Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Memadam Akaun Telegram: Panduan Langkah demi Langkah

Bagaimana Menghapus atau Delete Akaun Telegram dengan Mudah

Cara Memadam Akaun Telegram: Panduan Langkah demi Langkah

Walau apa pun alasan untuk memadamkan akaun Telegram, anda ingin memastikan untuk melakukannya dengan betul. Melalui proses langkah demi langkah di sini memberitahu anda beberapa tips cara melindungi data anda. Semak juga di πŸ‘‰ Wikihow.


Aplikasi pemesejan Telegram mempunyai banyak faedah, daripada ciri keselamatan seperti sembang yang disulitkan kepada ciri menyeronokkan seperti pelekat yang boleh anda hantar kepada rakan anda. Walau bagaimanapun, terdapat pelbagai sebab mengapa anda mungkin berfikir untuk memadamkan akaun Telegram anda. Semak juga di πŸ‘‰ Playstore.


Mungkin anda ingin memulakan semula dengan akaun Telegram baharu atau mencuba aplikasi sembang selamat yang lain, seperti Signal atau WhatsApp. Mungkin rakan anda telah meninggalkan Telegram, dan anda mahu terus bersembang dengan mereka dengan selamat, semuanya di satu tempat. Telegram tidak menawarkan penyulitan hujung ke hujung (end-to-end encryption) secara Default (atau ia mengumpul dan menyimpan data pengguna (termasuk alamat IP anda) sehingga 12 bulan. Walau apa pun alasan anda meninggalkan Telegram, disini panduan langkah demi langkah untuk memadamkan akaun di sini. Semak juga di πŸ‘‰ Quora.


Perkara yang perlu diketahui sebelum memadamkan akaun Telegram

Terdapat beberapa cara berbeza untuk mengalih keluar data peribadi anda dan memadam akaun Telegram anda. Sebelum anda bermula, perlu diingat bahawa sembang, kumpulan dan kenalan anda tidak boleh dipulihkan daripada Telegram setelah anda memadamkan akaun anda. Walau bagaimanapun, terdapat pilihan untuk mengeksport data ini terlebih dahulu, yang akan dibincangkan di bawah. Baca juga di πŸ‘‰ APB.


Bagaimana untuk memadam akaun Telegram

Anda boleh memadam akaun Telegram anda secara manual melalui sama ada desktop atau aplikasi mudah alih. Inilah perkara yang perlu anda lakukan:

  •      Pergi ke Halaman Penyahaktifan Telegram dan masukkan nombor telefon anda.
  •      Anda kini akan menerima kod pengesahan melalui Telegram (bukan SMS)
  •      Memadamkan akaun Telegram dengan mengklik butang Padam Akaun Saya.
  •      Selepas pengesahan akhir, anda akan dapat mengklik butang merah Ya, padam akaun saya di sebelah kiri.


Ciri Untuk Memadam akaun Telegram


Jika anda belum bersedia untuk memadamkan akaun Telegram anda, terdapat ciri menghapus akaun dalam aplikasi mudah alih Telegram. Akaun Telegram anda akan dipadamkan secara automatik selepas tempoh masa yang ditetapkan. Begini cara untuk pergi ke ciri pemusnahan diri akaun:

     1. Buka aplikasi Telegram dan klik pada Tetapan.
     2. Klik pada Privasi dan Keselamatan.
     3. Skrol ke bawah untuk Padam akaun saya dan pilih If Away For.
     4. Pilih antara satu bulan, tiga bulan, enam bulan, satu tahun atau pilihan untuk memadam akaun anda sekarang.
     5. Jika anda memilih tempoh masa tertentu dan kemudian tidak log masuk ke akaun Telegram anda pada masa itu, akaun anda akan dipadamkan.
 

Bagaimana untuk memadam data Telegram anda

Jika anda bimbang tentang memastikan semua kesan akaun anda hilang, versi terbaru Telegram membolehkan anda memadamkan data berkaitan akaun dari dalam apl.

Pilihan berikut tersedia dalam aplikasi mudah alih Telegram, dalam Tetapan → Privasi dan Keselamatan:

  •      Auto-Padam mesej
  •      Kosongkan Maklumat Pembayaran dan Penghantaran
  •      Padamkan Kenalan Disegerakkan


Bagaimana untuk memadam akaun Telegram pada telefon mudah alih Android

Apl mudah alih Telegram tidak menawarkan sebarang cara langsung untuk memadamkan akaun. Sebaliknya, pengguna perlu memilih pilihan yang memadamkan akaun mereka secara automatik selepas tempoh tertentu. Inilah cara untuk melakukannya:


Langkah 1: Buka Telegram pada telefon mudah alih Android

Langkah 2: Sekarang pilih menu 3 baris di sebelah kiri

Cara Memadam Akaun Telegram: Panduan Langkah demi Langkah


Langkah 3: Dari sini klik Tetapan (Settings)

Langkah 4: Di sana, pilih pilihan Privasi dan Keselamatan

Cara Memadam Akaun Telegram: Panduan Langkah demi Langkah

Langkah 5: Skrol ke bawah ke bahagian
If Away For

Cara Memadam Akaun Telegram: Panduan Langkah demi Langkah

Langkah 6: Sekarang pilih tempoh masa terbiar yang selepas itu akaun Telegram anda akan dipadamkan selama-lamanya.

Cara Memadam Akaun Telegram: Panduan Langkah demi Langkah

Langkah 7: Anda boleh memilih daripada satu, tiga, enam, dan, dua belas bulan

 

Bagaimana untuk membuka akaun Telegram pada iPhone

Berikut ialah langkah-langkah untuk membuka akaun Telegram secara kekal pada iPhone:

Langkah 1: Buka Telegram pada iPhone anda dan pilih butang menu 3 baris

Langkah 2: Sekarang klik pilihan Settings (Tetapan)

Cara Memadam Akaun Telegram: Panduan Langkah demi Langkah

Langkah 3: Klik pada Privasi dan Keselamatan

Cara Memadam Akaun Telegram: Panduan Langkah demi Langkah

Langkah 4: Skrol ke If Away for untuk pilihan

Cara Memadam Akaun Telegram: Panduan Langkah demi Langkah


Langkah 5: Klik pada Padam Akaun Sekarang untuk mengesahkannya.

Cara Memadam Akaun Telegram: Panduan Langkah demi Langkah

Ikuti langkah di atas untuk memadamkan akaun anda.

Lindungi diri dan data anda.


Soalan Lazim
Bagaimana untuk memadam mesej dalam Telegram?

Jika anda ingin memadam mesej Telegram bukan akaun, terdapat pilihan untuk itu juga. Platform pemesejan membolehkan anda memadamkan mesej yang anda hantar atau terima. Hanya pilih mesej/sembang tertentu yang ingin anda padamkan. Ketik lama padanya selama beberapa saat. Kini anda mendapat ikon Padam di bahagian atas sebelah kanan skrin telefon. Klik pada ikon dan sahkan semula bahawa anda ingin memadam mesej. Kaedah ini berfungsi pada kedua-dua Android dan iPhone.


Bagaimana untuk memadam mesej Telegram daripada kumpulan?

Begitu juga, untuk memadamkan mesej Telegram daripada kumpulan yang dihantar oleh anda, cuma klik lama pada sembang dan tekan pada padam untuk mengeluarkannya daripada jejak sembang. Tetapi jika anda ingin memadamkan sembang orang lain, anda perlu mendapatkan kelulusan daripada pentadbir kumpulan Telegram.

Bagaimana untuk memulihkan akaun Telegram yang dipadam?

Akaun Telegram yang dipadamkan setelah dipadamkan tidak boleh dipulihkan. Data pengguna termasuk mesej sembang, foto, video, pelekat, dll semuanya dipadamkan daripada pelayan Telegram. Walau bagaimanapun, pengguna bebas membuat profil baharu dengan nombor mudah alih yang sama.


Adakah akaun Telegram dipadamkan selepas menyahpasang apl?

Akaun Telegram tidak dipadamkan selepas menyahpasang apl daripada mudah alih atau PC. Semua data pengguna disandarkan pada pelayan Telegram yang boleh dipulihkan apabila memasang semula aplikasi.

Sekiranya, anda telah dijadikan pentadbir oleh orang lain, minta mereka memberi anda hak untuk memadamkan mesej orang lain dengan pergi ke Urus Kumpulan – Pentadbir – Profil Pentadbiran Anda. Kini anda boleh memadam semua mesej dalam kumpulan Telegram.


Apakah alternatif kepada Telegram?

Walaupun Telegram kekal sangat popular, terdapat beberapa alternatif yang sangat baik tersedia. Ia hanya bergantung pada perkara yang anda cari dalam perkhidmatan pemesejan segera. Jawapan yang paling jelas ialah Signal dan WhatsApp, kedua-duanya menyediakan penyulitan hujung ke hujung secara lalai.

WhatsApp berkemungkinan menawarkan kemudahan terbesar kerana ia merupakan perkhidmatan pemesejan segera yang paling banyak digunakan. Walaupun Signal berkembang, ia mempunyai lebih sedikit pengguna dalam semua. Walau bagaimanapun, ia juga menyimpan data yang jauh lebih sedikit daripada Telegram dan WhatsApp jadi wajar untuk mengatakan bahawa ia adalah pertaruhan terbaik untuk peminat privasi.


Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram