Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

HTTPS Tersedia Untuk Pengguna Blogspot

HTTPS  Tersedia Untuk Pengguna Blogspot


Https Security Untuk Blogger Blogspot

Kini pengguna platform percuma blogspot.com boleh menambah HTTPS dalam domain mereka. Hanya untuk pengguna blogspot.com sahaja bukan custom domain seperti www.yourblogname.com 

Apakah manfaat dan kegunaan HTTPS ini:

1. Hypertext Transfer Protocol Secure (HTTPS) adalah protokol yang menyediakan keupayaan untuk transaksi yang selamat untuk mengambil tempat di World Wide Web. 

Jika laman web yang sedang berjalan dari pelayan HTTPS anda boleh menaip "HTTPS" dan bukannya http dalam seksyen URL yang pelayar anda untuk masuk ke dalam "Mod selamat".

2. Kaedah menggunakan sistem peribadi individu daripada serangan hackers, dengan 128-bit SSL soket sulit lapisan selamat.

3. Pengguna dan pelayan selamat SSL, dari komputer dan komputer lain, atau program dan program lain, digunakan untuk mengenal pasti dan pengesahan daripada entiti kepada yang lain dalam usaha untuk menyediakan pengesahan SSL selamat. 

Untuk keselamatan dalam talian atau transaksi pembayaran dalam talian. 128-bit Sijil digital juga menyediakan pengenalan dan pengesahan yang selamat.

HTTPS (juga dipanggil sebagai HTTP Lapisan Pengangkutan Keselamatan (TLS), HTTP melalui SSL dan HTTP selamat adalah protokol komunikasi untuk komunikasi yang selamat melalui rangkaian komputer yang digunakan secara meluas di Internet. HTTPS terdiri daripada komunikasi melalui Protokol Pindah Hiperteks (HTTP) dalam sambungan disulitkan oleh lapisan Keselamatan Pengangkutan, atau sebelumnya, lapisan Soket selamat. Matlamat utama untuk HTTPS adalah pengesahan laman web yang dilawati dan perlindungan privasi dan integriti data yang telah ditukar.

Kini penggunaannya sangat popular di internet, HTTPS menyediakan pengesahan laman web dan pelayan web yang berkaitan dengan yang mana satu sedang berkomunikasi, yang melindungi daripada serangan Hackers. Selain itu, ia menyediakan penyulitan dwiarah komunikasi antara pelanggan dan pelayan, yang melindungi daripada mencuri maklumat dan mengganggu atau memalsukan kandungan komunikasi. 


Dalam hal ini, penyediaan jaminan yang munasabah bahawa seseorang itu berkomunikasi dengan tepat dalam tapak web yang salah bertujuan untuk berkomunikasi dengan (bertentangan dengan penyamar), serta memastikan bahawa kandungan komunikasi antara pengguna dan laman web tidak boleh dibaca atau yang dipalsukan oleh mana-mana pihak ketiga.

Dari segi sejarah, sambungan HTTPS telah digunakan terutamanya untuk transaksi pembayaran di World Wide Web, e-mel dan untuk transaksi sensitif dalam sistem maklumat korporat. Pada awal tahun 2000 dan 2010 , HTTPS mula melihat penggunaan meluas untuk melindungi keaslian halaman pada semua jenis laman web, mendapatkan akaun dan mengekalkan pengguna komunikasi, identiti dan melayari laman web swasta.



Cara-cara setting HTTPS ini di blogspot anda:

 1. Masuk Dashboard blogspot anda.

2. Klik pada Setting > Basic 

3. Cari HTTPS Setting dan pilih 'Yes' pada HTTPS Availability.



 Maklumat lanjut sila layari:  Google support answer

 

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram