Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Membuka Unlock Pattern / Password Android Smartphone

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan


Telefon anda terkunci❕ Bagaimanakah cara nak buka Unlocked Pattern android Smartphone anda❓. Apakah sebab utama untuk mewujudkan beberapa jenis keselamatan skrin kunci phone anda. Ada beberapa faktor mengapa perlu ada ciri-ciri keselamatan pada telefon pintar anda adalah untuk memastikan orang lain (asing) atau kawan anda daripada skodeng maklumat, mesej dan juga gambar peribadi anda. Sila semak Panduan Google Android.

Selain itu, anda juga tidak mahu sesiapa berniat jahat ingin mencuri telefon anda untuk mendapatkan akses penuh ke email anda, gambar atau data sensitif yang lain. Tetapi bagaimana jika anda tidak dapat mengakses telefon anda? Anda lupa PIN atau Pattern unlock telefon anda, Kemungkinan juga jika ada seseorang telah mengejutkan anda dengan mengubah pattern kunci skrin dan hanya membuatkan anda stress bergelut dengan masalah untuk membukanya (Unlock). Sila semak juga di ๐Ÿ‘‰ Android Help. dan juga ๐Ÿ‘‰Klik Sini.


NOTA: (Lebih mudah sila terus ke langkah 3, sila skrol ke bawah untuk Download Phone Rescue).


Kaedah 1

1. Cara Membuka Kunci Telefon Samsung Jika anda Lupa Unlock Pattern - ๐Ÿ‘‰Akaun Google
Anda dibenarkan untuk melukis corak yang salah selama lima kali, dan yang keenam dikunci. Kemudian anda akan melihat mesej "Anda telah salah (unlock Pattern) melukis corak buka kunci anda sebanyak 5 kali. Cuba lagi dalam 30 saat. " Dengan cara ini, anda boleh menggunakan Akaun Google anda untuk membuka kunci Telefon Samsung apabila terlupa corak. Sekiranya anda tidak mempunyai akaun Google, langkau kaedah ini dan pergi ke Kaedah 3 secara langsung.

Langkah 1. Setelah melukis corak yang salah 5 kali pada telefon Samsung anda> Klik forgot Pattern di bahagian bawah skrin kunci.

Langkah 2. Taipkan Id E-mel dan kata laluan anda untuk membuka kunci peranti. Kemudian klik pada Log masuk tab.

Langkah 3. Anda akan diarahkan ke tetapan Buka Kunci Skrin. Di halaman ini, anda boleh menetapkan semula corak skrin kunci untuk Samsung anda sekarang.

2. Cara Membuka Kunci Telefon Samsung Jika Lupa Corak - ๐Ÿ‘‰Kod PIN Sandaran
Anda boleh membuka kunci telefon Samsung jika terlupa corak dengan kod pin Cadangan yang anda buat pada saat penyediaan kunci Pola. Sekiranya anda juga terlupa kod PIN, maka pergi ke Kaedah 3.

Langkah 1. Langkah ini serupa dengan langkah pertama Kaedah 1. Lukiskan corak yang salah sebanyak 5 kali pada telefon Samsung anda dan kemudian klik Backup PIN (Sandaran) jika anda ingat kod PIN.

Langkah 2. Klikkan kod PIN dan klik Selesai.

Langkah 3. Kunci corak sebelumnya akan dikeluarkan dan anda juga akan diarahkan ke tetapan Buka Kunci Skrin, di mana anda boleh menetapkan semula skrin kunci untuk peranti anda.


3. Bagaimana Mengeluarkan Corak Kunci Forgot Unlock Pattern di Samsung - PhoneRescue untuk Android

Sekiranya anda tidak mempunyai akaun Google, dan juga melupakan kod PIN, maka alat hapus kunci corak Samsung profesional akan menjadi pilihan pertama yang dapat anda miliki. PhoneRescue untuk Android, yang terbaik untuk membuka kunci corak terlupa, dapat membantu anda membuka kunci telefon Samsung dengan mudah dan cepat. Ini boleh menjadi pilihan ideal bagi anda untuk membuka kunci telefon Samsung, begitu juga dengan telefon dan tablet Android lain.

PhoneRescue untuk Android tidak memerlukan pengetahuan teknologi dan mendapatkan semula akses penuh ke peranti anda dengan klik mudah. Fungsi penyingkiran skrin kunci 100% percuma untuk digunakan. Tidak kira telefon anda terkunci dengan corak, kata laluan, atau cap jari, ia akan menghapusnya dengan mudah tanpa kehilangan data.

Sekarang, mari kita periksa cara membuka kunci telefon Samsung jika terlupa corak (Forgot Unlock Pattern) dengan PhoneRescue untuk Android.

Langkah 1. ๐Ÿ‘‰Jalankan PhoneRescue untuk Android di komputer (Guna Komputer/desktop/PC

๐Ÿ˜ŽSila download PhoneRescue sila klik ๐Ÿ‘‰ SINI

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan


Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan


Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan
๐Ÿ‘‰Sila guna Komputer/Desktop/PC untuk membuka Lock Screen Removal
๐Ÿ‘‰(Sambungkan HP Android /Samsung anda menggunakan kabel USB)




Anda boleh ๐Ÿ‘‰ Muat turun PhoneRescue untuk Android dan pasangkannya (install) di komputer anda> Lancarkannya> Sambungkan telefon Samsung anda ke komputer (Desktop/PC) melalui kabel USB> Pilih Lock Screen Removal.


Langkah 2. Cara mula membuka kunci Lock Screen Removal

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan
๐Ÿ‘‰Sila guna Komputer/Desktop/PC untuk membuka Lock Screen Removal
๐Ÿ‘‰(Sambungkan HP Android /Samsung anda menggunakan kabel USB)


Sekarang pilihan Start Unlock disenaraikan di skrin. Anda boleh mengklik butang Start Unlock untuk memulakan proses penyingkiran.

Langkah 3. Skrin kunci berjaya dikeluarkan
Apabila kunci skrin berjaya dikeluarkan, interface di bawah akan dipaparkan dan telefon Samsung anda akan dimulakan semula secara automatik.

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan
Cara membuka Lock Screen Removal di Komputer/Desktop/PC


Ok, kini kunci telefon Samsung anda telah terpadam dari skrin. Anda boleh menetapkannya semula mengikut kehendak anda. Phonerescue untuk Android telah membantu berjuta-juta pengguna untuk membuang corak terlupa (forgot Unlock Pattern) mereka pada peranti Samsung dan terbukti cukup berguna, cekap dan bagus. Oleh itu, jika anda terjebak dalam situasi kehilangan kata laluan ini, maka anda boleh mencuba PhoneRescue untuk Android yang tidak akan mengecewakan anda. Sila download ๐Ÿ‘‰ PhoneRescue untuk android.


Kaedah 2

Bagaimana Membuka Lock/UnLock Pattern Android, PIN atau Kata Laluan

Bypass skrin kunci telefon Samsung anda menggunakan alat Find My Mobile anda
Ini adalah cara mudah untuk membuka kunci peranti Samsung anda jika anda membuat akaun Samsung dan mendaftarkannya terlebih dahulu.

Pergi ke  Find My Samsung Mobile.
1. Log masuk menggunakan butiran log masuk Samsung anda.
2. Di dalam antara muka akaun Cari Mobil Saya, anda perlu melihat telefon berdaftar anda di sebelah kiri. Ini memberitahu anda bahawa anda telefon didaftarkan ke akaun itu.
3. Di bar sisi kiri, pilih 'Unlock Screen'.
4. Sekarang pilih 'Buka kunci' dan tunggu beberapa saat untuk proses selesai.
5. Anda perlu mendapatkan tetingkap pemberitahuan yang memberitahu anda bahawa skrin anda dibuka.
6. Telefon anda perlu dikunci.

Bagaimana Membuka Lock/UnLock Pattern Android, PIN atau Kata Laluan

Inilah yang perlu anda lakukan:
Muat turun Kata Laluan Corak Matikan fail ZIP pada komputer anda dan letakkan pada kad SD.
Masukkan kad SD ke dalam telefon anda.
Reboot telefon anda ke pemulihan.
Flash fail ZIP pada kad SD anda.
Reboot.

Telefon anda perlu reboot tanpa skrin terkunci. Sekiranya terdapat kata kunci atau skrin kunci gerak isyarat, jangan panik. Cukup sekadar klik kata laluan atau isyarat rawak dan telefon anda terus dibuka kunci (Unlock). Lebih banyak kaedah yang terbukti untuk membuka kunci telefon anda yang diserahkan oleh pembaca. Ada kemungkinan bahawa tiada pilihan di atas dapat anda lulus skrin kunci. Nasib baik, beberapa pembaca bergelut dengan masalah itu dapat mencari cara yang lebih kreatif untuk memintas skrin kunci. 

Padamkan telefon anda (dan skrin kunci) menggunakan Pengurus Peranti Android
Jika semua kaedah di atas tidak berfungsi, anda perlu beralih kepada langkah-langkah yang lebih drastik. Sekiranya Pengurus Peranti Android didayakan pada telefon anda dan buka kunci ia tidak berfungsi, anda boleh menggunakannya untuk memadam semua data dengan memilih butang Padam. Harap maklum bahawa ini akan memadamkan semua apl, tetapan dan data lain pada telefon anda. Perkara yang baik ialah, sebaik sahaja proses memadamkan selesai, anda boleh menggunakan telefon anda sekali lagi (selepas menetapkan semuanya).

Tetapkan semula telefon anda ke tetapan kilang
Jika Pengurus Peranti Android tidak berfungsi sama sekali untuk anda, jalan terakhir anda adalah untuk membuat tetapan semula kilang pada peranti anda. Pada peranti Nexus, ini boleh dilakukan dalam mod pemulihan, contohnya. Di bawah, kami membawa anda melalui proses penetapan semula yang berfungsi dengan peranti Nexus. Jika anda memiliki telefon Android yang lain, lihat laman web ini dan cari halaman sokongan pengilang anda. Bagaimana untuk melakukan tetapan semula kilang pada Nexus anda menggunakan mod pemulihan.

Nota penting: Jika peranti Nexus anda menjalankan Android 5.1 atau lebih tinggi, anda dikehendaki memasukkan nama pengguna dan kata laluan Google yang dikaitkan dengan peranti anda selepas selesai proses semula kilang. Ini adalah langkah keselamatan untuk memastikan tiada orang asing yang menetapkan semula telefon atau tablet anda. Sekiranya anda gagal memasuki data tersebut, telefon tidak akan digunakan lagi. Betul pastikan anda tahu nama pengguna dan kata laluan Google anda.

Tidak kira apa versi Android yang anda jalankan, anda perlu mempunyai sambungan internet dan jika anda hanya menukar kata laluan akaun Google anda, anda perlu menunggu sekurang-kurangnya 72 jam sebelum memulakan proses penetapan semula.

Matikan peranti anda.
Tekan kelantangan ke bawah DAN butang kuasa dan terus menekannya. Peranti anda akan bermula dan boot ke bootloader (anda harus melihat "Start" dan Android berbaring di belakangnya).

Tekan butang bawah ke bawah untuk meneruskan pilihan yang berlainan sehingga anda melihat "Mod Pemulihan" (menekan kelantangan dua kali). Sekarang tekan butang kuasa untuk memasuki mod pemulihan.

Setelah proses selesai, tekan butang kuasa untuk memilih pilihan reboot. Peranti anda kini akan dimulakan semula dan memulakan proses persediaan inital peranti anda. Itu sahaja Apa yang perlu anda lakukan sekarang ialah untuk memulihkan data anda.

Anda juga boleh menyemak Panduan Google dan ikut arahan di sana.

Seperti yang telah disebutkan sebelumnya, sedar bahawa menetapkan semula atau memadamkan peranti anda akan memadamkan semua data seperti apl, tetapan, video dan gambar.


Bahagian 2. Dua kaedah untuk membuka kunci telefon Android: alih keluar kunci corak /kata laluan Android. Di bahagian ini, anda akan menemui dua cara untuk mengalih keluar atau membuka kunci kata laluan Android. Anda boleh secara selektif untuk mengikuti sama ada untuk mendapatkan kunci telefon Android tanpa kunci sekarang.

Kaedah 1. Keluarkan kunci corak oleh peranti / peranti Android yang semula semula keras
Matikan telefon / peranti Android> Tekan dan tahan kelantangan turun dan butang kuasa serentak; Lepaskan butang ini sehingga telefon Android diaktifkan; Kemudian telefon Android anda akan memasuki mod pemulihan, anda boleh menatal ke atas dan ke bawah menggunakan butang kelantangan; ulang ke Set semula data kilang dan pilih dengan menekan butang kuasa dengan cepat; Anda kini perlu melihat popup yang meminta anda sama ada anda pasti mahu memadamkan semuanya atau tidak; Sahkan pop timbul untuk meneruskan dan tunggu telefon Android anda diset semula; Setelah proses selesai, telefon atau tablet Android anda akan dibuka.

Nota: Ini pasti akan memadamkan semua data pada telefon atau tablet Android, oleh itu, anda harus ingat untuk mengekstrak atau membuat sandaran data telefon Android terlebih dahulu dengan kaedah yang disyorkan di atas.

Kaedah 2. Buka telefon Android tanpa kata laluan melalui akaun Google
Sekiranya anda mempunyai Akaun Google yang dipautkan ke peranti Android anda, mungkin untuk membuka kunci telefon apabila anda lupa kata laluan atau kod kunci. Anda boleh mengikuti dua cara untuk membuka kunci telefon Android dengan Akaun Google sekarang.

Pilihan 1. Tetapkan semula kata laluan melalui Lupa Kata Laluan / Terlalu pautan corak
Cuba masukkan kata laluan yang salah sehingga pautan muncul, bertanya jika anda terlupa kata laluan anda atau pola buka kunci anda; Klik padanya apabila ia muncul, dan ia akan membimbing anda ke halaman buka kunci Akaun; Masukkan kebenaran Google anda untuk mendapatkan akses lagi.

Pilihan 2. Tetapkan semula kata laluan Android apabila anda tidak dapat mengakses Akaun Google anda. Sekiranya anda terlupa kata laluan akaun Google anda, maka anda mungkin tidak boleh mengakses akaun Google anda serta memulihkan peranti Android anda.

Apabila Google meminta anda untuk memasukkan kata laluan Akaun Google anda, anda boleh memilih lupa kata laluan ke akaun anda; Kemudian Google akan meminta beberapa soalan keselamatan yang berkaitan dengan butiran akaun anda, kenalan anda, e-mel, kata laluan kata laluan sebelumnya dan lain-lain, Selepas menjawab soalan ini, anda boleh menetapkan semula kata laluan akaun Google anda dan anda boleh mengakses akaun anda sekali lagi; Kemudian anda boleh mengikuti langkah dalam 3.1 untuk membuka kunci telefon Android anda dengan mudah kemudian.

๐Ÿ˜ŽAkhir Kata:
Sekiranya anda menyediakan PIN skrin atau corak kunci baru. Pastikan anda menulis nombor atau corak pada sekeping kertas atau dalam fail teks pada komputer anda untuk mengelakkan kerumitan pada masa akan datang.

Comments

Post a Comment

Maklumat yang terkandung dalam laman Blog ini hanya untuk tujuan maklumat umum sahaja.

Kami tidak akan bertanggungjawab ke atas apa-apa kehilangan atau kerosakan termasuk tanpa had, kehilangan atau kerosakan secara langsung atau tidak langsung atau apa-apa kerugian atau kerosakan yang timbul atau sesuatu yang berkaitan dengan penggunaan laman web ini. Dilarang meniru, copy & paste kandungan dalam laman blog ini.

Komen akan ditapis untuk kesejahteraan bersama, spammer tidak dialu-alukan (spammers are not allowed).

Terima Kasih.

The Blogler (Aku Pakar Blogger).

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Padam Akaun Instagram