Cara Buat Microsoft Excel: Spreadsheet
- Get link
- X
- Other Apps
Lembaran Kerja Excel/ Spreadsheet?
Jadi, ini adalah pengenalan ringkas kepada lembaran Kerja Excel. Dalam bahagian seterusnya, anda akan belajar cara mencipta Lembaran Kerja Excel baharu. Semak juga di πMicrosoft Excel Spreadsheet.
Bagaimana untuk Membuat Lembaran Kerja Excel?
Adakah anda perlu membuat hamparan dalam Microsoft Excel tetapi tidak tahu di mana untuk bermula? Anda telah datang ke tempat yang betul! Walaupun Excel agak sulit pada mulanya, dengan mencipta hamparan asas adalah semudah memasukkan data ke dalam baris bernombor dan lajur berhuruf. Contohnya sama ada anda perlu membuat hamparan untuk kerja sekolah, kerja tugasan ataupun untuk menjadual perbelanjaan anda, artikel ini akan mengajar anda semua apa yang anda tahu tentang mengedit hamparan pertama anda dalam Microsoft Excel. Semak juga di π Microsoft Help.
Mencipta buku kerja baharu ialah salah satu arahan paling asas yang perlu anda ketahui dalam Excel. Anda boleh membuat buku kerja kosong baharu atau mencipta buku kerja baharu berdasarkan pelbagai templat yang telah direka bentuk. Sila semak π Microsoft Support.
Buat Buku Kerja Kosong
Selalunya anda ingin membuat buku kerja kosong. Baca juga cara buat π Google Sheets.
1. Klik tab Fail.
2. Klik Baharu.
3. Pilih Buku kerja kosong.
Buku kerja kosong baharu dibuat dan anda boleh mula memasukkan data.
Buat Buku Kerja daripada Templat.
Jika anda memerlukan bantuan untuk bermula dengan dokumen biasa, seperti invois, laporan perbelanjaan atau kalendar, anda boleh menggunakan salah satu templat Excel dan bukannya bermula dari awal. Sila download di π Google Play.
1. Klik tab Fail.
2. Klik "New".
3. Cari templat yang anda inginkan dengan:
Mencari jenis templat yang anda inginkan, menggunakan kata kunci yang menerangkannya, seperti "kalendar" atau "invois".
Mengklik carian yang dicadangkan, terletak di bawah medan carian.
Memilih templat yang anda mahu, jika ia sudah muncul pada halaman.
4. Pilih gaya templat (select a template style).
Excel akan membuat buku kerja baharu, berdasarkan templat yang anda pilih.
5. Klik "Create".
πNota: Buku kerja baharu dibuat daripada templat dan anda boleh mula mengisinya dengan data anda sendiri.
- Get link
- X
- Other Apps
Comments
Post a Comment
Maklumat yang terkandung dalam laman Blog ini hanya untuk tujuan maklumat umum sahaja.
Kami tidak akan bertanggungjawab ke atas apa-apa kehilangan atau kerosakan termasuk tanpa had, kehilangan atau kerosakan secara langsung atau tidak langsung atau apa-apa kerugian atau kerosakan yang timbul atau sesuatu yang berkaitan dengan penggunaan laman web ini. Dilarang meniru, copy & paste kandungan dalam laman blog ini.
Komen akan ditapis untuk kesejahteraan bersama, spammer tidak dialu-alukan (spammers are not allowed).
Terima Kasih.
The Blogler (Aku Pakar Blogger).