Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Microsoft Authenticator: Apakah itu, cara ia berfungsi, dan cara menggunakannya?

Cara Guna Microsoft Authenticator

Microsoft Authenticator: Apakah itu, cara ia berfungsi, dan cara menggunakannya?

Microsoft Authenticator ialah aplikasi keselamatan untuk pengesahan dua faktor. Ia bersaing secara langsung dengan Google Authenticator, Authy, LastPass Authenticator dan lain-lain. Anda mungkin menghadapi aplikasi apabila mengemas kini tetapan akaun Microsoft anda atau mendayakan pengesahan dua faktor di sana. Sebagai alternatif, anda mungkin mahu menyediakan TFA untuk tujuan keselamatan anda sendiri. Anda boleh memuat turun Microsoft Authenticator daripada Gedung Google Play atau Apple App Store. Mari kita bincangkan tentang Microsoft Authenticator dan cara ia berfungsi. Semak juga di πŸ‘‰ Microsoft Support.


Microsoft Authenticator: Apakah itu, cara ia berfungsi, dan cara menggunakannya?


Penjelasan

Microsoft Authenticator ialah apl pengesahan dua faktor Microsoft. Ia membolehkan log masuk tanpa kata laluan untuk akaun Microsoft anda dan menyediakan lapisan keselamatan tambahan untuk apl dan perkhidmatan pihak ketiga. Sebaik sahaja anda menyediakan Microsoft Authenticator, anda akan mendapat kod enam atau lapan digit sensitif masa yang anda mesti masukkan semasa log masuk ke mana-mana akaun yang anda sediakan dengan 2FA. Semak juga di πŸ‘‰ Microsoft Support.



Microsoft Authenticator ialah apl pengesahan dua faktor Microsoft. Ia pada mulanya dilancarkan dalam versi beta pada Jun 2016. Apl ini berfungsi seperti kebanyakan orang lain sepertinya. Anda log masuk ke akaun, dan ia meminta kod. Microsoft Authenticator menjana jenis kod tersebut. Ia amat berguna untuk log masuk pantas, ia berfungsi merentas platform dan ia lebih pantas daripada e-mel atau kod teks. Semak juga di πŸ‘‰ Microsoft Support.



Bagaimanakah Microsoft Authenticator berfungsi?

Apl ini berfungsi seperti kebanyakan apl pengesahan lain. Ia menjana kod enam atau lapan digit secara berputar kira-kira 30 saat. Anda log masuk ke apl atau perkhidmatan anda seperti biasa. Laman web ini akhirnya meminta kod pengesahan dua faktor. Pergi ke apl Microsoft Authenticator untuk menerima kod tersebut.


Ia berfungsi sedikit berbeza pada akaun Microsoft daripada akaun bukan Microsoft. Anda boleh menggunakan kod dalam aplikasi ini untuk log masuk tanpa kata laluan untuk akaun Microsoft anda. Anda juga boleh menyediakannya untuk menghantar kelulusan pemberitahuan tolak kepada anda. Ia juga melakukan semakan kedua dengan kaedah pengesahan telefon anda (pengimbas cap jari, PIN atau corak). Walau bagaimanapun, pada semua jenis akaun lain (Facebook, Google, dll.), anda perlu log masuk dengan nama pengguna dan kata laluan anda sebelum anda boleh menambah kod tersebut.


Microsoft menyokong mana-mana tapak web yang menggunakan standard TOTP (kata laluan satu masa berasaskan masa). Oleh itu, apl boleh menjana kod secara berterusan, dan anda menggunakannya mengikut keperluan. Kebanyakan apl yang anda log masuk untuk menggunakan kaedah ini, kecuali beberapa apl perbankan.


Cara menggunakan Microsoft Authenticator?


Log masuk/Sediakan untuk akaun Microsoft

Log masuk dengan bukti kelayakan akaun Microsoft anda dalam apl Microsoft Authenticator. Ini sepatutnya menjadi gesaan pertama anda apabila membuka apl buat kali pertama. Pilih Log masuk dengan Microsoft untuk log masuk ke akaun Microsoft anda.

Selepas log masuk berjaya, anda mesti terus membuat persediaan dengan mengikuti pautan di tapak web. Daftar dan klik Gandingkan akaun anda dengan apl dengan mengklik pautan ini.


Anda akan menerima nombor.

Kembali ke apl dan masukkan nombor.


Microsoft Authenticator: Apakah itu, cara ia berfungsi, dan cara menggunakannya!

Sebaik sahaja anda memasukkan nombor, apl itu dipautkan ke akaun Microsoft anda dan anda menggunakannya untuk log masuk tanpa kata laluan. Kali seterusnya anda log masuk, masukkan nama pengguna anda dan kemudian masukkan kod yang dijana oleh apl.

Microsoft Authenticator: Apakah itu, cara ia berfungsi, dan cara menggunakannya!

Persediaan untuk akaun bukan Microsoft

Ini berbeza dari tapak web ke tapak web, tetapi idea umum tetap sama. Ia satu proses yang agak mudah.

Microsoft Authenticator: Apakah itu, cara ia berfungsi, dan cara menggunakannya!

Anda boleh menyediakan apl Microsoft Authenticator untuk tugas itu dengan mengetik ikon tambah (+) dalam apl Microsoft Authenticator.

Pilih pilihan Lain (Google, Facebook, dll.) dan bersedia untuk mengikuti langkah di bawah.

Benarkan apl mempunyai akses kepada kamera anda.

Pergi ke Google, Facebook atau mana-mana tapak akaun yang anda ingin pautkan, sebagai contoh, kami menggunakan Facebook.


Microsoft Authenticator: Apakah itu, cara ia berfungsi, dan cara menggunakannya!

Tetapan > Tetapan & privasi > Pusat Akaun > Kata laluan dan keselamatan.

Pilih apl Pengesahan.

Anda sama ada akan melihat kod QR pada skrin anda atau kunci yang boleh disalin.


Microsoft Authenticator: Apakah itu, cara ia berfungsi, dan cara menggunakannya!

Gunakan apl Microsoft Authenticator untuk mengimbas kod QR atau memasukkan kunci secara manual.

Apl akan memberi anda kod untuk dimasukkan.


Anda sepatutnya hanya perlu melakukan persediaan akaun Microsoft sekali sahaja. Sementara itu, anda boleh menambah apa sahaja akaun dalam talian yang anda mahu dengan mengulangi langkah akaun bukan Microsoft pada semua akaun anda yang lain.


Dari situ, menggunakan aplikasi ini sangat mudah. Apabila digesa, anda log masuk dengan e-mel atau nama pengguna dan kata laluan anda pada tapak web bukan Microsoft dan masukkan kod enam digit daripada apl Microsoft Authenticator. Tapak web Microsoft memerlukan anda menambah nama pengguna anda dan ia kemudian akan meminta anda kod daripada apl.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram