Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Bagaimana Mencari Rakan dan Kawan di Facebook

Cara mencari rakan/kawan mengikut nama atau E-mel di Facebook?

Bagaimana Mencari Rakan dan Kawan di Facebook 


Semak bagaimana mencari kawan anda di Facebook?
  1. Navigate ke bar carian yang terletak di bahagian atas sesi Facebook anda. Kemudian taip nama atau alamat e-mel rakan anda di tab carian (search) Facebook bahagian atas sebelah kiri, kemudian tekan "Enter" pada keyboard komputer anda.
  2. Browse melalui hasil carian sehingga anda dapat mencari rakan anda. Dalam beberapa kes, anda mungkin perlu untuk melayari melalui beberapa profil untuk mencari rakan anda, terutamanya jika mereka mempunyai nama yang sama.
  3. Klik pada "See More Results" di bahagian bawah senarai keputusan carian untuk terus melayari melalui profil sehingga anda mencari rakan anda.
  4. Klik pada "add friend" di sebelah kanan profil rakan anda untuk menambah individu tersebut kepada kumpulan anda di Facebook. Jemputan akan dihantar kepada orang tersebut, meminta mereka (accept) menerima persahabatan anda di Facebook. Semak juga di πŸ‘‰Wikihow.

 Semak juga di πŸ‘‰ Facebook Help Center.


Mengimport Email Kenalan Ke Facebook?

1.Klik pada "Cari Kawan" di bahagian atas kanan mana-mana sesi Facebook. Laman ini akan menyegarkan untuk memaparkan senarai perkhidmatan e-mel dan pembekal.
2.Klik "Cari Kawan" kepada hak mana-mana perkhidmatan e-mel yang anda mahu mengimport kenalan dari. Sebagai contoh, jika anda menggunakan Comcast sebagai pembekal perkhidmatan e-mel anda, klik pada "Cari Kawan" di sebelah kanan pilihan Comcast.
3.Follow arahan yang disediakan oleh Facebook untuk mengimport kenalan e-mel. Arahan akan berbeza-beza bergantung kepada perkhidmatan e-mel anda. Sebagai contoh, jika anda menggunakan Gmail, anda akan dikehendaki untuk log masuk ke akaun Gmail anda, klik pada "Eksport" di dalam Gmail, dan pilih kenalan yang anda hendak dimuat naik ke Facebook.
4.Browse cadangan rakan yang disediakan oleh Facebook. Facebook akan mencari rakan-rakan anda dengan menggunakan alamat e-mel dan nama-nama yang diimport dari akaun e-mel anda.
5.Klik pada "Add Friend" butang di sebelah setiap orang yang anda mahu menjadi rakan anda di Facebook. Jemputan akan dihantar kepada pengguna yang memberitahu mereka yang anda meminta untuk persahabatan mereka di Facebook. Semak juga di πŸ‘‰Pusat Bantuan Facebook.

 

Jemput Rakan Anda ke Facebook?

1.Klik pada "Cari Kawan" yang terletak di bahagian atas kanan sesi Facebook anda.
2.Klik pada "Alat Lain-lain" link dipaparkan di bahagian bawah senarai perkhidmatan e-mel.
3.Klik pada "Jemput Kawan oleh E-mel." Anda akan dibawa kepada "Jemput Rakan anda" halaman arahan.
4.Taip alamat e-mel kawan-kawan anda yang seterusnya untuk "Untuk" bidang. Anda boleh meletakkan koma antara setiap alamat e-mel untuk mengasingkan setiap e-mel daripada satu sama lain.
5.Klik pada "Jemput Rakan Anda" butang selepas anda memasukkan alamat e-mel kawan-kawan anda. E-mel akan dihantar kepada setiap rakan menunjukkan bahawa mereka menyertai Facebook dan menjadi rakan anda. Semak juga di πŸ‘‰Pusat Bantuan Facebook.

 

Selamat membaca dan semoga bermanfaat...

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram