Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Buat Link Ke Lain Laman Web


Mewujudkan Link Hypertext 
Bagaimanakah cara membuat pautan ke laman web yang lain? 
Baca tutorial ini untuk permulaan dalam membina laman web yang ditulis dalam format yang mudah untuk difahami supaya selain akan mewujudkan pautan dalam masa sama. 

Hari ini kita akan belajar hanya satu teknik asas: 
bagaimana untuk mewujudkan pautan ke laman lain. Ia adalah satu set format tag iaitu sebahagian daripada Hyper Text Markup Language (HTML) dalam web orang lain yang mungkin anda telah lihat. Sebaik sahaja anda belajar format, anda boleh membuat seberapa banyak link yang anda mahu untuk mana-mana halaman lain yang anda mahu. 
Contohnya: kod di bawah akan menunjukan pautan ke laman Utama BelajarBloggingcom. 
<a HREF="http://www.belajarblogging.com">BelajarBlogging</A> 


Contoh Anchor Text Link
"A" bermaksud Anchor. Itulah permulaan membuat pautan ke laman lain. 
Href bermaksud Hypertext rujukan. Jadi, kata singkat kepada penyemak imbas, "Ini bermaksud di mana pautan tersebut akan pergi." http://www.belajarblogging.com merupakan ALAMAT PENUH (URL) pautan. URL yang mempunyai tanda yang sama di hadapan dan dalam tanda dikurungan. Mengapa? kerana ia adalah satu sifat tag Anchor, yang merupakan perintah dalam perintah. Di mana ia berbunyi "Belajar Blogging" adalah di mana tertulis teks yang anda mahu ia muncul pada halaman tersebut. Teks dalam ruang yang akan muncul di halaman untuk penonton untuk klik. Tanda </A> berakhir keseluruhan perintah pautan.


Pautan email dari page anda 
Ini adalah apa yang dikenali sebagai mailto: arahan. Ia mengikuti skim yang sama pengekodan sebagai pautan hiperteks di atas. Format ini adalah tempat perkataan berwarna biru pada skrin komputer dimana pelawat boleh klik untuk menghantar email kepada anda.

Berikut adalah pola berikut:

<a HREF="mailto:MShahrulnizam@gmail.com"> Klik Di sini Untuk Email</ A> 
Perhatikan bahawa itu format yang sama sebagai pautan kecuali dalam link ini anda menulis "mailto:" dalam tempat http:// dan anda meletakkan alamat e-mel anda di tempat alamat halaman / URL. Ya, dimana anda masih memerlukan </ A> pada tag akhir. 


Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram