Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Malaysia Best Blog 2015

Malaysia Best Blog 2015:
Salam, kepada semua para blogger di seluruh Malaysia, tertarik dengan segmen contest SEO: anjuran ohduit.com oleh blogger yang tidak asing lagi di arena blogging En.Khirol Hazwan.
Malaysia Best Blog 2015

Ini pertama kali saya join contest pertandingan seperti ini memandangkan ramai juga penulis blog yang menyertai Contest ini, jadi saya pun nak cuba masuk competition ini bersaing bersama blogger-blogger hebat Malaysia. Manalah tahu kot-kot tersenarai juga sebaris dengan pakar-pakar SEO berpengalaman...hi!...hi!. Bercakap tentang SEO ramai dikalangan webmaster atau blogger di luar sana masing-masing mempamerkan kepakaran dan kemahiran menulis artikel selain memberi idea, pendapat serta tips, tidak kurang juga membuat tutorial dan lain-lain triks digunakan oleh tuan punya blog.

Tajuk cabaran contest kali ini adalah penggunaan keywords atau kata kunci Malaysia Best Blog 2015, ini bermakna blog manakah yang akan menjadi pilihan sebagai yang terbaik dan best untuk dinobatkan sebagai juara seo atau who was the best blogger in seo contest untuk blogger seluruh Malaysia. Jadi saya pun fikir punya fikir, nak masuk jugalah org putih kata...i try my best. Hu...hu...

Senarai Top 10 Blogger Malaysia Best 2015

Hadiah:
Tempat pertama: RM1500
Tempat kedua hingga ke sepuluh: RM50
Tarikh akhir hantar penyertaan: 18 Februari 2015

Blog siapakah akan dimahkotakan seterusnya dipilih sebagai juara untuk tahun 2015. Dibawah adalah senarai 10 blog terbaik dan paling popular pilihan saya adalah seperti berikut:

1. Denaihati.com
Antara senarai blogger yang top, popular selain menjadi blog rujukan dalam mempelajari tips SEO dan cara penyampaian yang santai dan berilmu.

2. Hasrul Hassan
Blogger yang pakar dengan ilmu SEO blogspot dan tidak kedekut ilmu untuk berkongsi teknik SEO dan selain info semasa.

3. BloggerLelaki.com
Cukup tertarik dengan pengalaman beliau yang banyak dikongsi dengan pembaca dan banyak juga teknik SEO yang dapat saya pelajari.

4. Ahmadfaizal
ahmadfaizal.com-En.Titan, beliau merupakan pengarang Kitab SEO Merah Jambu yang cukup memberi kesan untuk mempelajari ilmu SEO selain mencari income melalui program affiliate.

5. Benashaari
benashaari.com -blogger yang menulis tentang pengalaman kehidupan seharian serta pengalaman peribadi dan sebagainya.

6. Abang Ensem
abangensem.com-Siapa yang tak kenal blog Abang Ensem. Blog yang warna pink danmenulis ebook tentang pelbagai ilmu bab pelaburan hartanah. Tips berkaitan mempelajari selok-belok bisnes pelaburan hartanah.

7. Mohd Fairiz
MohdFairiz.com-Blog yang dimiliki brader Reezluv. Salah satu blog yang saya follow untuk cedok ilmu tentang dunia blogging. Beliau ada mempromosikan produk affiliate Klikjer. Bukan senang nak jadi top affiliate ni. Baru-baru ini beliau baru saja melancarkan Ebook Rahsia Klikjer untuk sesiapa sahaja yang nak berjaya jana komisen klikjer.

8. Pondokkecil.com
Disini impian bermula...katanya.

9. Ariff Shah
ariffshah.com-blogger  yang menulis tentang penceritaan mengenai kehidupannya di Russia menarik minat kebanyakkan pembaca ketika itu. Blog dia menjadi rujukan kebanyakkan blogger mengenai ilmu blogging pada masa tu. Tapi kini tumpuannya lebih kepada hartanah, saham dan juga takaful.

10. Ohduit.com
Blog ini pemiliknya En. Khirol Hazwan merupakan penganjur Contest ini, beliau merupakan penulis yang sering mengemaskini artikel berkaitan cara buat duit di internet. Niche buat duit ini memang evergreen, kerana itu blog www.ohduit.com mampu bertahan dan mempunyai pengikutnya yang tersendiri.

"Jom beramai-ramai sertai Contest SEO: Malaysia Best Blog 2015 mungkin anda berpeluang memenangi hadiah utama, orang kata tuah ayam di kaki, tuah anda siapa tahu. Wang tunai bernilai ribuan ringgit!! Contest SEO ini dianjurkan oleh Ohduit.com."
Senarai terkini peserta Contest
>>>klik sini<<<


Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram