Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Mewujudkan Laman Utama Statik Blogger

Cara mewujudkan blogger blog dengan halaman homepage statik

Walaupun ini bukan konfigurasi tipikal untuk Blogger, perubahan baru-baru ini dalam editor susun atur baru telah menjadikannya lebih mudah daripada sebelumnya tanpa perlu menghabiskan masa mengedit kod templat seperti yang anda miliki pada masa lalu.

Langkah pertama adalah dengan hanya membuat halaman statik dalam Blogger memanggil sesuatu seperti 'Halaman Utama' dari item menu Halaman Blogger. Jangan panggil 'Rumah' lagi kerana kita akan mengubah pautan rumah nanti. Apabila anda mengklik pada item menu kiri 'Halaman' dalam menu utama editor Blogger, anda akan melihat bahawa terdapat pautan 'Home' pada skrin. Abaikan sekarang - cuma naik ke kotak drop down 'New Page' dan pilih pilihan 'Blank page'.

Anda kini berada dalam editor Halaman yang kelihatan seperti editor Blogger Post. Pada bahagian atas masukkan nama halaman seperti 'Halaman Utama' atau 'Halaman Utama' untuk sekarang dan beberapa teks - kami akan mengubahnya kemudian. Teruskan saja dan tekan 'Terbitkan'.




Sekarang bahawa anda telah membuat halaman statik, langkah seterusnya adalah agak rumit kerana anda perlu memastikan halaman statik anda menjadi 'Home' dan pautan Rumah lama disembunyikan terutama jika anda ingin menggunakan menu.

Mengarahkan Halaman Utama Blogger ke Halaman Statik
Perkara yang bagus tentang templat Blogger baru ialah anda boleh mengalihkan halaman ke halaman lain sekarang dalam menu 'Tetapan'.

Teruskan dan pilih pautan teks 'Edit' di sebelah kanan item 'Redirect Custom'. Kini, ini adalah langkah yang sangat kritikal - pastikan anda masukkan teks berikut ke dalam Daripada: dan To: kotak dalam dialog Redirect.
 

Dalam kotak Mula: masukkan hanya slaid ke hadapan - "/". Dalam kotak To: masukkan nama halaman yang tepat - dalam kes kami, "/p/home-page.html". Semua halaman statik Blogger mempunyai / p di hadapan URL. Anda dapat melihat bahawa nama html adalah tajuk halaman yang kami gunakan, jadi jika anda menggunakan sesuatu yang lain untuk tajuk anda seperti 'Halaman Utama' maka html akan menjadi / p / main-halaman.html.

Teruskan dan tekan pautan teks 'Simpan' sedikit dan kemudian butang 'Simpan perubahan' yang diserlahkan pada imej di atas. Apa yang akan berlaku sekarang ialah URL utama anda akan diarahkan ke halaman statik yang telah anda buat. Teruskan dan cuba mengakses blog anda sekarang - anda perlu pergi terus ke halaman statik baru dari URL utama.
 

Membolehkan Tab untuk Laman Web Statik Blogger

Langkah terakhir ialah menyembunyikan pautan Laman Utama asal dan menambah pautan halaman ke halaman blog anda supaya tab yang kelihatan berfungsi dengan betul. Pertama, dayakan tab dari menu Pages.

Pastikan tekan 'Simpan susunan' di sebelah kanan atas skrin (tidak kelihatan di sini)! Apabila anda pergi ke halaman utama anda, anda kini harus melihat bar tab di bahagian atas blog anda. 


Walau bagaimanapun, sekarang apabila anda mengklik sama ada Laman Utama atau Laman Utama anda akan terus ke laman statik anda yang baru. Apa yang anda perlu lakukan pada ketika ini menyembunyikan halaman 'Home' yang asal menggunakan editor Layout. Buka Layout menggunakan editor dari menu utama Blogger.


Selamat mencuba...

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram