di AliExpress mempunyai harga penghantaran hampir sama dan rangka masa yang anda boleh copy dan paste.

Hubungi Kami - Menyimpan dalam hubungan yang rapat dengan pelanggan anda adalah sangat penting. Pastikan anda meletakkan link jelas kelihatan 'Hubungi Kami' di kedai anda.

Untuk membuat halaman pengenalan, klik butang Tambah Page Baru dan menukar template halaman untuk menghubungi.

6. Tambah Gateway Pembayaran 

Menyambung gerbang pembayaran, seperti Pembayaran, ke kedai anda untuk memudahkan anda untuk mengumpul wang.

Store Online Dropshipping

Store Online Dropshipping




>>>Daftar Pembayaran online di Shopify<<<

7. Laraskan Tetapan Penghantaran 

Kebanyakan penjual AliExpress.com atau AliBaBa.com menawarkan penghantaran percuma, jadi saya cadangkan menambah pilihan penghantaran percuma untuk semua pesanan anda.

Pergi ke Tetapan → Penghantaran dan memadam semua zon penghantaran yang bukan antarabangsa, dan mengedit kadar zon antarabangsa untuk Percuma.

Anda kemudiannya boleh melaraskan kadar penghantaran anda untuk memasukkan pilihan penghantaran, tetapi penghantaran percuma cukup buat masa ini.

8. Sediakan Maklumat Bil Anda 

Sebelum melancarkan kedai anda, anda perlu memasukkan maklumat bil anda tetapi anda tidak akan dikenakan bayaran sehingga 14 hari percubaan anda berakhir. Navigasi ke Tetapan → Akaun dan masukkan maklumat bil anda.


Mencari Pembekal Cepat 

Ingat bintang utara anda: untuk melancarkan kedai e-dagang dengan RM0 dan mendapat RM65 dalam tempoh 14 hari akan datang.

Kami perlu menambah produk dengan cepat. Memilih proses perlaksanaan adalah satu perkara keutamaan. Setiap model mempunyai pro dan kontra, dan semua mereka boleh memberikan contoh-contoh syarikat yang berjaya menggunakan penyelesaian mereka.

AliExpress dropshipping adalah cara yang cepat dan mudah untuk perniagaan online anda. Dan selepas semua, 14 hari adalah kekangan masa yang besar dan kita perlu sesuatu yang cepat dan mudah.


Apa yang AliExpress Dropshipping? 

AliExpress dropshipping berfungsi sama kepada kaedah dropshipping tradisional. Anda menyalin produk dari AliExpress ke kedai anda dan menetapkan harga sendiri / penanda anda. Selepas anda menjual produk, anda membelinya dari AliExpress dan ia dihantar terus kepada pelanggan anda.

AliExpress dropshipping datang dengan banyak kelebihan, tetapi dropshipping adalah lebih daripada sekadar menyimpan inventori.


Kebaikan dan keburukan

Anda boleh bandingkan dropshipping untuk model memenuhi lain di sini: The Ultimate Guide to Dropshipping.

Di bawah ini saya senaraikan kebaikan dan keburukan khusus untuk AliExpress dropshipping:

Kelebihan:
 

  • Anda mengawal margin anda sendiri. Anda tidak terikat kepada harga runcit yang dicadangkan (MSRP) dan boleh membuat keputusan harga runcit anda sendiri.
    Anda boleh memulakan dengan secara percuma. AliExpress dropshipping mungkin tanpa menghubungi pembekal.
  • Anda tidak perlu sebuah entiti perniagaan yang ditubuhkan sebelum memulakan kedai online anda
  • Anda mempunyai akses kepada berjuta-juta produk.
  • Produk AliExpress adalah bergaya.

Keburukan:
Apabila dropshipping, ia sangat sukar untuk mendapat apa-apa kelebihan daya saing. Dengan AliExpress.
 

  • Masih terdapat beberapa pelanggaran hak cipta di AliExpress dan jika anda tidak berhati-hati, anda boleh menjadi sebahagian daripada mereka.
  • AliExpress adalah sebuah laman web runcit, tetapi tidak ada polisi pemulangan.
  • Selain daripada Amerika Syarikat, penghantaran mengambil masa lebih 30 hari, yang menjadikan ia tidak menarik kepada ramai pelanggan.
  • Adakah ia bernilai pukulan? Sememangnya Ya. Lebih 2,200 kedai menggunakan AliExpress dropshipping, dan mereka telah membuat lebih RM8.900.000 dalam pendapatan dalam tempoh 6 bulan yang lalu.

Berikut adalah cara anda perlu meneruskan:


Menambah produk ke Wish List anda 

Pergi ke AliExpress.com dan mencari produk yang anda memutuskan untuk menjual. Sebaik sahaja anda mencari produk yang sesuai dengan kriteria carian anda, menambah kepada senarai akaun hasrat AliExpress anda.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram