Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Untuk Memasukkan Tandatangan dalam Dokumen Word

Bagaimana Menambah Tandatangan dalam Dokumen Word

Cara Untuk Memasukkan Tandatangan dalam Dokumen Word

Cara Menambah Signature di dokumen word, bagaimana?

Apabila anda mencipta dokumen dalam Microsoft Word, anda boleh menambah tandatangan tulisan tangan pada kedua-dua Windows dan Mac. Ini berguna untuk surat, karya kreatif, dan juga dokumen undang-undang yang anda perlukan untuk menghantar e-mel kepada seseorang. Semak juga di πŸ‘‰ Microsoft Support.

Anda boleh menambah tandatangan dalam Word dalam beberapa cara berbeza, dengan imej atau ciri Draw. Bagaimana cara melakukan kedua-duanya dan mendapat bonus pada penghujung tutorial ini untuk mencipta tandatangan boleh guna semula.
Masukkan Imej Tandatangan Anda dalam Word. 

Cara Untuk Memasukkan Tandatangan dalam Dokumen Word


Jika anda sudah mempunyai imej tandatangan anda pada komputer anda, anda selangkah ke hadapan. Anda boleh memasukkan imej itu dengan cepat dan mudah. Kemudian, pangkas atau tambah beberapa teks yang ditaip di bawahnya jika anda suka, seperti jawatan kerja anda, tarikh atau nombor telefon anda. Semak juga di πŸ‘‰ SignHouse.


Letakkan kursor anda di tempat dalam dokumen anda di mana anda mahu tandatangan anda.

Pergi ke tab Sisipkan dan pilih Gambar. Pada Windows, pilih Peranti Ini dalam reben. Pada Mac, pilih Gambar Daripada Fail.


Semak imbas dan pilih imej, dan klik sisipkan.


Untuk memangkas imej:

  •      Pilih imej dan klik tab Format Gambar yang muncul.
  •      Klik Pangkas dalam reben.
  •      Seret tepi imej untuk menyimpan bahagian yang anda mahu dan tekan Enter atau Return.



Anda juga boleh memanfaatkan alatan penyuntingan imej lain dalam Word pada tab Format Gambar jika anda suka. Tambahkan gaya gambar atau gunakan menu lungsur Pembetulan untuk melaraskan kecerahan dan kontras.

Untuk menambah teks, pergi ke baris di bawah imej dan taip perkara yang anda suka.
Gunakan Alat Lukis untuk Menandatangani Dokumen Word

Jika anda tidak mempunyai imej tandatangan anda, anda boleh menggunakan tab Draw Word untuk membuat tandatangan anda menggunakan tetikus atau pad sentuh anda seperti:

  1.      Letakkan kursor anda di tempat dalam dokumen anda di mana anda mahu tandatangan anda.
  2.      Pergi ke Draw On Windows, dan pilih Drawing Canvas dalam reben. Pada Mac, anda boleh memilih Lukis dengan Pad Jejak jika berkenaan.
  3.      Pilih alatan lukisan seperti pen hitam. Klik lungsur turun untuk alat menukar warna atau ketebalan garisan.
  4.      Gunakan tetikus atau pad sentuh anda untuk menandatangani nama anda di dalam kanvas.


Sebaik sahaja anda selesai, anda boleh menyeret tepi kanvas lukisan untuk mengubah saiznya atau menyeretnya ke lokasi lain dalam dokumen. Sama seperti apabila anda memasukkan imej tandatangan anda, anda boleh menambah teks pada baris di bawahnya jika anda mahu.



Cipta Tandatangan Boleh Guna Semula dengan Teks

Jika anda bercadang untuk menggunakan semula tandatangan dan teks yang anda tambah, seperti yang diterangkan di atas, anda boleh menyimpannya sama sekali. Ini membolehkan anda memasukkannya dengan mudah dalam dokumen masa hadapan yang anda buat.
Simpan Tandatangan Boleh Digunakan Semula pada Windows.

  •      Pilih imej tandatangan anda dan teks di bawahnya.
  •      Pergi ke tab Sisipkan dan klik Bahagian Pantas > Simpan Pilihan ke Galeri Bahagian Pantas.
  •      Dalam tetingkap pop timbul, tambahkan Nama yang akan anda kenali dan pilih AutoTeks dalam senarai di bawah Galeri.
  •      Klik OK.


Apabila anda ingin menambah tandatangan dan teks anda, letakkan kursor anda dalam dokumen yang anda inginkan dan pergi ke tab Sisipkan. Klik Bahagian Pantas > AutoTeks dan pilih nama yang anda berikan.


Simpan Tandatangan Boleh Digunakan Semula pada Mac

  •      Pilih imej tandatangan anda dan teks di bawahnya.
  •      Klik Sisipkan daripada bar menu dan pilih AutoTeks > Baharu.
  •      Dalam tetingkap pop timbul, berikannya Nama yang anda pilih.
  •      Klik OK.


Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram