Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Bagaimana Untuk Meningkatkan Kedudukan SEO Pada Tahun 2023

Cara Melonjakkan Traffik dan Ranking Laman Web 2023

Bagaimana Untuk Meningkatkan Kedudukan SEO Pada Tahun 2023
Source: Foto Credit to Emeritus.org


Meningkatkan trafik organik adalah salah satu objektif teras perniagaan dalam talian terkemuka. Itulah sebabnya jenama di seluruh dunia berusaha untuk menduduki tempat teratas dalam kalangan pengesyoran enjin carian pada pertanyaan yang disasarkan. Walau bagaimanapun, menjadikan impian ini menjadi kenyataan lebih mudah diucapkan daripada melakukannya.

Pengoptimuman enjin carian (SEO) memainkan peranan utama di sini, kerana ia membolehkan anda memanjat halaman hasil enjin carian (SERP) dan meningkatkan keterlihatan tapak anda untuk menjana lebih banyak trafik. Berdasarkan kerja saya dalam pengoptimuman tapak web, berikut ialah beberapa amalan terbaik yang boleh membantu anda menyerlah daripada persaingan anda dalam era kandungan yang berlebihan.


1. Kenal pasti kata kunci yang betul.

Kata kunci sangat penting untuk SEO. Mengenal pasti yang paling mewakili niche anda dan mencipta kandungan di sekelilingnya menyemarakkan kedudukan enjin carian anda dan membolehkan anda menarik khalayak yang berkaitan. Semak juga di πŸ‘‰ Aku Pakar Blogger.

Kesilapan biasa yang dilakukan oleh perniagaan semasa bermula ialah mereka menyasarkan kata kunci volum tinggi dan mengabaikan sama ada pertanyaan yang disasarkan sejajar atau tidak dengan perkara yang mereka tawarkan. Ini adalah resipi untuk bencana, kerana mereka terlepas peluang membina kuasa pada kata kunci yang paling mewakili penyelesaian mereka, sekali gus menarik trafik sampah ke tapak mereka. Semak juga di πŸ‘‰ Ahrefs Blog.



2. Cipta kandungan yang berkaitan.

Untuk meningkatkan trafik organik anda, kandungan yang anda hasilkan adalah penting untuk bermaklumat dan sangat berkaitan dengan khalayak anda. Enjin carian lebih suka kandungan yang memenuhi kedalaman topikal dan memudahkan akses mudah kepada maklumat. Jadi pastikan kandungan yang anda buat membantu orang ramai mencari jawapan kepada soalan mereka dan meneroka penyelesaian yang mereka cari dengan mudah. Mencipta kandungan yang menangani pertanyaan khalayak anda dengan terperinci akan memberikan anda peningkatan yang sangat diperlukan dalam kedudukan dan membolehkan anda mengatasi pesaing anda.



3. Optimumkan tajuk dan huraian halaman.

Untuk mendaki kedudukan enjin carian, adalah penting anda mengoptimumkan tajuk dan penerangan halaman anda mengikut kata kunci dan niat yang disasarkan. Tajuk dan huraian halaman anda memberikan gambaran ringkas halaman anda kepada enjin carian dan cerapan pantas tentang kandungan halaman kepada khalayak anda. Memandangkan mereka adalah perkara pertama yang dilihat oleh pengguna, mereka harus tepat untuk menarik perhatian pengunjung.

Sebaik-baiknya, cuba kekalkan tajuk halaman anda kepada 50 hingga 60 aksara (termasuk ruang) dan penerangan anda sekitar 150 hingga 160. Ini membolehkan anda mengoptimumkan teks untuk semua peranti, sama ada desktop atau mudah alih.


4. Optimumkan imej.
 

Ramai penulis seperti blogger sering mengabaikan kepentingan imej semasa membuat halaman mereka. Jika anda mengoptimumkannya dengan baik, anda boleh memanfaatkan carian imej dan menarik lebih ramai pelawat melaluinya. Terdapat beberapa amalan terbaik yang perlu anda ikuti di sini:

• Tambahkan tajuk yang sesuai pada imej anda dan gunakan kata kunci yang disasarkan.

• Gunakan teks alt untuk menerangkan imej anda.

• Elakkan daripada menggunakan gambar yang penuh sesak.

• Gunakan imej resolusi tinggi, tetapi perhatikan saiz imej.

Pengoptimuman imej bukan sahaja membantu anda menyampaikan mesej anda secara interaktif tetapi juga membolehkan anda mendapatkan lebih daya tarikan secara organik.




5. Gunakan pautan dalaman (Internal Link).

Pautan dalaman antara halaman di tapak anda menyumbang kepada peningkatan kedudukan enjin carian anda. Ia memudahkan enjin carian menilai hierarki maklumat tapak anda dan melihat cara anda memudahkan pelawat anda mengakses maklumat.

Pautan dalaman bukan sahaja membantu anda meningkatkan kedudukan carian anda tetapi juga membolehkan anda membawa daya tarikan ke halaman anda yang mati dengan memanfaatkan halaman yang berprestasi tinggi. Cuba elakkan ralat pautan, kerana ia boleh memberi kesan buruk pada SEO anda.




6. Optimumkan URL.

Cara anda membina URL anda penting dalam soal SEO. URL yang tersusun dengan baik memudahkan navigasi maklumat dan memberi taklimat kepada enjin carian tentang kandungan halaman masing-masing.

Untuk mencipta URL yang sempurna, anda harus memastikan bahawa URL itu ringkas, dibina secara logik dan dioptimumkan dengan kata kunci. Melakukan ini akan membantu anda mendapatkan kedudukan yang lebih baik berbanding dengan URL yang lebih panjang dan tidak teratur.




7. Kurangkan masa memuatkan laman web.

Google, platform dengan bahagian pasaran tertinggi dalam industri carian, menganggap pengalaman pengguna sebagai salah satu penunjuk kritikal yang menentukan SERP. Sekarang, bayangkan pengalaman yang anda akan tawarkan jika tapak anda mengambil masa yang lama untuk dimuatkan atau sering gagal dimuatkan sepenuhnya. Rata-rata pelawat menjangkakan tapak web anda dimuatkan dalam masa tiga saat.

Terdapat pelbagai masalah yang mempengaruhi masa muat tapak web anda, seperti ketumpatan kod, imej berat, isu JavaScript, masalah caching, pemalam yang tidak perlu, ubah hala yang berlebihan, pengehosan biasa-biasa dan sebagainya. Cari isu yang mempengaruhi masa muat tapak web anda dan betulkan isu tersebut untuk memastikan pengalaman pengguna yang hebat.



8. Bina pautan balik yang berkualiti.

Memperoleh pautan balik daripada tapak bereputasi adalah sangat penting apabila ia berkaitan dengan SEO: Pautan balik membantu anda membina kuasa dalam niche masing-masing dan meningkatkan kedudukan enjin carian anda pada kata kunci yang dimaksudkan.

Anda perlu mengambil kira beberapa perkara penting di sini:

• Tidak menggalakkan pautan yang dibina melalui spam.

• Elakkan pautan yang ditaja.

• Pastikan pautan balik bukan dari tapak yang tidak berkaitan secara topikal.

• Elakkan pautan balik daripada tapak yang tidak diindeks.

• Pastikan pautan balik tidak dibina menggunakan sauh yang sama yang disasarkan halaman sebagai kata kunci.

Pendek kata, cuba elakkan pautan toksik pada semua kos. Mereka lebih berbahaya daripada kebaikan untuk SEO anda. Pastikan semua pautan balik anda berkualiti tinggi untuk mendapat kedudukan enjin carian yang lebih baik. Semak juga di πŸ‘‰ Aku Pakar Blogger.

Mana-mana tips ini boleh membantu meningkatkan SEO anda, tetapi saya syorkan mengikuti kesemuanya. Amalan terbaik ini ialah cara yang berkesan untuk meningkatkan pelawat tapak anda tanpa perlu mengeluarkan modal.



Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram