Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Bagaimana Cara Membuat Blog SEO Friendly

Cara Buat Blog SEO

Bagaimana Cara Membuat Blog SEO Friendly

1. Fokus pada 1-2 kata kunci panjang
Apabila menulis untuk blog anda, yang penting bukan untuk membuat satu tan kata kunci anda ke dalam post yang sama. Sebaliknya, fokus pada 1-2 kata kunci untuk setiap post. Ia terbaik untuk menghadkan kepada jumlah kata kunci ini kerana:

  • enjin carian sebenarnya akan menghukum post anda jika ia kelihatan seperti anda menggunakan kata kunci terlalu banyak kali.

  • ia membantu membuat memberi tumpuan kepada matlamat untuk post anda. Ya, lebih daripada satu kata kunci yang boleh hadir dalam sesuatu post, tetapi matlamat post itu kecil sedikit untuk membolehkan anda untuk menghabiskan masa mengoptimumkan untuk hanya satu atau dua kata kunci. 

Bagaimana Cara Membuat Blog SEO Friendly


Kata kunci panjang mungkin lebih berkesan untuk pelawat laman web mencari istilah kata kunci panjang sering akan lebih berkelayakan. Dalam erti kata lain, anda akan membawa masuk jenis pelawat yang masuk dengan menggunakan kata kunci panjang. 

Di bahagian yang terbaik siaran anda untuk memasukkan syarat-syarat ini supaya kedudukan web anda tinggi dalam carian? jadi, terdapat empat bahagian penting di mana anda harus memasukkan kata kunci. Semak juga di πŸ‘‰ Hubspot Blog.

Tajuk 
Tajuk blog post anda harus merangkumi kata kunci anda, tetapi hanya pastikan anda menyimpan kata kunci panjang di bawah 70 aksara. Tajuk post anda akan menjadi enjin carian dan langkah pertama pembaca dalam menentukan kerelevanan kandungan post anda, jadi termasuk kata kunci di sini adalah penting. Semak juga di πŸ‘‰ Yoast SEO

Body 
Anda perlu menyebut kata kunci anda pada kadar yang biasa di seluruh catatan anda - ini bermakna anda perlu memasukkan kata kunci anda, tetapi hanya dalam, cara mesra pembaca semulajadi. Enjin carian menghukum mana-mana post yang mereka percaya adalah menggunakan kata kunci yang menggunakan terlalu banyak kata kunci berulang sebagai satu cara untuk menentukan kedudukan untuk kata kunci tertentu, jadi ini memerlukan perhatian semasa dalam proses penulisan. Semak juga di πŸ‘‰ APB

URL 
Enjin carian juga melihat ke URL untuk melihat apakah post anda adalah berkaitan. URL anda harus mencerminkan tajuk anda, jadi pastikan kata kunci yang anda gunakan berkaitan dengan artikel. Jika anda perlu mengurangkan post URL blog anda ke bawah, pastikan anda menyimpan kata kunci di dalamnya. Saya akan menjelaskan lebih lanjut tentang kepentingan struktur URL dengan lebih terperinci. Semak juga di πŸ‘‰ APB

Meta Description 
Kemudian dalam post ini, saya juga akan menerangkan lebih jelas tentang penerangan meta tag. Penerangan meta adalah untuk memberi enjin carian dan pembaca anda maklumat mengenai kandungan blog post anda. Jadi pastikan anda menggunakan istilah kata kunci panjang dengan jelas di sini supaya Google dan pengunjung blog faham maksud kandungan post tersebut, tetapi harus diingat bahawa bagaimana melibatkan salinan itu adalah penting.

2) Gunakan reka bentuk responsif.


Bagaimana Cara Membuat Blog SEO Friendly


Blog yang responsif akan mematuhi skrin mana-mana peranti. Ini bermakna sama ada anda membaca blog pada desktop, telefon pintar, tablet, atau peranti mudah alih yang lain, format tapak dan susun atur adalah sama, untuk pengalaman pengguna. Reka bentuk responsif menjadi lebih dan lebih penting walaupun ia juga penting untuk SEO. 

Satu kajian baru-baru ini Google mendedahkan 61% daripada pelawat mudah alih akan kembali ke Google untuk mencari laman web yang lebih mudah dibaca jika mereka tidak dapat mencari maklumat mengenai laman web mudah alih segera. Ini menjadikannya tapak penting yang responsif. 

Satu lagi sebab adalah penting untuk mempunyai reka bentuk responsif dibina adalah bahawa ia mewujudkan satu URL. Ini membantu SEO anda kerana apa-apa link inbound yang kembali ke laman web anda tidak akan bertaburan di seluruh domain yang berbeza. Apa-apa kuasa SEO anda mendapat manfaat daripada pautan ini akan berpusat, membantu Google dan juga ranking SEO anda.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram